KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/174056 Multimedia w dydaktyce Strona.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
artysta... Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ pt.:
Advertisements

Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Prowadzenie dokumentacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Co to jest TIK?.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
compulsory full-time education
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
na rzecz cyfryzacji szkół
Pedagogika, studia II stopnia
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Multimedia w dydaktyce Strona www informująca o zasadach uczestnictwa w szkoleniu Od czterech lat współpracujemy z firmą Siemens, organizując bezpłatne szkolenia dla nauczycieli zatytułowane: W tym czasie gościliśmy w KANIE ponad 1700 nauczycieli, głównie z terenu naszego województwa......poznaliśmy wiedzę i umiejętności nauczycieli w dziedzinie TI... Szkolenie jest wciąż realizowane. Zapraszamy! doświadczenie wykorzystaliśmy do stworzenia nowego projektu...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ I nnowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ pt.: Początek projektu: 1 października 2003 r. Czas trwania: 3 lata artysta... naukowiec... wynalazca...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Szczegóły projektu publikowane są na stronie Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Projekt realizują: teach-it.net Katolickie Centrum Edukacji Młodzieży KANA w Gliwicach Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (Niemcy) Tampereen yliopisto (Uniwersytet Tampere – Finlandia) ‑ maximiliansau.de (lider projektu) (partner) Wykorzystane w niniejszej prezentacji materiały graficzne dotyczące twórczości Leonardo da Vinci pochodzą ze strony anatomia... zoologia... botanika... geologia... optyka... hydrodynamika... aerodynamika...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Computer Training Classroom Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (Niemcy) ‑ maximiliansau.de... jest jedną z największych niekomercyjnych organizacji pozarządowych w Niemczech,... kieruje działalność do do młodych i dorosłych osób prowadząc szkolenia zawodowe, edukację, promocję oraz wspierając potrzebujących w aktualnej sytuacji życiowej,... prowadzi 150 ośrodków, zatrudnia pracowników, którzy rocznie pomagają osobom,... od roku 1954 jest zapleczem badawczo-rozwojowym w zakresie kształcenia ustawicznego dla przemysłu i instytucji w Nadrenii-Palatynatu oraz północnej Badenii,... posiada certyfikaty EN ISO and QAP (EFQM)... Partner niemiecki...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Obszary intensywnych badań naukowych: polityka edukacyjna, struktura systemów edukacyjnych, sprawy międzynarodowe w dziedzinie szkolnictwa i edukacji, edukacja dorosłych i życie zawodowe.... od 1974 r. posiada status uniwersytetu państwowego,... kształci osób na studiach dyplomowych, Wydział Edukacji... nabór na pierwszy semestr to około studentów (2003 r.), w tym około 600 obcokrajowców... Partner fiński... Tampereen yliopisto (Uniwersytet Tampere – Finlandia)

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Propozycje roli i miejsca TI w awansie zawodowym nauczyciela (także w „Syllabusie...”) Weryfikacja wiedzy i umiejętności „Syllabus” Wymagania Komputer w dydaktyce Internet w dydaktyce Multimedia w dydaktyce Szkolenia Standardy Struktura doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie TI przyjęta w projekcie Florencja 1469 r. Zostaje uczniem Andrea del Verocchio. W niedługim czasie swymi umiejętnościami prześciga mistrza. W roku 1472 powstaje dzieło odzwierciedlające olbrzymi talent młodego malarza. Są to dwa anioły na obrazie Verocchia: „Chrzest Chrystusa”.

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Słowo syllabus pochodzi z języka łacińskiego i oznacza listę, spis, wykaz, rejestr. Syllabus doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej (TI) zawiera wykaz standardów i wymagań oraz propozycje weryfikacji umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem technologii informacyjnej w tym zawodzie. TI – technologia informacyjna. Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Syllabus przewodnik... doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej Dokument można pobrać ze strony:

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Podmioty kreujące prawo oświatowe Nauczyciele Komisje egzaminacyjne i autorzy pytań egzaminacyjnych Ośrodki kreujące programy studiów Autorzy programów nauczania, autorzy podręczników Syllabus doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie TI Studenci – kandydaci do zawodu nauczyciela Grupy docelowe „Syllabusa...”... okres mediolański (1483 – 1499) to m.in.: „Dama z gronostajem”, „Madonna wśród skał”, „Ostatnia wieczerza” oraz prace architektoniczne (np. model kopuły katedry oraz plany pałacu)...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Widzimy możliwość pełniejszego wprowadzenia technologii informacyjnej (TI) do edukacji. 2.Gwarancją powodzenia tego przedsięwzięcia jest odpowiednio przygotowany nauczyciel. 3.Przygotowanie nauczycieli musi być powszechne. Aby tak się stało należy:  przyjąć standardy i wymagania przygotowania nauczycieli w dziedzinie TI,  zapewnić dostęp nauczycieli do kształcenia i doskonalenia zawodowego, którego założenia programowe oparte są na standardach,  postawić przed nauczycielami wymóg praktycznego egzaminu z dziedziny TI, najlepiej wieloetapowego, zsynchronizowanego z awansem zawodowym.... drugi okres florencki (1500 – 1506) przynosi kolejne arcydzieła: portret Mony Lizy, szkic do malowidła ściennego „Bitwa pod Anghiari” czas intensywnych badań nad anatomią człowieka przypadł na drugi okres mediolański (1506 – 1513). Pozostały z tego okresu: druga wersja „Madonny wśród skał”, malowidło „Św. Anna Samotrzecia”, „Św. Jan Chrzciciel”, „Bachus” oraz „Leda z łabędziami”... Główne tezy „Syllabusa...”

