Potrzeby szkoleniowe kobiet na wsi Dr Iza Desperak Katedra Socjologii Polityki i Moralności IS UŁ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
„Na dobry początek – staż”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
" Doskonalenie obsługi osób niepełnosprawnych z nauką języka migowego " Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przewodniczący Zarządu ROP Dariusz Jadczyk
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
DIAGNOZA SYTUACJI KOBIET NA RYNKU PRACY
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
Rozwój zawodowy pielęgniarek
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Od aktywności do samodzielności Tytuł Projektu:. Działanie: 1.5 w ramach SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt K apitał ludzki i społeczny jako czynniki rozwoju regionu łódzkiego" Dr Paweł Kubiak.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach realizowanych
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DYSKRYMINACJA – BARIERY W OSIĄGANIU FAKTYCZNEJ RÓWNOŚCI.
Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ZASADA RÓWNOŚCI SZANS K I M W PLANOWANIU I OCENIE PROJEKTÓW.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Instytut Statystyki i Demografii
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
kobiet – „Kobieta pracująca…”
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
mieszkańców pomorskiej wsi
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Kobiety na rynku pracy.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Planowane działania w zakresie polityki rynku pracy na rok 2013 Zielona Góra, listopad 2012 roku.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
1 Toruń, 12 listopada 2007 Rynek pracy otwarty dla wszystkich – korzyści PO KL dla regionu.
AKTYWNOŚĆ KOBIET Ilona Antoniszyn-Klik Wicewojewoda Dolnośląska.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Pomorski system wsparcia ekonomii społecznej
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Potrzeby szkoleniowe kobiet na wsi Dr Iza Desperak Katedra Socjologii Polityki i Moralności IS UŁ

Co wiemy o potrzebach kobiet wiejskich Niewiele, temat to terra incognita Brak reprezentatywnych rzetelnych badań w tym zakresie Nieliczne wyjątki – Barbara Tryfan lata 60-te [wył. okolice Płocka] Diagnoza sytuacji społeczno-zawodowej kobiet wiejskich w Polsce, red. J. Krzyszkowski, 2008

Bariery zatrudnienia kobiet wiejskich Nawet nieliczne i niereprezentatywne badania wskazują, że bariery zatrudnienia kobiet wiejskich w pierwszym rzędzie to brak miejsc pracy i bariery komunikacyjne – polska wieś wciąż znajduje się „daleko od szosy” Same szkolenia nie zbudują miejsc pracy ani zapotrzebowania na działalność gospodarczą

Bariery uczestnictwa w rynku pracy W przypadku kobiet wiejskich wynikają z ich specyficznej sytuacji oraz samej płci – bariery są więc podwojone Nawet bariery doświadczane przez wszystkie kobiety bez względu na miejsce zamieszkania mają na wsi swoją specyfikę – np. badanie FocusGroup (2012) wskazuje, że dużo silniejszą rolę pełni podział zawodów na męskie i kobiece

Szkolenie powinno Być poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb, oczekiwań i spodziewanej użyteczności Dopasowane do potrzeb szkolonych a nie szkolących Zapewnić umiejętności które będą służyć także pokonywaniu barier odległości, oddalenia od centrum

Szkolenie powinno Być częścią szerszych systemowych działań na rzecz stworzenia warunków do wzrostu aktywności ekonomicznej kobiet wiejskich TRAINING SHOULD be only a part of complex systemic actions for increase of economic activity of rural women