Anna Zabłocka- Sztyber Wicedyrektor Departamentu Funduszy Europejskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Advertisements

OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
ZAKRES OSI PRIORYTETOWEJ IV Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Dotacje i pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata Sylwia Bednarczyk-Mikuli.
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Środki Wspólnej Polityki Rolnej dla rozwoju turystyki na obszarach wiejskich nowa perspektywa finansowa Kielce, AGROTRAVEL, 11 kwietnia 2014 Departament.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Dyr. Karina Milan DZIAŁANIE 6.4. PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA (PO IG) „INWESTYCJE W PRODUKTY TURYSTYCZNE O ZNACZENIU PONADREGIONALNYM”
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Paczków dnia r..
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Finansowanie ze środków UE projektów z obszaru turystyki na poziomie krajowym Anna Zabłocka- Sztyber Wicedyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Polska Organizacja Turystyczna

Działanie 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 – Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym Polska Organizacja Turystyczna w bieżącej perspektywie finansowej, tj. obejmującej lata 2007-2013, pełni rolę Instytucji Wdrażającej dla Działania 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach tego Działania POT nadzoruje realizację, jak również rozlicza projekty inwestycyjne z zakresu turystyki o charakterze unikatowym i randze ogólnopolskiej. Wsparciem finansowym objętych zostało 21 przedsięwzięć z listy projektów indywidualnych Ministra Infrastruktury i Rozwoju, mających szanse tworzyć obraz nowoczesnej polskiej turystyki, kreując produkty turystyczne, które staną się największymi, flagowymi atrakcjami, wykorzystywanymi w działaniach promocyjnych Polski.  

Działanie 6.4 – Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym W gronie Beneficjentów, którzy mogli aplikować o środki w ramach tego instrumentu wsparcia są podmioty administracji samorządowej i rządowej, organizacje pozarządowe, izby gospodarcze, fundacje, stowarzyszenia non–profit oraz przedsiębiorcy. Alokacja na Działanie wynosi 138 mln Euro, przy założeniu minimalnej całkowitej wartości przedsięwzięcia na poziomie 10 mln zł. Do dnia 22 maja 2014 r. na rzecz Beneficjentów Działania 6.4 PO IG dokonano płatności w kwocie 425 685 129,71 zł, co stanowi 73,83 % wykorzystania alokacji.

Projekty w ramach Działania 6.4 PO IG Projekty z zakresu turystyki kulturowej: Śladem europejskiej tożsamości Krakowa - szlak turystyczny po podziemiach Rynku Głównego Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny Szlaki nowej przygody w zabytkowej Kopalni Soli „Wieliczka” Toruń - Hanza nad Wisłą Europejski Ośrodek Kultury Technicznej i Turystyki Przemysłowej Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie Południowo-zachodni Szlak Cysterski Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki Hala Stulecia we Wrocławiu – Centrum Innowacyjności w Architekturze i Budownictwie Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu – kolebki państwowości i chrześcijaństwa w Polsce Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinkach: Jezioro Drużno – Miłomłyn, Miłomłyn – Zalewo, Miłomłyn – Ostróda – Stare Jabłonki Wstawić oznakowanie unijne

Projekty w ramach Działania 6.4 PO IG Projekty z zakresu turystyki aktywnej i uzdrowiskowej: Międzynarodowy turystyczny produkt markowy „Uzdrowiska Kłodzkie” Termy Cieplickie - Dolnośląskie Centrum Rekreacji Wodnej Program Ożywienia Dróg Wodnych w Gdańsku Wykorzystanie walorów rzeki Wisły w celu budowy wspólnego produktu turystycznego przez Kazimierz Dolny, Puławy i Janowiec Turystyka w siodle - infrastruktura innowacyjnego i unikatowego produktu turystycznego Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej. Etap I Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego Bug – rajem dla turysty Warszawski Węzeł Wodno – Rowerowy „Pedałuj i płyń” (bike & sail) – etap I Projekty z zakresu turystyki biznesowej: Wschodnioeuropejskie Centrum Kongresowo - Sportowe „Arłamów”

Dotychczasowe efekty Działania 6.4 PO IG Do tej pory z produktów turystycznych powstałych w wyniku wsparcia skorzystało 3,5 mln osób. Wybudowano 249 obiektów turystycznych i rekreacyjnych. Przebudowano 161 obiektów turystycznych i rekreacyjnych. Przebudowano 19 obiektów dziedzictwa kulturowego. Wybudowano ponad 5,5 tys km szlaków turystycznych.

Wsparcie sieciowych produktów turystycznych w PO Polska Wschodnia, 2014-2020 Oś priorytetowa: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia Działanie: Tworzenie i rozwój sieciowych produktów turystycznych o znaczeniu co najmniej ponadregionalnym Instytucja Pośrednicząca: Polska Organizacja Turystyczna

Cel wsparcia Inicjowanie i rozwijanie działalności gospodarczej, w szczególności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), w celu aktywizacji społeczności lokalnych oraz tworzenia nowych miejsc pracy, stanowiących także atrakcyjną alternatywę dla pracy w rolnictwie. Powyższe przyczyni się do podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej makroregionu na rynku krajowym i międzynarodowym. Wsparcie uzyskają przedsięwzięcia inwestycyjne prowadzące do stworzenia konkurencyjnych, komercyjnych, sieciowych produktów turystycznych o charakterze ponadregionalnym, przy jednoczesnym zachowaniu chłonności terenów turystycznych i ich pojemności turystycznej.

