Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Projekty innowacyjne testujące (PIT) w PO KL - specyfika
Idea projektów innowacyjnych
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Konkurs Nr I/POKL/INN-P.VI/2011 – projekty innowacyjne testujące Bartosz Szurmiński Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji Wojewódzki Urząd Pracy.
Agnieszka Makulec Mateusz Trochymiak
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Kierunki realizacji Programu Operacyjny Kapitał Ludzki w latach pierwsze doświadczenia.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
1 Olsztyn, 24 września 2010 r. Spotkanie informacyjne dotyczące Konkursów w ramach Priorytetu VIII PO KL PROJEKTY INNOWACYJNE Kamil Dobrenko Spotkanie.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursu w ramach Priorytetu VIII PO KL (projekty innowacyjne testujące) Spotkanie Informacyjne współfinansowane przez.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
SPOTKANIE INFORMACYJNO - PROMOCYJNE DOTYCZĄCE PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH I WSPÓŁPRACY PONADNARODOWEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Opole 14.
Olsztyn, 8 kwiecień 2011 r. Projekty innowacyjne w PO KL – specyfika.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego (możliwości finansowania przedsięwzięć edukacyjnych) Oprac.: Paweł Kryzan, Jarosław Usowicz.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Innowacje pedagogiczne
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Prof. Aleksander Surdej
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Projekt „Monitorowanie Losów Dziecka - standard postępowania pracowników socjalnych - narzędzie służące ochronie dzieci przed przemocą w rodzinie” 1.
Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Spotkanie ROT 29 kwietnia 2016r.. Monitoring inteligentnych specjalizacji województwa śląskiego Uwarunkowania: w Regionalnej Strategii Województwa Śląskiego.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

KATALOG BŁĘDÓW NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH PRZY OPRACOWANIU STRATEGII WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO Niniejszy materiał przedstawia najczęstsze błędy identyfikowane na etapie oceny strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez sieć tematyczną w odniesieniu do poszczególnych jej punktów w oparciu o Listy sprawdzające oceny strategii sporządzone przez ekspertów – opiniodawców (załącznik nr 13 – Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki):

I. Uzasadnienie - brak szczegółowych wyników badań uzasadniających potrzeby realizacji projektu innowacyjnego testującego, w szczególności dotyczących problemu projektu, - brak precyzyjnej charakterystyki problemów uzasadniających potrzebę realizacji projektu innowacyjnego testującego. II. Cel wprowadzenia innowacji - brak lub niewłaściwe określone wskaźniki celu, ich wartości docelowe, sposób ich pomiaru oraz źródła weryfikacji.

III. Opis innowacji, w tym produktu finalnego - brak porównania proponowanej innowacji z obecnie istniejącą praktyką, - brak opisu przewagi nowego produktu nad dotychczasową praktyką w kontekście relacji nakład/rezultat, - brak opisu barier, które uniemożliwiają stosowanie proponowanego rozwiązania bez wsparcia środków przeznaczonych na realizację projektów innowacyjnych, - brak opisu wartości dodanej innowacyjnego rozwiązania w stosunku do obecnej praktyki, - brak opisu: komu ma służyć produkt i jakie powinny zostać spełnione warunki, aby produkt działał właściwie.

IV. Plan działań w procesie testowania produktu finalnego - brak kryteriów wyboru grup docelowych do testowania produktu, - brak precyzyjnego opisu kolejnych etapów testowania produktu finalnego - brak dokładnej charakterystyki użytkowników i odbiorców biorących udział w testowaniu wstępnej wersji produktu finalnego, - brak precyzyjnego określenia mierników odnoszących się do monitoringu w fazie testowania, np. liczba badań, liczba respondentów, termin przeprowadzenia badania, sposób przeprowadzenia, - brak opisu narzędzi stosowanych w ramach monitoringu.

V. Sposób sprawdzenia, czy innowacja działa - brak jednoznacznego rozróżnienia zakresu ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej, - brak dokładnego opisu sposobu przeprowadzenia i wykorzystania wyników ewaluacji zewnętrznej produktu finalnego, - brak opisu sposobu wyłonienia oraz wymagań dotyczących ewaluatora zewnętrznego.

VI. Strategia upowszechnienia - brak opisu jakie działania mające na celu upowszechnienie wiedzy o produkcie wśród potencjalnych użytkowników zostaną podjęte, - brak precyzyjnego rozróżnienia działań upowszechniających od działań włączających, wskazania grup docelowych dla obydwu typów działań, - brak właściwego zdefiniowania grup docelowych działań upowszechniających przy uwzględnieniu specyfiki i zasięgu projektu np. konieczność wyjścia poza lokalne czy regionalne grupy osób/podmiotów w przypadku projektów ogólnopolskich.

VII. Strategia włączenia do głównego nurtu polityki - brak opisu, jakie działania mające na celu włączenie produktu finalnego, wdrożenie przez potencjalnych użytkowników zostaną w ramach projektu podjęte, - nieprawidłowy nieprecyzyjny cel strategii włączenia, - niepełny katalog grup docelowych, np. brak osób mających wpływ na zmiany legislacyjne w przypadku, gdy wymaga tego opracowany produkt finalny, konieczność wyjścia poza regionalnych użytkowników o odbiorców produktu w przypadku projektów wyłaniających w ramach konkursów ogólnopolskich (centralnych),

VII. Strategia włączenia do głównego nurtu polityki c.d. - nieprecyzyjne określenia, jakie działania w ramach mainstreamingu horyzontalnego, a jakie w ramach mainstreamingu wertykalnego będą kierowane do konkretnych grup docelowych, - brak precyzyjnego określenia na jakim etapie projektu poszczególne działania mainstreamingowe będą realizowane, - brak informacji o tym, co będzie stanowić o sukcesie działań włączających, - brak precyzyjnego rozróżnienia działań upowszechniających od działań włączających, wskazanych grup docelowych dla obydwu typów działań.

VIII. Kamienie milowe II etapu projektu W wyniku przeprowadzonej analizy nie stwierdzono problemów z prawidłowym wypełnieniem tego punktu strategii wdrażania projektu innowacyjnego. IX. Analiza ryzyka - niewłaściwie przeprowadzona analiza ryzyka, bez wskazania metod zaradczych (lub dobór niewłaściwych metod zaradczych), alternatywnych scenariuszy, systemu pomiaru, kontrolowania i nadzorowania wystąpienia ryzyka.

Załącznik – wstępna wersja produktu finalnego - produkt finalny jest niekompletny co uniemożliwia przejście do kolejnego etapu wdrażania projektu innowacyjnego, czyli testowania. Uwaga ogólna dotycząca projektów innowacyjnych testujących realizowanych w partnerstwie: Beneficjenci nie zamieszczają w strategii wdrażania projektu innowacyjnego wyczerpującego opisu zakresu zadań realizowanych przez partnerów projektu.

Dziękuję za uwagę!