Projekt edukacyjny „ SWOJE ZNAĆ, SWOJE CHWALIĆ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt międzyprzedmiotowy
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Opracował J. Stryjkowski
Co to jest TIK?.
W O L N T A R I.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „ SWOJE ZNAĆ, SWOJE CHWALIĆ” Nauczyciel: mgr Małgorzata Wąż Uczniowie: klasa II a - Bernadetta Kujawska, Edyta Markulis, Natalia Bukowy, Milena Mordec, Katarzyna Betlej klasa II b - Magdalena Młynarczyk, Daniel Syjud, Iwona Rudzińska, Kamil Trznadel klasa I LO - Filip Ludwikowski, Iwona Ślęk, Anna Kipa klasa II LO - Ania Jeżowska, Agnieszka Strzelczyk, Angelika Śmiatacz, Marcin Janora, Natalia Kopacz, Marzena Gawor, Magdalena Jemioło, Anna Boroń

Cele projektu Zachęcanie do planowego poszerzania i pogłębiania wiedzy o miejscowości, w której uczeń mieszka i uczy się; Pogłębianie wiedzy o własnym regionie i jego społeczeństwie; Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej; Ukazywanie walorów i specyfiki regionu; Wdrożenie do stosowania rozmaitych technik i metod pracy pomocnych w gromadzeniu materiałów i ich opracowaniu; Zdobycie i/lub udoskonalenie umiejętności posługiwania się programami komputerowymi.

Opis projektu Projekt edukacyjny „ Swoje znać , swoje chwalić” został zrealizowany w ramach Edukacji z Internetem dla nauczycieli. Ten projekt jest kontynuacją działań podjętych w trakcie realizacji gimnazjalnej ścieżki edukacyjnej pt. „Nasze korzenie”, dzięki której młodzież miała okazję poznania lokalnego folkloru, obrzędów, twórców regionalnych i ich dzieł. Projekt jest także ciągiem dalszym i pracy uczniowskiej, i podjętych już wcześniej treści w czasie realizacji licealnej ścieżki edukacyjnej pt. „Dziedzictwo kulturowe regionu". Uczestniczyła w nim młodzież klas II gimnazjum oraz klas I i II LO. Uczniowie byli podzieleni na 5 zespołów realizujących samodzielnie zadania. Efekt końcowy pracy młodzieży zobaczyć można na stronie internetowej pod adresem www.mojprzeclaw.republika.pl

Narzędzia i programy komputerowe oraz internetowe wykorzystane w projekcie Wyszukiwarka Google – wyszukiwanie informacji. Microsoft Outlook - przesyłanie sprawozdań, materiałów, zdjęć. MS Word – bieżąca praca uczestników nad projektem, zapisywanie informacji. MS Publisher – wykonanie folderów reklamujących region. MS PowerPoint – wykonanie prezentacji o regionie , prezentacji o uczniowskich miejscach szczególnie ważnych i fotoreportażu z wycieczki. PDF Creator – kompresja plików . doc lub . pub do formatu pdf. MS Movie Maker – wykonanie reklamówki o regionie i o miejscach dla uczniów szczególnie ważnych. Ulead Studio Video 11- nagranie i obróbka słuchowiska. Nero StartSmart - wykonanie okładek do płyt audio CD lub mp3. Expressivo- przetworzenie tekstu pisanego w mówiony, stworzenie audioprzewodnika. Paint Shop Pro- obróbka grafiki, stworzenie widokówek

Organizacja pracy zespołów Nad projektem pracowała grupa mieszana, składająca się z osób chodzących do I i II klasy LO oraz II gimnazjalnej. W liczbach wygląda to następująco: - LO : I klasa - 3 osoby, II klasa - 8 osób - gimnazjum - II klasa -9 osób. W sumie do pracy nad projektem zgłosiło się 21 osób, a w rzeczywistości pracowało 20 uczniów. Przynależność do klasy bardzo ułatwiła nam podzielenie się na grupy i każda grupa liczyła od 3 do 5 osób. Każdy zespół sam wybrał zagadnienie do realizacji, gdyż uczniowie doszli do wniosku, że najłatwiej im będzie pracować wśród rówieśników z klasy. O takim podziale zadecydowały też same zainteresowania uczniów i ich doświadczenia w pracy z różnymi programami. Każda z grup zaproponowała własne zasady pracy , które okazały się bardzo podobne w treści. Na wspólnym spotkaniu ostatecznie przyjęliśmy formę i treść zapisu. Powstał dokument, który znajduje się w naszych zasobach.

