INSPEKTORAT WSPARCIA SIŁ ZBROJNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
Termomodernizacja budynków wielorodzinnych z wykorzystaniem
MIEDZYGMINNY PLAN GOSPODARKI ODPADAMI DLA ZWIAZKU GMIN KARKONOSKICH
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PODSUMOWANIE 2009 ROKU Oddziału Regionalnego Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Szczecinie.
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Działania realizowane w ramach Różnicowania w kierunku działalności nierolniczej przyczyniać się będą do osiągnięcia celów ogólnych i szczegółowych (Cel.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Schemat organizacyjny Urzędu Dzielnicy Żoliborz
Rynek budowlany i ceny – w badaniach i statystyce Styczeń 2011 CENY W BUDOWNICTWIE Podsumowanie 2010 roku według danych systemu SEKOCENBUD Mariola Gala-Vacqueret,
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
bazą nowoczesnej Polski
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK INŻYNIERII.
Oddział Regionalny w Gdyni stale podwyższa jakość świadczonych usług i wykazuje staranność o gospodarne zarządzanie powierzonym mieniem. Dbając o stałe.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
INSPEKTORAT WSPARCIA SIŁ ZBROJNYCH
Na półmetku Program Rewitalizacji Łazienek Królewskich plus 80 mln pln Konferencja Prasowa 5 grudnia 2013 r. godz Pałac na Wyspie.
Podsumowanie działań Oddziału Regionalnego WAM w Bydgoszczy w 2013 roku 2013.
Razem od 2009r. do 2015r mamy kwotę w wysokości zł.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
PLANOWANIE I REALIZACJA WYDATKÓW NA UPOSAŻENIA
OPOLE Decyzja Nr 396/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia zasad współpracy resortu.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
1 Kryteria wyboru projektów – Priorytet XII. Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia PO Infrastruktura i Środowisko Departament.
Wsparcie dla przedsiębiorców w ramach RPO WSL v. 7.0 Katowice, dn r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Gdynia 2014 Jesteśmy dla żołnierzy – świadczymy wysokiej jakości usługi z zakresu uprawnień przysługujących żołnierzom Sił Zbrojnych RP związanych z zakwaterowaniem.
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Dr inż. Jerzy Obolewicz.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Uregulowania systemowe dotyczące
Przygotował: mgr inż. Dawid Masłowski KATOWICE, r.
Koło Naukowe Budownictwa i Geomechaniki, działające na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo Hutniczej Stowarzyszenie Korona Północnego.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Projekt: „Zakład zagospodarowania odpadów w Kozodrzy”
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem,
Gmina Dębica.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia I stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
1 Inwestycje w ochronie zdrowia VIII Forum Rynku Ochrony Zdrowia Warszawa, 25 października 2012 r.
Planowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w 10 Brygadzie Logistycznej i jednostkach wojskowych podporządkowanych na.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Szpital Powiatowy w Czarnkowie
FINANSE I INWESTYCJE Katedra Inwestycji i Nieruchomości
Dyrektor ds. Ekonomicznych Dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
BUDŻET GMINY BIECZ W 2018 R..
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Zapis prezentacji:

INSPEKTORAT WSPARCIA SIŁ ZBROJNYCH ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ SZEFOSTWO INFRASTRUKTURY INSPEKTORAT WSPARCIA SIŁ ZBROJNYCH WYTYCZNE BRANŻOWE DO PLANOWANIA POTRZEB W OBSZARZE INFRASTRUKTURY NA ROK 2014 ppłk Janusz CIEPLIŃSKI

Osoby kierunkowe Szefostwa Infrastruktury ppłk Janusz CIEPLIŃSKI (tel. 417 692) – koordynacja zadań w zakresie planowania, planowanie w zakresie gospodarki komunalnej, energetycznej i ochrony środowiska; ppłk Artur CIHORSKI (tel. 417 753)– planowanie w zakresie inwestycji budowlanych (CPR); mjr Jacek POSKROP (tel. 417 725) – planowanie w zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury, mjr Ernest BANEK (tel. 417 755) – planowanie w zakresie remontów i konserwacji obiektów infrastruktury; Zygmunt KOWALIK (tel. 417 726)– planowanie w zakresie gospodarki sprzętem ppoż.; Marta Murach (tel. 417 718) – planowanie w zakresie nieruchomości;

