Włączanie podmiotów w działalność szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wychowawca klasy- role i zadania
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Program wychowawczy szkoły
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
Opracował J. Stryjkowski
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PROFILAKTYKA.
Motywacja do nauki.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Komunikacja międzyludzka
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Metody komunikowania się
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
„Kompetencje instytucji i osób odpowiedzialnych za wspomaganie wybranego aspektu pracy szkoły na poszczególnych etapach” Magdalena Piechota PP-P w Dęblinie.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Wychowanie do życia w rodzinie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Włączanie podmiotów w działalność szkoły mgr Izabela Pietruczuk

Informacja Rzetelna informacja jest potrzebna wszystkim, pomaga w podjęciu trafnej decyzji przy powstaniu i realizacji inicjatywy, w rozwiązywaniu konfliktów, przy ustalaniu i egzekwowaniu swoich praw, ułatwia przewidywanie możliwości zrealizowania swoich zadań, służy do określenia odpowiedzialności poszczególnych osób, instytucji czy władz.

Zadaniem szkoły jest wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju w procesie nabywania wiedzy o świecie, o samym sobie, wprowadzenie dziecka w złożoność świata, uświadomienie mu miejsca współczesnego człowieka w środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym. Zadanie to jest nierozerwalne z wychowaniem. Wychowanie jest procesem złożonym, obejmującym różnorodne formy oddziaływania na człowieka warunkujące jego rozwój w poszczególnych fazach całego życia

Wychowanie Wychowanie to świadome organizowanie działalności społecznej, której celem jest wywołanie zamierzonych zmian w osobowości człowieka. Zmiany te obejmują zarówno stronę poznawczo - instrumentalną, związaną z poznaniem rzeczywistości i umiejętnością oddziaływania na nie, jak i aksjologiczną, która polega na kształtowaniu stosunku człowieka do świata i ludzi, jego przekonań i postaw, układu wartości i celu życia. Proces i wyniki wychowania kształtują się pod wpływem wielu czynników.

Podmioty mające wpływ na dziecko: najbliższe środowisko-czyli dom, później podwórko i przedszkole, szkoła grupy rówieśnicze, środki masowego przekazu - RTV, wideo, kino, prasa, Internet, wyznawana religia, lektura, obserwacja dorosłych, kościół, instytucje pozaszkolne.

Rodzina i szkoła stanowią jednak dwa podstawowe środowiska wychowawcze mające decydujący wpływ na wielostronny rozwój młodego pokolenia. Wpływ ten jest tym korzystniejszy, im częściej nauczyciele i rodzice nawiązują ze sobą bliskie kontakty i skłonni są do wzajemnego współdziałania lub współpracy. Potem rozszerza się to na środowisko lokalne. O ile działalność rodziców w polskim systemie oświaty reguluje Konwencja o prawach dziecka oraz Ustawa o systemie oświaty, tak i kontakt z innymi instytucjami lub osobami, ma wpływ na jakość danej szkoły, ma istotne znaczenie i wynika z odrębnych przepisów.

Aby współpraca ta była owocna, konieczne jest przestrzeganie następujących zasad: zasady partnerstwa, zasady wielostronnego przepływu informacji, zasady jedności oddziaływań - konieczność realizowania zgodnych ze sobą celów wychowania, zasady pozytywnej motywacji - dobrowolny i chętny udział we współdziałaniu, zasady aktywnej i systematycznej współpracy.

pomoc w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizacji wartości, Celem wychowania szkolnego jest pełny rozwój ucznia we wszystkich sferach jego osobowości. Priorytetami w wychowaniu są: pomoc w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizacji wartości, personalizacja życia i odnajdywania swojego miejsca w rodzinie, w grupie rówieśniczej, w społeczności szerszej (lokalnej, regionalnej, narodowej), kształtowanie etyki pracy.

Reguły tworzenia właściwych relacji z osobami dorosłymi zgodności komunikacji werbalnej i niewerbalnej, ograniczanie sygnałów niewerbalnych na rzecz komunikatów słownych, komunikatywność i poprawność językowa, rzeczowość, zwięzłość, uwzględnianie zainteresowań słuchacza, zaznaczanie źródeł, podkreślanie własnych poglądów, wyrażanie potrzeb i uczuć

Reguły tworzenia właściwych relacji z osobami dorosłymi jasne formułowanie próśb i odmowy, otwartość, szczerość, bezpośredniość, asertywne wyrażanie i przyjmowanie opinii, krytyki, pretensji, negocjowanie nastawione na współpracę, podkreślanie pozytywnych aspektów relacji, ocenianie zachowań zamiast osoby, uważne słuchanie, podtrzymywanie rozmowy, okazywanie zrozumienia.