Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
"Nowoczesny Nauczyciel
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola

Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1.: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie : Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

Cel główny: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w opolskich liceach ogólnokształcących oraz podniesienie jakości procesu kształcenia w tych szkołach. Cele operacyjne: Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych uczniów. Podniesienie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych. Wzbogacenie procesu dydaktycznego w opolskich liceach ogólnokształcących o innowacyjne formy i metody nauczania. Ułatwienie uczniom określenia drogi kariery edukacyjnej i zawodowej zgodnie z własnymi predyspozycjami.

Cele Projektu pn. Nauka kluczem do sukcesu nawiązują do następujących dokumentów: 1. Strategiczne Wytyczne Wspólnoty Zwiększenie inwestycji w kapitał ludzki poprzez lepszą edukację i poprawę kwalifikacji; 2. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia Cel 2: Poprawa jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej; 3. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel 4: upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy 4. Strategia Rozwoju Województwa Opolskiego oraz Strategia Rozwoju Miasta Opola na lata 2007 – 2015 w zakresie: zwiększenia dostępności do usług edukacyjnych, polepszenia jakości i efektywności systemu kształcenia, wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.

Grupy docelowe Wsparciem w ramach projektu objętych jest 6 publicznych liceów ogólnokształcących miasta Opola, bierze w nim udział 894 uczniów tych szkół, zarówno mieszkających w Opolu, jak i dojeżdżających z okolicznych miejscowości. Rekrutacja beneficjentów przeprowadzona została zgodnie z zasadą równych szans. Każda szkoła przygotowała własny Regulamin naboru i uczestnictwa, w którym szczegółowo określone zostały kryteria rekrutacji uwzględniające specyfikę szkoły i jej program autorski.

Działania Realizacja programu rozwojowego opiera się na 6 programach autorskich prowadzonych w 6 szkołach, składających się z następujących elementów: 1. Poradnictwo i doradztwo edukacyjno – zawodowe w formie warsztatów grupowych lub indywidualnych spotkań, 2. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych, ICT, języków obcych 3. Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych uczniów, 4. Wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania, polegających głównie na większym udziale metod doświadczalnych i warsztatowych w nauczaniu, 5. Doradztwo i opieka psychologiczno – pedagogiczna. Każda ze szkół realizuje co najmniej trzy elementy programu rozwojowego. Realizacja programu rozpoczyna się w październiku 2010 r. i trwać będzie do lipca 2011 r.

Nauka kluczem do sukcesu Realizacja projektu w Zespole Szkół Ogólnokształcących III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej – Curie w Opolu. III LO

Projekt obejmuje następujące elementy programu rozwojowego: 1. zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii, fizyki. 2. zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie podstawowym 3. zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie rozszerzonym 4. zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z geografii. 5. zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z wiedzy o społeczeństwie 6. zajęcia warsztatowe z doradztwa zawodowego.

Uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie zostaną podzieleni na 6 grup 15 - osobowych, zgodnie z wyborem zajęć priorytetowych. Grupa I: zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii i fizyki; Grupa II: zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii i fizyki; Grupa III: zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie podstawowym; Grupa IV: zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie rozszerzonym; Grupa V: dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w zakresie wiedzy o społeczeństwie; Grupa VI: dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w zakresie geografii;

Uczniowie wskazują jeden element programu rozwojowego i na tej podstawie przydzielani są do odpowiedniej grupy. Uczestnicy mają prawo udziału w jednym, dwóch, trzech lub czterech elementach programu jednocześnie, ze wskazaniem zajęć priorytetowych. Wszyscy uczniowie objęci zostają ponadto wsparciem w formie warsztatów z doradcą zawodowym.

Zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii i fizyki. przeznaczone są dla dwóch grup 15 - osobowych. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 54 godziny lekcyjne; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, 2-3 razy w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik – vademecum, zbiór zadań, autorskie materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia); - zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie podstawowym przeznaczone są dla grupy 15 - osobowej. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 36 godzin lekcyjnych; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, raz w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik – vademecum, zbiór zadań, autorskie materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia); zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie rozszerzonym. przeznaczone są dla grupy 15 - osobowej. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 36 godzin lekcyjnych; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, raz w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik – vademecum, zbiór zadań, autorskie materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia); zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z wiedzy o społeczeństwie: przeznaczone są dla grupy 15 - osobowej. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 36 godzin lekcyjnych; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, raz w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik – vademecum, zbiór zadań, autorskie materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia); zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z geografii: przeznaczone są dla grupy 15 - osobowej. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 36 godzin lekcyjnych; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, raz w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik – vademecum, zbiór zadań, autorskie materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia); zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Warsztaty doradztwa zawodowego: przeznaczone są dla sześciu grup 15 - osobowych. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej. liczba godzin w ramach 1 grupy: 16 godzin lekcyjnych; zajęcia będą odbywać się zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, raz w tygodniu po dwie godziny lekcyjne. Możliwa jest organizacja zajęć w soboty. zajęcia będą odbywać się od 2 listopada 2010r. do 31 maja 2011r.

Nauka kluczem do sukcesu Dot. realizacji Projektu „Nauka kluczem do sukcesu – program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola” KSI nr POKL /10 Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.