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb Podstawa planowania potrzeb: Rozkaz nr 838lLog/P4 Szefa Sztabu Generalnego WP z dnia 1 sierpnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia podziału kompetencji i zadań pomiędzy Wojskowymi Oddziałami Gospodarczymi i jednostkami wojskowymi funkcjonującymi w terytorialnym systemie zabezpieczenia jednostek wojskowych w garnizonach Sił Zbrojnych RP opartym na Wojskowych Oddziałach Gospodarczych

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb Podstawa planowania potrzeb: Rozkaz nr 191 Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych z dnia 11 sierpnia 2011 roku w sprawie wprowadzenia podziału kompetencji i zadań pomiędzy Wojskowymi Oddziałami Gospodarczymi i jednostkami wojskowymi realizującymi zadania z zakresu administrowania nieruchomościami i gospodarki sprzętem infrastruktury (Komendami Portów Wojennych i Bazami Lotniczymi), a Rejonowymi (Stołecznym, Wojskowym) Zarządami Infrastruktury

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb dokonać na szczeblu administratora/zarządcy ustaleń w zakresie przesyłania potrzeb (przed rozpoczęciem zbierania potrzeb); Zarządca/administrator zobowiązani są do zapoczątkowania identyfikacji potrzeb wszystkich zaopatrywanych użytkowników/ beneficjentów w dziale infrastruktury, potrzeby powinny być zaplanowane w odniesieniu do całości infrastruktury, i wszystkich jej obszarów zadaniowych oraz wszystkich użytkowników; wszystkie potrzeby w zakresie infrastruktury ujmować w dziale 26, w tym potrzeby dotyczące infrastruktury morskiej, lotniskowej i specjalnej (wyjątek stanowią specjalistyczny sprzęt i systemy do ochrony obiektów oraz sprzęt do przechowywania i niszczenia dokumentów niejawnych – w dziale 11) ; WOG wszystkie potrzeby w dziale 26 przesyła do właściwego zarządu infrastruktury;

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb potrzeby w odniesieniu do WOG, które nie są jeszcze sformowane – planują właściwe terytorialnie zarządy infrastruktury; w planowaniu potrzeb uwzględniać stan posiadanych zapasów i zapasy normatywne; potrzeby planować w odniesieniu do pojedynczego kompleksu wojskowego (z podaniem jego numeru) wprowadzać nazwę asortymentu do arkusza obliczeniowego, odpowiednio do grupy asortymentu (za wyjątkiem sprzętu infrastruktury), nazwę asortymentu wprowadzać odpowiednio: według słownika JIM (wariant zasadniczy), ręcznie z zachowaniem nazw ujętych w stosownych katalogach sprzętu i materiałów (w przypadku braku nazwy w słowniku JIM). zgłoszone potrzeby należy zweryfikować na szczeblu administratora (WOG) oraz zarządcy (zarządów infrastruktury).

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb Weryfikacja potrzeb ma polegać na sprawdzeniu: prawidłowości wprowadzonych danych w poszczególnych kolumnach i wierszach tabeli, objęcia planowaniem całości zasobu infrastruktury i wszystkich jej zaopatrywanych w dziale 26 użytkowników , zasadności planowanych potrzeb w odniesieniu do należności, norm , przepisów, zaplanowania potrzeb wynikających z przeglądów okresowych i poleceń właściwych organów kontrolnych.

Ogólne ustalenia w zakresie planowania potrzeb W wyniku przeprowadzonej weryfikacji należy: dokonać w razie potrzeby właściwych korekt zgłoszonych potrzeb na podstawie wniosków z: analizy realizacji potrzeb w latach ubiegłych, realizacji zabezpieczenia potrzeb w roku bieżącym, prognoz na lata następne, zaleceń z przeglądów okresowych obiektów infrastruktury i poleceń właściwych organów kontrolnych przyjąć właściwie naliczone potrzeby rzeczowe i finansowe, zapewniające realizację zadań w ramach przyjętych zamiarów do działalności na 2014 r.