Cel wsparcia W ramach działania: priorytetowo traktowane będą produkty o największym wpływie na aktywizację przedsiębiorczości w sektorze MŚP, wsparcie uzyskają przedsięwzięcia integrujące działalność MŚP w obrębie klastrów lub konsorcjów członków inicjatyw klastrowych, dofinansowanie uzyskają projekty przewidujące wsparcie dla obiektów stanowiących wysokiej jakości atrakcje turystyczne, wsparcie ukierunkowane będzie na zapewnienie zwiększenia ruchu turystycznego spoza obszaru Polski wschodniej, realizowane będą inwestycje wpływające na wydłużenie dotychczasowego sezonu turystycznego.

Sieciowy produkt turystyczny Gotowa do sprzedaży spakietyzowana oferta, oparta o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, punktów obsługi, obiektów, funkcjonujących jako jedna spójna koncepcja, posiadająca wspólny, wiodący wyróżnik (markę) produktu. Rdzeń oraz podstawę kreowania marki takiego produktu powinny stanowić nie więcej niż trzy główne (flagowe) atrakcje turystyczne. Skala oddziaływania produktu powinna być co najmniej ponadregionalna. Oznacza to, że w ramach utworzonego produktu, ruch turystyczny powinien w dużej mierze być generowany spoza regionu (województwa lub województw), na terenie którego produkt został utworzony.

Sieciowy produkt turystyczny Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 27 września 2011 r. w sprawie Europy jako najpopularniejszego kierunku turystycznego na świecie – nowe ramy polityczne dla europejskiego sektora turystycznego podkreśla znaczenie kontynuowania działań na rzecz łączonych produktów turystycznych. Komisja Europejska zachęca do różnicowania oferty turystycznej poprzez waloryzowanie na skalę europejską tematycznych produktów turystycznych (Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów, Europa – najpopularniejszy kierunek turystyczny na świecie – nowe ramy polityczne dla europejskiego sektora turystycznego). Komitet Ekonomiczno-Społeczny sugeruje rozwój wyspecjalizowanych form turystyki tematycznej w ramach zakrojonej na europejską skalę polityki dywersyfikacji oferty i uwzględniania nowo powstających rynków (Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów „Europa – najpopularniejszy kierunek turystyczny na świecie – nowe ramy polityczne dla europejskiego sektora turystycznego” (2011/C 376/08)).

Zakres wsparcia Każdy projekt będzie obejmować łącznie: inwestycje w spójną infrastrukturę produktów turystycznych, rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych, działania promujące produkt turystyczny (ściśle związane z realizowanymi inwestycjami), opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu, szkolenia dla podmiotów realizujących przedsięwzięcie w zakresie przestrzegania ww. standardów, a także wprowadzenia produktu na rynek.

Beneficjenci i grupy docelowe Beneficjenci: inicjatywy klastrowe (z co najmniej 70% liczbowym udziałem MŚP oraz 70% udziałem MŚP w wartości kosztów kwalifikowalnych projektu), konsorcja członków inicjatyw klastrowych (z co najmniej 70% liczbowym udziałem MŚP oraz 70% udziałem MŚP w wartości kosztów kwalifikowalnych projektu). Wybór projektów do dofinansowania odbywać się będzie w trybie konkursowym.

Wartość projektu Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych: 20 mln zł Minimalny udział wydatków inwestycyjnych w wartości kosztów kwalifikowalnych: 80% Minimalny udział wydatków inwestycyjnych dotyczących atrakcji, obiektów stanowiących rdzeń wspieranego produktu turystycznego oraz podstawę tworzenia jego marki: 40% wszystkich kosztów kwalifikowalnych przeznaczonych na część inwestycyjną projektu

Finansowanie projektów Forma finansowania: Dotacja Alokacja na działanie: 130 mln EUR Pomoc publiczna Z uwagi na ukierunkowanie wsparcia na pobudzanie przedsiębiorczości, a tym samym komercyjny charakter wytworzonych produktów turystycznych dofinansowanie udzielane jest w formie pomocy publicznej, tj. regionalnej pomocy inwestycyjnej oraz pomocy de minimis.

Cross-financing Szkolenia dla członków inicjatyw klastrowych lub konsorcjów powołanych w oparciu o inicjatywy klastrowe realizujących projekt w zakresie przestrzegania jednolitych standardów funkcjonowania i promocji powstałego produktu turystycznego oraz jego wprowadzenia na rynek. Do 10% wartości wydatków kwalifikowanych projektu.

Komplementarność z RPO Priorytet inwestycyjny 3.2 Opracowanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji. Priorytet inwestycyjny 3.3 Wspieranie tworzenia i poszerzenia zaawansowanych zdolności w zakresie rozwoju produktów i usług we wszystkich województwach. Priorytet inwestycyjny 2.3 Wzmocnienie zastosowań TIK dla e-administracji, e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia. Priorytet inwestycyjny 6.3 Ochrona, promocja i rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego. Priorytet inwestycyjny 6.4 Ochrona i przywrócenie bioróżnorodności, ochrona i rekultywacja gleby oraz promowanie systemów ochrony ekosystemów, w tym programu NATURA 2000 oraz zielonej infrastruktury. Priorytet inwestycyjny 8.2 Wspieranie wzrostu gospodarczego sprzyjającego zatrudnieniu poprzez rozwój potencjału endogenicznego jako elementu strategii terytorialnej dla określonych obszarów, w tym poprzez przekształcanie upadających regionów przemysłowych i zwiększenie dostępu do określonych zasobów naturalnych i kulturalnych oraz ich rozwój. Priorytet inwestycyjny 9.2 Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności na obszarach miejskich i wiejskich.

Dziękuję za uwagę.