Rola nauczyciela Moim głównym zadaniem było koordynowanie pracy uczniów, pilnowanie terminów wykonywanych zadań, Pomagałam w doborze merytorycznym materiału potrzebnego do dalszej obróbki, Motywowałam uczniów do pracy, jeśli zaszła taka potrzeba, Organizowałam potrzebny sprzęt lub zaplecze niezbędne do pracy nad projektem, Pomogłam w zorganizowaniu publicznej prezentacji, Podziwiałam, chwaliłam i oglądałam na bieżąco efekty pracy uczniowskiej, Gromadziłam i uzupełniałam naszą dokumentację w wersji papierowej i elektronicznej.

Opis działań uczniów Zebranie materiału potrzebnego do opracowania tras turystycznych: pieszej – szlakiem Przecławskich kapliczek , rowerowej na trasie Tuszyma – Dobrynin. Zebranie materiału związanego z przygotowaniem prezentacji „Przecław na godzinę wychowawczą” oraz „Magiczne uczniowskie miejsca”. Zebranie materiału związanego opracowaniem folderu o dwóch trasach wycieczkowych: * pieszej – szlakiem Przecławskich kapliczek , * rowerowej na trasie Tuszyma – Dobrynin. Zebranie materiału potrzebnego do nagrania audioprzewodnika trasy I i trasy II. Zebranie materiału potrzebnego do nagrania płyty Cd z legendami o Przecławiu i okolicy. Przygotowanie materiału związanego z opracowaniem pocztówek – Pozdrówki z Przecławia.

Opis działań uczniów Selekcja materiału do opracowania w programach komputerowych. Praca z narzędziami i programami komputerowymi w poszczególnych grupach. Opracowanie wyżej wymienionych form tj. folderu, prezentacji, audioprzewodnika, pocztówek, mp3 z legendami Zainteresowanie wycieczkami, folderem młodzieży naszej szkoły poprzez przygotowanie krótkiej audycji przez radiowęzeł. Rozpowszechnienie informacji o wycieczkach w środowisku. Przeprowadzenie wycieczki gimnazjalistów trasą numer I. Przygotowanie fotoreportażu z wycieczki i umieszczenie jej na szkolnej stronie internetowej. Prezentacja końcowych efektów pracy i poczynań grupy podczas publicznej prezentacji na forum szkoły.

Rezultaty pracy uczniów -1 Zespół I przygotował folder informujący o możliwości zwiedzania Przecławskich kapliczek lub Tuszymy i Dobrynina, który wykonany został w Publisherze. Umieszczono w nim niektóre informacje o trasach. Ciekawą reklamą, przygotowaną na wesoło jest też film, wykonany przy pomocy programu Movie Maker. Zespół ten wykonał także projekty widokówek- Pozdrówki z Przecławia Zespół II przygotował prezentację PP pt. "Przecław na godzinę wychowawczą" z najciekawszymi zabytkami i opisami. Druga prezentacja to miejsca, które są szczególnie lubiane przez uczniów pt. "Mój magiczny Przecław". Zespół nagrał także film pt. " Najciekawsze uczniowskie miejsca" w programie Ulead Studio Video 11

Rezultaty pracy uczniów - 2 Zespół III pisemne opracował dwie trasy wycieczek: * pieszej - szlakiem Przecławskich kapliczek na wzór wycieczki z przewodnikiem. * rowerowej na trasie Tuszyma - Dobrynin ze szczególnym uwzględnieniem interesujących miejsc. Prace zostały zapisane w PDF i Wordzie. Zespół IV wykonał audioprzewodnik trasy pierwszej na wzór audioprzewodników proponowanych obecnie w muzeach oraz nagrał audioprzewodnik trasy numer dwa. I to jest stworzenie Audio mp3.