W zakresie gospodarki nieruchomościami Planowanie remontów i konserwacji (§ 430-018) - w ramach realizacji rozbiórek: obiektów budowlanych, sieci uzbrojenia terenu, innych elementów infrastrukturalnych zbędnych dla MON, realizować będą: Sekcje Technicznego Utrzymania Nieruchomości w Wydziałach Eksploatacji Nieruchomości w RZI, Wydziały Infrastruktury w WOG ;

W zakresie gospodarki nieruchomościami dane o zasobie przewidzianym do rozbiórek i rekultywacji przedstawia Szef Wydziału Nieruchomości zarządu infrastruktury; podstawą określenia zasobu obiektów infrastruktury do rekultywacji i rozbiórek są uzgodnienie z właściwymi terytorialnie Nadleśnictwami; z paragrafu 430-018 zleca się rozbiórki obiektów budowlanych związane z ich stanem technicznym. Dane do tej części zadań wynikają z przeglądów obiektów budowlanych, realizowanych zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane.

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości W planowaniu zakupów w zakresie: materiałów budowlanych §421-008, konserwacji zleconej §427-004, usług dotyczących technicznego utrzymania infrastruktury §430-018 należy : wygenerować potrzeby rzeczowe przez użytkowników nieruchomości (wynikające z własnego zamiaru oraz zamiarów przełożonych), przesyłać je do właściwego WOG (zgodnie z szczegółowymi ustaleniami dokonanymi na szczeblu administrator/zarządca.

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Potrzeby rzeczowe i finansowe planować zgodnie z trybem, terminami i wzorami dokumentów określonych w: Decyzji Ministra Obrony Narodowej Nr 7/MON w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz. MON z 2008 r. Nr 1, poz.6 z późn. zm.) Wytycznych Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego ZPR – P8 do planowania zadań w obszarze centralnych planów rzeczowych na lata 2014 – 2015;

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Dokumenty stanowiące podstawę konstruowania potrzeb rzeczowych: zamiar Szefa Inspektoratu Wsparcia SZ do działalności w 2014 roku; kierunki przyjęte w pracach nad „Programem rozwoju Sił Zbrojnych RP w latach 2013 – 2022”; projekty „Planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości na lata 2013 – 2014”; potrzeby zagregowane w ramach prac nad „Planami inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości na lata 2014 – 2022”;

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Ponadto przy generowaniu potrzeb należy uwzględnić: istotne potrzeby jednostek, nie zidentyfikowane w ramach planowania na lata 2014 – 2022, wynikające m.in. z decyzji administracyjnych organów państwowych, bezpieczeństwa użytkowania obiektów, ochrony obiektów itp.; potrzeby wynikające ze stanu technicznego nieruchomości Za ujęcie kwot zbiorczych potrzeb w ramach centralnych planach rzeczowych odpowiedzialne będzie Szefostwo Infrastruktury IWsp SZ.

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Terminy przesłania potrzeb rzeczowych do weryfikacji: użytkownicy infrastruktury lub ich jednostki nadrzędne do właściwych inwestorów wojskowych RZI, WZI, SZI i TOL – do 10.10. 2012 r., Szefowie RZI, WZI, SZI i TOL do Szefa IWsp SZ oraz właściwych dowódców rodzajów sił zbrojnych (w częściach ich dotyczących) – do 17.10. 2012 r.; Szefostwo Infrastruktury - do 31.10.2012 r. przeprowadzi analizę i weryfikację zestawień potrzeb rzeczowych (po uzyskaniu stosownych opinii dowódców rodzajów sił zbrojnych uwzględniających zadania priorytetowe)

