Akademia Coachingu i Inspiracji Program Rozwoju Organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Jakość, zaufanie, konsekwencja
BRAND BUILDING Markowi pracownicy w procesie budowania markowej firmy
system zarządzania zasobami ludzkimi
Hotel Courtyard – Warszawa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Znaczenie podręcznika
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
KULTURA ORGANIZACYJNA
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
tel.: Marynino 28, Serock.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Definicja kultury organizacyjnej
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Kluczowe czynniki sukcesu
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Strategia przedsiębiorstwa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Ministerstwo Finansów
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Raport po ocenie 360° - fragment
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Akademia Coachingu i Inspiracji Program Rozwoju Organizacji

Wyzwania i Szanse dla Organizacji „Zysk jest dla organizacji tym, czym tlen dla ciała: jest niezbędny do funkcjonowania, ale nie jest celem życia.” R.Ackhoff – Creating the Corporate Future, Plan or to be Planned For Jaki jest cel Twojej organizacji? Gdzie jesteś dzisiaj, a gdzie chciałbyś być za rok, dwa, trzy lata? W jaki sposób misja i wizja firmy pokrywa się z codziennym działaniem? W jaki sposób wspierasz i inspirujesz swoich pracowników, aby ich zaangażowanie i własny wkład przyczyniały się do rozwoju organizacji? Jaka jest kultura organizacyjna Twojej firmy? W jaki sposób Twoja organizacja czyni świat lepszym? „Czyny mówią więcej niż słowa. Kreuj zmianę, którą chcesz widzieć w świecie.” Gandhi

Kapitał Kulturowy reprezentuje 60% - 80% wartości rynkowej organizacji Wartość Organizacji Właściwa i spójna Kultura Organizacyjna wpływa na tworzenie się wartościowego Kapitału Kulturowego Kapitał Kulturowy reprezentuje 60% - 80% wartości rynkowej organizacji INNOVEST Investment Research

Teorie Sukcesu Organizacji Zasada 1: Kapitał Kulturowy jest kluczowym elementem przewagi konkurencyjnej (wspiera i inspiruje pracowników) Zasada 2: Transformacja kulturowa (transformacja kultury organizacyjnej) rozpoczyna się wraz z transformacją jednostek/ pracowników Zasada 3: Wskaźniki są ważne! Jeśli czegoś nie można zmierzyć, nie można tym zarządzać! Mierniki dają przejrzystość w ocenie sytuacji, napędzają działanie, a tym samym wpływają na zachowanie!

Dlaczego Program Rozwoju Organizacji i Kultura Organizacyjna Jest Tak Ważna Organizacje, które utrzymują adaptacyjny poziom kultury, która jest dostosowana do ich celów biznesowych, stale się rozwijają, mają niski poziom rotacji pracowników, utrzymują stabilną pozycję na rynku. Badania dowodzą, że firmy w których jest silna kultura organizacyjna wyprzedzają konkurencję o minimum 200% . Aby osiągnąć podobne wyniki należy zbadać doczesną kulturę, zastanowić się jaka kultura jest najbardziej odpowiednia dla organizacji i przeprowadzić transformację kultury organizacyjnej.

Co To Jest Kultura Organizacyjna „Właściwy klimat organizacyjny i sposób zarządzania, system zachęt, kwalifikacji, stosunki międzyludzkie”. E. Piętkiewicz, S. Kałużny „Zespół wartości, tradycji, przekonań, postaw, które są istotą wszystkiego, co się robi i myśli w organizacji. Jest ona zasilana przez system obrzędów, rytuałów, wzorców komunikowania się, nieformalnych struktur”. L.J. Mullins „System znaczeń przyjmowanych przez członków organizacji, odróżniający tę organizację od innych.” Stephen P. Robbins

Jak Kultura Organizacyjna Wpływa na Wyniki Średni zwrot z inwestycji (ROE) przy słabo rozwiniętej kulturze wynosi: 6% Natomiast średni zwrot z inwestycji przy dobrze rozwiniętej kulturze wynosi: 21% Dension Organisational Cultures Survey 2006 Badania przeprowadzone w okresie czterech lat w 200 organizacjach: Wzrost Obrotu 4 razy szybszy Zatrudnienie 7 razy większe Wzrost Wartości Giełdowej 12 razy szybsza Zysk 750% wyższy Wojna o Talenty, McKinsey & Co. 1998

Jak Kultura Organizacyjna Wpływa na Atrakcyjność Miejsca Pracy Kultura organizacyjna jest najwyżej punktowanym współczynnikiem atrakcyjności zatrudnienia. Badania przeprowadzone spośród 200 top executives w 77 największych korporacjach: Kultura i Wartości 58% Swoboda i Autonomia 56% Ciekawe Wyzwania 51% Sprawny System Operacyjny 50% Wojna o Talenty, McKinsey & Co. 1998

Co To Oznacza Przejście od istniejącej kultury organizacyjnej, która nie spełnia oczekiwań i potrzeb zarówno pracowników, jak i podmiotów zewnętrznych do pożądanego systemu wartości w organizacji. Zbudowanie spójnego, jednolitego systemu norm opartego na potrzebach istniejącego w danej organizacji Kapitału Kulturowego, w tym m.in.: na zaufaniu, współpracy, jedności, porozumieniu i promowaniu dobrych praktyk. Program Rozwoju Organizacji jest procesem długofalowym, zmieniającym postawy, zachowania i sposoby funkcjonowania w organizacji. W porównaniu do zmiany proces ten nie ulega cofnięciu, gdyż zostaje zakorzeniony głęboko w świadomości poszczególnych jednostek. Wierzymy, że w DNA każdego człowieka, podobnie jak i w DNA każdej organizacji wpisana jest naturalna potrzeba rozwoju i doskonalenia!