Rezultaty pracy uczniów - 3 Zespół V nagrał trzy legendy dotyczące Przecławia i okolic. Jest to nagranie mp3

Prezentacja projektu - 1 Reklama Przecławia na wesoło Foldery w wersji papierowej i elektronicznej

Prezentacja projektu - 2 Pocztówki z Przecławia

Prezentacja projektu - 3 Prezentacje o Przecławiu w PP Audioprzewodniki z trasami mp3

Opis publicznej prezentacji projektu 14 maja 2008 w Zespole Szkół w Przecławiu odbyła się publiczna prezentacja dwóch projektów wykonanych w ramach programu „Edukacja z Internetem” . Projekt edukacyjny „ Wielcy matematycy polscy” został zrealizowany przez uczniów klasy III b pod kierunkiem mgr Grażyny Gurbiel. W realizację projektu „Swoje znać, swoje chwalić” zaangażowała się młodzież klas: II a i II b gimnazjum oraz młodzież klas : I i II LO. Pracowali oni pod kierunkiem mgr Małgorzaty Wąż. Przedsięwzięcie miało charakter interdyscyplinarny. Zarówno w jednym, jak i drugim projekcie, młodzież zdobyła umiejętności i wiadomości z zakresu matematyki, języka polskiego, historii, edukacji regionalnej, czytelniczej, medialnej. Duży nacisk został położony na umiejętność posługiwania się technologiami komputerowymi.

Efekty uczniowskiej pracy zostały przedstawione zaproszonym gościom, to znaczy dyrekcji ZS: mgr B. Dybskiej, mgr J. Remiszewskiej, mgr E. Arciszewskiej oraz nauczycielom matematyki i języka polskiego, a także informatyki. Pracę kolegów podziwiali również uczniowie liceum i gimnazjum. Przedstawione zostały prezentacje multimedialne, foldery, audioprzewodniki, filmy, strony internetowe, nagrania mp3 oraz zdjęcia ilustrujące pracę nad projektem i prezentujące efekty tej pracy. Dopełnieniem całości prezentacji były dwie wystawy materiałów wykonanych przez uczniów podczas całej pracy, a także czarno-białe portrety matematyków polskich. Uczniowie zaangażowani w projekt sami opowiadali o kolejnych etapach pracy, wskazywali na sukcesy i trudności, dzielili się własnymi refleksjami. Zestawienie prezentacji z matematyki z prezentacją dotyczącą języka polskiego i historii okazało się ciekawym pomysłem Pod adresem uczniów i nauczycieli zostały skierowane słowa uznania ze strony zaproszonych gości, a dopełnieniem całości były życzliwe brawa.

Wnioski uczniów -cytaty To zupełnie nie przypomina nauki, raczej dobrą zabawę"- Milena z II a. " Miło pracować nad czymś nowym w gronie przyjaciół. Cieszę się, że i klasie spodobała się taka forma wycieczki" - Benia z IIa. " Nawet przystają przy tej gazetce i oglądają moje pocztówki"- Marcin, autor " Zupełnie inna wycieczka, tyle razy przechodziłam obok tych kapliczek, a dopiero teraz tak naprawdę je zobaczyłam" - Karolina, uczestniczka wycieczki z II a "Czy będziemy coś jeszcze robić" - Natalia z IILO

Wnioski nauczyciela Co ja sama zyskałam realizując projekt ? Projekt pozwolił mi spojrzeć na uczniów z zupełnie innej strony, czyli tej, którą najbardziej lubię. Zobaczyłam ich pasję, zainteresowania i umiejętności, którymi nie mieli okazji pochwalić się na lekcjach, Projekt utrwalił w moich uczniach i we mnie przekonanie, że nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania, a wiedzę można zdobywać w sposób twórczy i ciekawy, Projekt stał się świetną diagnozą zarówno mojej wiedzy i umiejętności komputerowych, jak i moich uczniów.

Wnioski nauczyciela Jak to doświadczenie wykorzystam w przyszłości ? Projekt zintegrował zespoły klasowe, utrwalił wiele cennych umiejętności współdziałania w grupie, rozwiązywania konfliktów, podejmowania decyzji, jest więc dla mnie pomysłem do wykorzystania zarówno na lekcjach języka polskiego, jak i godzinach wychowawczych, Projekt stał się kopalnią twórczych pomysłów, z których mam zamiar skorzystać w przyszłości, Podejmę z kolejnymi klasami pracę właśnie metodą projektu, by wprowadzać swoich uczniów w nowe tematy w sposób interesujący i inspirujący ich do działań kreatywnych.

Zapraszam do obejrzenia efektów uczniowskiej pracy na stronie: www.mojprzeclaw.republika.pl lub wejść ze strony http://www.zsprzeclaw.scholaris.pl/ Zakładka –Aktualności- 13.05.08 projekt społeczno - obywatelski Kontakt ze mną: malgorzatawaz@gmail.com