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Inne zasadnicze terminy: do dnia 09.11.2012 r. - opracowanie Zestawienia zadań priorytetowych IWsp SZ na 2014 rok Podstawa: tryb oraz metodyka działania Stałego Zespołu Roboczego do weryfikowania i opracowywania priorytetów zadań inwestycyjno – remontowych w obszarze infrastruktury wojskowej w IWsp SZ (rozkaz Szefa IWsp SZ Nr 62 z dnia 27 lutego 2012 r.) w zakresie zadań dotyczących użytkowników infrastruktury, podporządkowanych Szefowi IWsp SZ;

W zakresie inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości Inne zasadnicze terminy: do 15.11.2012 r. – przesłanie do Zarządu Planowania Rzeczowego ZPR – P8 zweryfikowanego Zastawienia potrzeb inwestycyjno – remontowych w obszarze infrastruktury wojskowej. do 20.11.2012 r. - Szef Infrastruktury spowoduje ujęcie Zbiorczego zestawienia wartościowego potrzeb rzeczowych w arkuszu prezentacji potrzeb rzeczowych na 2014 rok (w układzie inwestycji i remontów o wartości kosztorysowej powyżej i poniżej 500 tys. euro w rozbiciu na właściwych beneficjentów);

W zakresie gospodarki komunalnej i energetycznej Podstawą do planowania potrzeb są wnioski wynikające z analizy: Rocznego Planu Gospodarki Komunalnej (w tym wydatki poniesione w latach poprzednich oraz prognozy na lata następne – bez uwzględniania inflacji) sprawozdania z gospodarki opałem, audytów energetycznych (bilansów cieplnych) budynków, sieci ciepłowniczych i źródeł ciepła, Podstawa wykonania audytów energetycznych: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termo modernizacyjnego.

W zakresie gospodarki komunalnej i energetycznej Podstawą do planowania potrzeb w zakresie zakupu paliw, mediów i usług komunalnych są wnioski wynikające z analizy: planu przekazania nieruchomości poza Siły Zbrojne, planowanych do przekazania w użytkowanie obiektów w bieżącym roku po przeprowadzonych inwestycjach (nowo wybudowanych, modernizowanych i remontowanych obiektach infrastruktury),

W zakresie gospodarki komunalnej i energetycznej nie naliczać potrzeb na zakup paliw energetycznych na obiekty które powinny być wyłączone z ogrzewania; nie naliczać paliw napędowych do urządzeń grzewczych oraz kuchni polowych (nalicza się paliwa energetyczne), potrzeby w zakresie zakupu paliw energetycznych mają wynikać z norm należności i zużycia paliw, wyliczanych w oparciu o aktualne bilanse cieplne, w odniesieniu do paliw ciekłych i gazowych stałych (stosowanych w wyeksploatowanych kotłowniach) obowiązujące do tej pory przepisy o gospodarce paliwami stałymi w wojsku można wykorzystać do wyliczania potrzeb zakupu paliw stałych zużywanych w niewyeksploatowanych kotłowniach, Potrzeby w zakresie zakupu energii i mediów komunalnych określać w jednostkach stosowanych w Rocznym Planie Gospodarki Komunalnej;

W zakresie gospodarki komunalnej i energetycznej Potrzeby w zakresie: zakupu usług i materiałów na utrzymanie czystości i porządku (§421-008) planować w oparciu o zatwierdzony „Plan utrzymania porządku w kompleksie wojskowym” zakupu wody (§426-004) i odprowadzania ścieków do sieci komunalnej (§430-010) powinny wynikać z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody, oraz Instrukcji o zasadach utrzymania nieruchomości wojska sygn. Kwat Bud. 118/99 , wywozu nieczystości stałych przez przedsiębiorstwa (§430-010) planować w oparciu o znowelizowaną Ustawę z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. nr 236, poz. 2008) – od 2013 r. przejęcie przez gminę obowiązków związanych z gospodarką odpadami oraz zawieraniem umów.