Etapy Programu Rozwoju Organizacji Szkolenia I. Zaangażowanie osób decyzyjnych w organizacji Kierownik najwyższego szczebla prowadzi sesje wspierające budowanie spójnego zespołu oraz poprawy umiejętności przywództwa Zarząd poprzez dobór wartości oraz innych współczynników określa najbardziej pożądaną kulturę organizacyjną Zarząd zobowiązuje się dawać przykład oraz promować obraną kulturę organizacyjną II. Zdobyć zaangażowanie większości Kierownicy wyższych szczebli wspólnie z ich zespołami angażują się w program zmiany kultury organizacyjnej Udział w spotkaniach wzmacnia proces wdrażania programu, w rezultacie uzyskując zaangażowanie uczestników Poprzez zaangażowanie coraz większej grupy kluczowych pracowników sesje zaczynają coraz bardziej oddziaływać na organizację Warsztaty są kluczowym działaniem prowadzącym do zmiany zachowania i wdrożenia nowej kultury organizacyjnej III. Przekazanie wiedzy i umiejętności wybranym pracownikom organizacji Trening, coaching oraz przekazywanie uprawnień do przeprowadzania wewnętrznych szkoleń wybranym pracownikom, którzy zostali nominowani jako Change Agents (Agenci Zmian) Przekazanie wiedzy oraz umiejętności daje organizacji możliwość kontynuacji programu samodzielnie IV. Objęcie programem całej organizacji Nominowani Change Agents (Agenci Zmian) prowadzą wewnętrzne szkolenia Sesje są zaadresowane do szerokiej grupy odbiorców, aby mieć jak największy wpływ Zakres szkolenia jest dostosowywany do oczekiwanej zmiany w kulturze organizacji 8 19

Ogólny Zarys Programu Rozwoju Organizacji Wdrożenia WZMOCNIENIA PROGRAMOWE – Niezbędne, aby zapobiec regresji Natychmiastowe: Kontrakty osobiste Coaching w zespołach Kontrakt zespołowy Spotkania podsumowujące Spotkania zespołowe dostosowane do bieżących potrzeb Systemowe: Dopasowana ocena zwrotna 360° Coaching Managerski Procesy komunikacji miedzy zespołowej Najważniejsze firmowe wydarzenia INTEGROWANIE- Niezbędne aby podtrzymywać wspólny kierunek działań Funkcja działu HR Rekrutacja /szkolenia/ outsourcing Ocena okresowa Ścieżki kariery Plany motywacyjne Inne funkcje: Jakość / Nowe Technologie Obsługa Klienta Nowe Inicjatywy w Biznesie Biznes Plan/ Budżet / Planowanie Strategiczne Marketing / Budowanie wizerunku Transformacja Organizacji rozpoczyna się od Kadry Zarządzającej 8 19

Przykłady korzyści z Programu Rozwoju Organizacji Wzrost produktywności Efektywne i umiejętne rozwiązywanie konfliktów Zwiększenie efektywności przy mniejszym stresie i wysiłku Umiejętne przeprowadzenie restrukturyzacji przedsiębiorstwa Poprawa świadomość międzykulturowej w biznesie i stosunkach interpersonalnych Utrzymanie zespołu bez zmian, zahamowanie zwolnieniom Zadowolenie pracowników Porozumienie pomiędzy zarządem a pracownikami Wzrost poziomu motywacji i inspiracji Poprawa kreatywność jednostek i zespołów Akceptacja i zdolność odnalezienia się w nowych warunkach

Nasza Oferta – Przykładowy Program Liczba godzin coachów/ trenerów 127h

Nasza Oferta – Przykładowy Program Założenia: Przygotowanie unikatowego, kompleksowego programu transformacji kulturowej dla Klienta zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami, w tym: sesje coachingowe z pracownikami, warsztat 2 dniowy, raport finalny, propozycje dalszych działań (follow up) Uczestnictwo co najmniej 2 coachów/ trenerów Pełne materiały dla uczestników szkolenia/ programu

Naszym celem jest dokonanie pozytywnych zmian w Polsce i na świecie Kontakt Justyna Błaszczyk kom. +48 500 710 575 justyna@acii.pl Akademia Coachingu i Inspiracji ul. Sielska 17A 60-129 Poznan tel . +48 61 662 76 37 www.acii.pl Naszym celem jest dokonanie pozytywnych zmian w Polsce i na świecie