Regulamin Miejskiego Zespołu Szkół nr 1w Będzinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Absencja uczniów.
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
By: Julia Rokosz, Eliza Chojnacka, Miriam Gogolewska
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wewnątrzszkolny system oceniania
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Prawa i obowiązki ucznia
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Prawa i obowiązki ucznia.
Opracował Zespół Nauczycieli Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
Nasz Szkolny Kodeks powstał w oparciu o Statut Szkoły
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Zadania samorządu uczniowskiego
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Samorząd Uczniowski.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Klasa IIa Uczniowie wyróżnieni świadectwem wzorowego ucznia: Weronika Buras Martyna Kochanowska Maja Ligier Martyna Pajerska Gracjan Stokłosa Karol Szkwarek.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Regulamin Miejskiego Zespołu Szkół nr 1w Będzinie Konstytucja Uczniowska „GDZIEKOLWIEK PRZESTAJE DZIAŁAĆ PRAWO, TAM ZACZYNA SIĘ TYRANIA”

Rozdział Pierwszy: Prawa i Obowiązki

Uczeń ma prawo: 1.Reprezentować szkołę w konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach 2.Przejawiać własną aktywność w zdobywaniu wiedzy i umiejętności 3.Wyrażać własną opinię i wątpliwości dotyczące sposobu nauczania. 4.Przedstawiać swoje problemy pracownikom pedagogicznym szkoły. 5.Do poszanowania własnej godności przez innych i pracowników szkoły

Uczeń ma Prawo: 6.Korzystać z pełnego wypoczynku w czasie przerwy. 7.Jawnie wyrażać opinie dotyczące życia szkoły. 8.Należeć do wybranych przez siebie organizacji: wychowawczej, lub wychowawczo- społecznej, a także do organizacji działających poza szkołą.

Uczeń ma prawo: 9.Do pełnego wypoczynku podczas ferii i przerw świątecznych. 10.Do opieki socjalnej na zasadach określonych odrębnymi przepisami. 11.Do jawnej i na bieżąco przeprowadzanej oceny swojego stanu wiedzy i umiejętności. 12.Do oceny z zachowania zgodnej z wewnętrznym regulaminem oceniania.

Uczeń ma prawo: 13.Po powrocie z wycieczki klasowej, oraz co najmniej trzech dniach wolnych od nauki do zwolnienia z klasówki i odpytywania. 14.Powiadomienia z cztero dniowym wyprzedzeniem o terminie sprawdzianu obejmującego materiał powyżej jednej godziny lekcyjnej. 15.Do korzystania z totolotka szkolnego, lub kuponu na nie pytanie z gazetki szkolnej UFO’S. 16.Otrzymywać dodatkową pomoc nauczyciela, kiedy nie jest w stanie opanować materiału.

Uczeń ma prawo: 17.Rozstrzygać sprawy dotyczące obowiązków uczniów w obecności Komisji Wychowawczej, trzech przedstawicieli Samorządu i rodzica. 18.Zdawać egzamin komisyjny zgodnie z zasadami zawartymi w Dzienniku Urzędowym. 19.Do dwóch braków pracy domowej i jednego nie przygotowania w semestrze, oraz jednego braku pracy domowej i nie przygotowania w przypadku jednej godziny lekcyjnej w tygodniu. 20.Do skreślenia jednej dowolnej oceny w semestrze z wyjątkiem ocen ze sprawdzianów.

Uczeń ma prawo: 1.Do obchodów Dnia Ucznia, Republiki Uczniowskiej, Obrad Parlamentu szkolnego, wyborów do Rady Samorządu Uczniowskiego. 22.Do poprawienia oceny niedostatecznej i dopuszczającej w ciągu dwóch tygodni od jej otrzymania, w terminie wyznaczonym przez nauczyciela, a pozostałych ocen po indywidualnym ustaleniu z nauczycielem. 23.Do najwyżej trzech, zapowiedzianych, sprawdzianów w tygodniu. 24.Odwołać się do Rzecznika Praw Ucznia w przypadku łamania postanowień konstytucji.

