OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Turystyki Wykład
Advertisements

Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Potencjał produktu turystycznego
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Czym zajmuje się geografia?
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
mgr inż. Grażyna Nachtman
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Informacja jako dobro publiczne
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Gospodarka w Polsce po roku 1989
Przyjazne formy turystyki
Straty spowodowane działalnością człowieka w środowisku
Rachunek Satelitarny Turystyki dla Polski
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Rozwój obszaru działania Nadnoteckiej Grupy Rybackiej poprzez wsparcie działalności około-rybackiej i gospodarczej oraz budowę zaplecza społecznego i.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Turystyka krajoznawcza
KATARZYNA STĘPIEŃ Antonina vizniuk gc02, 2ltd
Produkt uzdrowiskowy.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Istnieje wiele regulacji w prawie europejskim, które bezpośrednio bądź pośrednio (poprzez powiązania turystyki z hotelarstwem) dotyczą świadczenia usług.
Produkt przedsiębiorstwa
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
DZIAŁANIA 1.2. , 1.4. , 3.1., 3.2., 3.3. ZPORR (Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) SZKOLENIE DLA CZŁONKÓW PANELI EKSPERTÓW   Wrocław,
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Turystyka zrównoważona
Rozwój usług rolniczych Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Województwo Zachodniopomorskie
OCHRONA KRAJOBRAZU W KONTEKŚCIE EUROPEJSKIEJ KONWENCJI KRAJOBROWEJ Piotr Otawski Toruń, 12 sierpnia 2014.
Gospodarowanie a środowisko Wykład 13 WNE UW. Związek gospodarowania ze środowiskiem i zanieczyszczeniami Zasoby i środowisko naturalne Przetwarzanie.
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Co to jest ekologia? Ekologia- nauka o budowie i funkcjonowaniu środowiska naturalnego, zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami żywymi,
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Dr Małgorzata Pasławska Pedagogika czasu wolnego.
SUROWCE I MATERIAŁY EWELINA CHOJNACKA. SUROWCE Za surowce uważa się te czynniki rzeczowe, które przeszły uprzednio przez jedna fazę produkcyjną polegającą.
E-turystyka w sektorze publicznym
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Temat - Przedsiębiorstwa i ich rodzaje
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
EKOSYSTEM – WSPÓŁZALEŻNOŚĆ ŚRODOWISKA I ORGANIZMÓW EWELINA POCZOPKA KLASA IVG.
Zapis prezentacji:

OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY

DEFINICJA Przedsiębiorstwo turystyczne - jednostka organizacyjna prowadząca działalność gospodarczą, polegająca na odpłatnym świadczeniu usług uczestnikom różnych typów i rodzajów turystyki Andrzej Rapacz

Otoczenie naturalne i jego elementy Walory turystyczne - podstawowe znaczenie dla turysty, stanowią siłę przyciągającą i stymulującą ruch turystyczny na danym obszarze W analizie warunków naturalnych podstawową rolę odgrywa umiejętność oceny użyteczności środowiska przyrodniczego- obecnej i spodziewanej. W różnych regionach podmioty gospodarki turystycznej pod względem fizycznym sprzedają te same produkty. Pewne obszary są jednak odwiedzane masowo, inne zaś nie wywołują zainteresowania turystów.

Duże bogactwo zróżnicowanych walorów turystycznych, wypoczynkowych, krajoznawczych i specjalistycznych stanowi o głównym czynniku rozwoju rożnych form turystyki, np.: Złoża wód leczniczych → uzdrowiska Górskie ukształtowanie terenu → wyciągi narciarskie, szlaki turystyczne, Pojezierza → żeglarstwo

Trendy w otoczeniu naturalnym Philip Kotler wskazuje na cztery występujące obecnie trendy w otoczeniu naturalnym, które wywierają określony wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw i realizację wytyczonych przez nie celów: 1) niedobór surowców 2) zmiana roli rządu w działaniach na rzecz ochrony środowiska. 3) rosnący koszt energii 4) wzrastający poziom zanieczyszczenia

Największe znaczenie spośród tych elementów mają: 1) Zmniejszające się rozmiary obszarów rolnych przy równoczesnym wzroście terenów zurbanizowanych. To może powodować zwiększenie się ruchu turystycznego w obszarach oferujących spokój i ciszę. 2) Rosnące koszty energii (ropy naftowej, węgla) podwyższają koszty działalności przedsiębiorstw turystycznych, co wpływa pośrednio na wzrost cen oferowanych usług.

3) Wzrastający poziom zanieczyszczenia powoduje zwiększenie ruchu turystycznego w regionach czystych ekologicznie. 4) Regulacje prawne i stanowisko rządu dotyczące ochrony środowiska Podstawowe akty prawne to: Ustawa o ochronie przyrody, Ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska przyrodniczego Określają one jakie obszary i jakie elementy przyrody podlegają ochronie. Zawierają zasady korzystania z obszarów objętych poszczególnymi stopniami ochrony.

Wymienione elementy otoczenia naturalnego mają różne znaczenie dla poszczególnych rodzajów przedsiębiorstw turystycznych. Większe, bezpośrednie znaczenie tego elementu będzie widoczne w obiektach świadczących usługi noclegowe oraz usługi sportowo – rekreacyjne. Pośrednie znaczenie, mające wpływ na powodzenie ekonomiczne, dotyczy biur podróży, które powinny znać warunki środowiska przyrodniczego regionów i miejscowości, gdyż stanowią one istotny składnik oferowanego produktu.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Iwona Barć Ewelina Turoń Magdalena Świerz Ryszard Musz Tetiana Kudyrko