W zakresie gospodarki komunalnej i energetycznej „Plan utrzymania porządku w kompleksie wojskowym” podstawa opracowania: „Wytyczne MON w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów” (zał. Do decyzji Nr 32/MON z 11.02.2011 r.) Potrzeby w zakresie deratyzacji obiektów wyliczać odnosząc się do częstotliwości zabiegów, powierzchni obiektów, w których występujące w nich szkodniki mogą doprowadzić do powstania strat w przechowywanym tam mieniu; (prowadzenie deratyzacji określone jest w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury Sprzęt kwaterunkowy (polowy, koszarowy, szkolny, biurowy, szpitalny, kasynowy, klubowy, świetlicowy, szpitalny, gabinetowy) § 421 007 - potrzeby wprowadza do arkusza dysponent III0 (WOG lub jednostka pełniąca funkcję WOG) na podstawie zebranych zweryfikowanych zapotrzebowań z jednostek i instytucji znajdujących się na zaopatrzeniu zgodnie z planem przydziałów gospodarczych, weryfikację arkusza dokonuje Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury wprowadzając stosowne korekty na podstawie posiadanych danych oraz realizacji potrzeb z lat ubiegłych. Ostateczną weryfikacje przeprowadza Gestor. Kompetencję w zakresie pozyskiwania sprzętu kwaterunkowego posiada wyłącznie Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury.

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury Materiały kwaterunkowe § 421 007 - potrzeby wprowadza do arkusza dysponent III stopnia (WOG lub jednostka pełniąca funkcję WOG) na podstawie analizy ilości posiadanego sprzętu kwaterunkowego w rejonie odpowiedzialności oraz wykorzystania materiałów kwaterunkowych w latach ubiegłych. Weryfikację arkusza dokonuje Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury wprowadzając stosowne korekty na podstawie posiadanych danych oraz na podstawie przeprowadzonych remontów sprzętu kwaterunkowego. Kompetencję w zakresie pozyskiwania materiałów kwaterunkowych posiada WOG oraz Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury;

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury Remont sprzętu kwaterunkowego § 427 003 potrzeby wprowadza do arkusza dysponent III0 (WOG lub jednostka pełniąca funkcję WOG) na podstawie analizy ilości posiadanego sprzętu kwaterunkowego w rejonie odpowiedzialności oraz sprzętu, który wyremontowano w latach ubiegłych; Weryfikację arkusza dokonuje Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury . Kompetencję w zakresie realizacji remontów posiada WOG oraz Rejonowy/Stołeczny/Wojskowy Zarząd Infrastruktury. WOG, który nie posiada warsztatu przeznaczonego do remontu sprzętu kwaterunkowego, po dokonaniu klasyfikacji ma obowiązek zwrócić się do rejonowego organu infrastruktury o wskazanie sposobu remontu;

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury Wydatki na techniczne środki materiałowe oraz materiały eksploatacyjne do sprzętu pożarniczego realizują WOG (posiadające punkty konserwacji sprzętu gaśniczego) oraz RZI (posiadające warsztaty sprzętu gaśniczego); Wydatki na zakup części zamiennych do sprzętu lotniskowego obejmują również wydatki na zakup części do urządzeń awaryjnego hamowania samolotów oraz zespołów spalinowo-elektrycznych do zasilania infrastruktury lotniskowej. Zakup realizuje WOG (doraźne) oraz 3 RBLog (planowe);

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury Zakup usług na przeglądy i legalizacje sprzętu pożarniczego realizuje WOG i R(S,W)ZI nie posiadające zaplecza warsztatowego; Potrzeby zakupu sprzętu pożarniczego i lotniskowego w § 421 i § 606 muszą być uzgodnione z Gestorem (odpowiednio Szef Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej, Szef Zarządu A5 Dowództwa Sił Powietrznych) z pisemną akceptację;

W zakresie gospodarki sprzętem infrastruktury W arkuszu obliczeniowym w kolumnie Nazwa asortymentu wykorzystać należy nazwy grup sprzętu ujętych w Katalogu sprzętu kwaterunkowego (np. sprzęt polowy, koszarowy) oraz Decyzji Nr 354/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 października 2009 r. w sprawie funkcjonowania wojskowych straży pożarnych (np. armatura i osprzęt pożarniczy, sprzęt ratowniczy); W arkuszu obliczeniowym w kolumnie JIM w zakresie sprzętu infrastruktury nie należy określać indeksu materiałowego.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