Uczeń ma obowiązek: 1.Wykorzystywać w pełni czas przeznaczony na naukę. 2.Systematycznie przygotowywać się do zajęć szkolnych. 3.Rozszerzać swą wiedzę i umiejętności. 4.Szanować nauczycieli oraz pracowników szkoły. 5.Postępować zgodnie z dobrem społeczności szkolnej.

Uczeń ma obowiązek: 6.Dbać o honor i tradycje szkoły. 7.Zachowywać się godnie i kulturalnie. 8.Przestrzegać zasad współżycia społecznego, a w szczególności: -przeciwstawiać się przejawom wulgarności i brutalności -szanować poglądy i przekonania innych ludzi. 9.Przestrzegać zastrzeżeń nauczyciela oraz ustaleń Samorządu Uczniowskiego.

Uczeń ma obowiązek: 10.Dbać o zdrowie i bezpieczeństwo własne i kolegów. 11.Troszczyć się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd. 12.Pisemnie usprawiedliwiać nieobecności najpóźniej do końca miesiąca, w którym był nieobecny. 13.Uzupełniać braki wynikające z nieobecności w szkole.

Rozdział drugi: Nagrody i Kary

Uczeń nagradzany jest: Świadectwem z biało-czerwonym paskiem Uroczystym wręczeniem świadectwa z wyróżnieniem przez władze szkoły Nagrodami książkowymi Wyróżnieniem na szkolnym apelu Wpisem do kroniki szkolnej Dyplomem imiennym

Uczeń nagradzany jest: Listem pochwalnym do rodziców. Nagrodami materialnymi. Przyznaniem tytułu i nagrody. Wnioskiem rady pedagogicznej o przyznanie stypendium i Nagrody Prezydenta Miasta.

Uczeń nagradzany jest za: Rzetelną naukę i pracę społeczną Wzorową postawę Wybitne osiągnięcia Dzielność i odwagę Wysoką kulturę osobistą.

Społeczność szkolna, za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły karze: Upomnieniem wychowawcy na forum klasy Rozmową z pedagogiem szkolnym w obecności wychowawcy Upomnieniem dyrektora szkoły Pisemnym poinformowaniem rodziców w obecności wychowawcy, dyrektora i rodziców ucznia.

Społeczność szkolna, za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły każe: Zakazem uczestniczenia w wycieczkach klasowych Wykluczeniem z uczestnictwa w zabawach szkolnych Pracą na rzecz szkoły Rozmową ostrzegawczą w obecności wychowawcy, dyrektora i rodziców ucznia

Postanowienia Końcowe Sprawy sporne wymagają współdziałania z dyrektorem, Radą pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, wychowawcami klas i powinny być rozpatrzone przy udziale wszystkich zainteresowanych stron. Uczniowie,którzy występują w obronie praw uczniowskich, nie mogą być za to negatywnie oceniani. Dyrektor szkoły wspólnie z Samorządem Uczniowskim powinien pzrzynajmniej razw semesrtze organizować spotkanie z uczniami w celu wymiany opinii, uwag i spostrzeżeń dotyczących życia szkoły.

Postanowienia Końcowe. Wszystkie zmiany i nowości muszą być wprowadzane do regulaminu po przedyskutowaniu podczas sesji Parlamentu Szkolnego i zatwierdzeiu przez Rade pedagogiczną. Przedstawiciele rady Samorządu Uczniowskiego mogą uczestniczyć w spotkaniach Rady Pedagodicznej.

Postanowienia Końcowe. Kandydatów do nagrody za dzielność i odwagę opiniuje RSU. Powinien on często stawać w obronie inych uczniów, przeciwstawiać się wulgarności i agreszji i pełnić role mediatora miedzy uczniami a nauczycielem. Sam nie może być agresywny w stosunku do innych. W szkole funkcjonuje instytucja Rzecznika praw Ucznia, którą sprawuje zastępca przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego.

Spis treści: Rozdział pierwszy- „Prawa i obowiązki” Rozdział drugi- „Nagrody i kary” Rozdział trzeci- „Postanowienia Końcowe”

Przygotowanie: Anna Sowa Magdalena Zawiślak Iwona Ł adosz Kacper Durda Adam Krawiec