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Prace rozpoczęliśmy od przyjęcia standardów i wymagań przygotowania nauczycieli w dziedzinie TI. Rozwiązania opracowane w ramach niniejszego projektu zawiera rozdział Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej. To kluczowy rozdział dla dalszych działań. Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu...wypełnił on przepaść dzielącą metody stosowane w średniowieczu od nowoczesnego podejścia naukowego. Jego eksperymenty w dziedzinie anatomii oraz badania nad cieczą były absolutnie innowacyjne w porównaniu do osiągnięć jego poprzedników Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej „Syllabus...”

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 2. Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej Pierwsza grupa: Podstawy posługiwania się terminologią (pojęciami), sprzętem (środkami), oprogramowaniem (narzędziami) i metodami TI. Druga grupa: Technologia informacyjna jako składnik warsztatu pracy nauczyciela. Trzecia grupa: Rola i wykorzystanie TI w dziedzinie nauczanej przez nauczyciela. Czwarta grupa: Wykorzystanie TI jako medium dydaktycznego w nauczaniu swojej dziedziny. Piąta grupa: Aspekty humanistyczne, etyczno-prawne i społeczne, związane z dostępem do technologii informacyjnej i w korzystaniu z tej technologii. jego pęd do podejmowania coraz nowszych przedsięwzięć oraz wyciągania wniosków był niewyobrażalny. W sferze badań naukowych zapoczątkował systematyczną i opisową metodę nauk przyrodniczych, która stosowana była powszechnie aż do wieku XIX. „Syllabus...” Wniosek ewaluacyjny...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 2. Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej... w swej niesłabnącej determinacji w zgłębianiu wiedzy dalece przewyższał jemu współczesnych. Obserwacje zjawisk przyrody prowadziły go do zadawania pozornie prostych pytań naukowych, np. na temat lotu ptaków. „Syllabus...”

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 2. Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej „Syllabus...” był zwolennikiem precyzyjnego portretowania problemu z wielu perspektyw...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Przeanalizowaliśmy system doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie TI w Polsce. Odpowiedzieliśmy na pytanie, w jakim stopniu przygotowuje on nauczycieli zgodnie ze standardami. W rozdziale Powszechna edukacja nauczycieli w dziedzinie TI sformułowaliśmy uwagi i wnioski w tym zakresie, poruszając równocześnie kwestie nie mniej istotne dla efektywnego kształcenia nauczycieli (np. finansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli). Praktycznym rozwinięciem koncepcji zapisanych w tym rozdziale będą trzy szkolenia przygotowane w dalszej części realizowanego projektu:  Komputer w dydaktyce,  Internet w dydaktyce,  Multimedia w dydaktyce. Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 3. Powszechna edukacja nauczycieli w dziedzinie TI „Syllabus...” konsekwentnie stosował metodę badania naukowego, która polegała na wnikliwej obserwacji potwierdzonej powtarzanymi kilkakrotnie testami, precyzyjnej ilustracji zjawiska lub przedmiotu i dołączeniu krótkich notatek wyjaśniających..

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ W „Syllabusie...” zamieściliśmy propozycję nadania standardom wymaganiom normy prawnej. W rozdziale Weryfikacja umiejętności nauczycieli w dziedzinie TI przedstawiliśmy koncepcję kilkuetapowego, praktycznego egzaminu w dziedzinie TI powiązanego z awansem zawodowym nauczyciela (dotyczy warunków polskich). Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 4. Weryfikacja umiejętności nauczycieli w dziedzinie TI „Syllabus...” genialne pomysły zaskakiwały praktycznością i wizją iście prorocką...

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Project stages (months) Computer in the Process of Teaching 13 months syllabus KANA test training curriculum KANA coursebook KANA manual KANA manual coursebooksyllabuscurriculum dissemination of: Internet in the Process of Teaching 13 months curriculum KANA coursebook KANA manual KANA test training manual coursebookcurriculum dissemination of: e-learning (CJD) Multimedia in the Process of Teaching 13 months curriculum KANA coursebook KANA manual KANA test training manual coursebookcurriculum dissemination of: evaluation system (University of Tampere) Defining criteria for the selection of training centres and coaches (KANA)

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Prosimy o pomoc w przygotowaniu kolejnej wersji „Syllabusa” (wersji 5) Wczytanie się w standardy i wymagania zapisane w „Syllabusie...”, zabranie głosu w dyskusji, rozszerzenie lub zawężenie zakresu wymagań. Czy potrzebna jest „specjalizacja” standardów i wymagań w odniesieniu do konkretnej grupy nauczycieli, np. przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych lub artystycznych, czy też powinny one na takim samym poziomie dotyczyć wszystkich nauczycieli? Prosimy o propozycje! Analiza propozycji doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej zamieszczonej w „Syllabusie...”, pomysłu trzech podstawowych szkoleń wypełniających standardy i wymagania. Analiza propozycji weryfikacji umiejętności nauczycieli (rola, miejsce i zakres tej weryfikacji), własne pomysły, przekazanie propozycji zadań i problemów weryfikujących wiedzę i umiejętności nauczycieli w dziedzinie TI.... jest niegasnącym źródłem inspiracji. Jego postać, jego pasja i pracowitość zachęca niezmiennie do poszukiwania nowych dróg i wykraczania poza przyjęte granice. „Syllabus...” adres projektu: