PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Wychowanie do życia w rodzinie
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny
Szkolny zestaw programów nauczania
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
Opracowanie: Joanna Dembowa
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
System doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
„Konstruowanie programów nauczania kształcenia ogólnego zgodnych z nową podstawą programową” 1.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konstruowanie programu nauczania wychowania fizycznego
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Podstawa prawna Art. 22 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z poźn. zm.) Ustawa z dnia 19 marca 2009.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Program nauczania dla zawodu
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE ODN SZCZECIN 2013 – P. JACKOWSKI

MIEJSKI PROGRAM PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM MIĘDZYSZKOLNE KOŁA PRZEDMIOTOWE INDYWIDUALNY TOK NAUKI INDYWIDUALNY PROGRAM NAUKI SZKOLNE KOŁA PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM EDUKACJA INFORMATYCZNA KLUB GIMNAZJALISTY

MIEJSKI PROGRAM WSPIERANIA NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH

SZKOLNE KOŁA PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI PROGRAM WSPIERANIA EDUKACJI UCZNIÓW Z TRUDNOŚCIAMI W PROCESIE UCZENIA SIĘ PROGRAMY NAPRAWCZE SZKOLNE KOŁA PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI PROGRAM WSPIERANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ

ROZPORZĄDZENIA MEN ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej w poszczególnych typach szkół. ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 08 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników. ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.

PROGRAM NAUCZANIA OGÓLNEGO MOŻE BYĆ DOPUSZCZONY DO UŻYTKU W SZKOLE JEŚLI: 1. Stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

PROGRAM NAUCZANIA OGÓLNEGO MOŻE BYĆ DOPUSZCZONY DO UŻYTKU W SZKOLE JEŚLI: 2. ZAWIERA: a) szczegółowe cele kształcenia i wychowania, b) treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej kształcenia ogólnego, c) sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków, w jakich program będzie realizowany,

PROGRAM NAUCZANIA OGÓLNEGO MOŻE BYĆ DOPUSZCZONY DO UŻYTKU W SZKOLE JEŚLI: 2. ZAWIERA: d) opis założonych osiągnięć ucznia, a w przypadku programu nauczania ogólnego uwzględniającego dotychczasową podstawę programową kształcenia ogólnego – opis założonych osiągnięć ucznia z uwzględnieniem standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów. e) propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia.

Jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym. PROGRAM NAUCZANIA OGÓLNEGO MOŻE BYĆ DOPUSZCZONY DO UŻYTKU W SZKOLE JEŚLI: 3. Jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 1. Czy program zawiera metryczkę informującą: Jakiego przedmiotu dotyczy, Dla jakiego typu szkoły i etapu nauki jest przeznaczony, Dla jakiego wymiaru godzin nauki jest przeznaczony, Przez kogo został opracowany

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 2. Czy program zawiera informacje: Na jakich podstawach teoretycznych się opiera, Jakie koncepcje teoretyczne mu przyświecają, Co jest wyróżnikiem – co czyni go programem autorskim (czego dotyczy innowacja)?

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 3. Czy program zawiera informacje: Z myślą o jakich uczniach został opracowany, Z myślą o jakich nauczycielach został opracowany, Z myślą o jakich warunkach lokalowo-organizacyjnych został opracowany?

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 4. Czy program zawiera wykaz celów nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich celów zawartych w podstawie programowej, celów dodatkowych, uzupełniających w stosunku do podstawy?

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 5. Czy program zawiera wykaz treści nauczania ze szczególnym uwzględnieniem: Wszystkich treści kształcenia wymienionych w podstawie programowej, Treści dodatkowych, nie wymienionych w podstawie, lecz spójnych z podstawą i wymienionymi celami.

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 6. Czy program zawiera informacje: Jak osiągać cele nauczania, Jakie stosować metody, formy i techniki nauczania, Jakie materiały nauczania (podręczniki, książki pomocnicze) najlepiej wspomogą osiąganie założonych celów?

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 7. Czy program zawiera informacje: Jakie są założone osiągnięcia uczniów, Jaką proponuję procedurę oceniania uczniów w toku kontroli bieżącej i globalnej (całościowej), Jakie są kryteria tego oceniania, Jakie są sposoby i narzędzia tej oceny?

PYTANIA KONTROLNE DLA AUTORA PROGRAMU 8. Czy program zawiera informacje: Jak można go modyfikować w zależności od sytuacji dydaktycznej, Jak wyglądają przykładowe zajęcia prowadzone zgodnie z tym programem – scenariusze lekcji, Jak wyglądają przykładowe techniki oceniania czy też całościowe testy?

BUDOWA PROGRAMU CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU CELE NAUCZANIA-OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE TREŚCI NAUCZANIA PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW PROCEDURY OCENIANIA+KRYTERIA OCEN EWALUACJA PROGRAMU PLAN REALIZACJI PROGRAMU INNE ELEMENTY PROGRAMU