Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Konferencja dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych pt. UCZNIOWSKIE PROJEKTY EDUKACYJNE. PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI.
INFORMATOR O UCZNIOWSKICH PROJEKTACH EDUKACYJNYCH
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekty edukacyjne w szkole
Co słychać Panie Darwinie?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
czwarte spotkanie Zespołu
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel

Krótki opis projektu Głównym tematem projektu jest odpowiedzialność globalna wszystkich ludzi za losy świata i naszej cywilizacji.W ramach projektu uczniowie dowiadują się co to jest edukacja rozwojowa i globalna oraz podejmują działania mające na celu propagowanie idei globalnej odpowiedzialności lub działania pomocowe.Jednym z pomysłów jest też założenie klubu filmowego.

Cele projektu a. podniesienie świadomości uczniów na temat zagadnień rozwoju i globalnych współzależności pomiędzy Północą a Południem o b. zachęcenie ich do zaangażowania w promocję tej wiedzy wśród rówieśników. c.kształtowanie postaw i wrażliwości społecznej innych ludzi za pomocą prezentacji multimedialnej stworzonej przez uczniów d.stworzenie gazetek na korytarzu szkolnym poruszających zagadnienie zrównoważonego rozwoju i edukacji globalnej. e.przeprowadzenie wywiadu z imigrantem

Narzędzia i programy komputerowe excell - wyniki ankiet łatwo dają się opracowywać i pokazywać w formie wykresów word - łatwy i szybki zapis informacji pdf - zapis informacji i wyników prac, które chcemy utrwalić i nie pozwolić na ich modyfikowanie i interwencję zewnętrzną movie maker - atrakcyjna forma prezentacji na koniec projektu strona www - forum wymiany myśli i dokumentowanie działań power point - 2 prezentacje, sposób na materiał początkowy do dyskusji oraz ewaluację całości

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie podzieleni zostali na 6 grup po 4 osoby.W zespoły dobierali się samodzielnie. Skład grup związany był z: podobnymi predyspozycjami, zainteresowaniami (zwłaszcza techniką komputerową), miejscem zamieszkania. Po podaniu składu zespołów uczniowie potwierdzili chęć współpracy w nich i wspólne wykonanie swoich zadań. Podział uczniów na grupy zadaniowe pozwoli na pełną realizację projektu, z wykorzystaniem wielu metod oraz narzędzi komputerowych oraz da możliwość zakończenia go w planowanym czasie.

Rola nauczyciela...to pomoc i dyskretne wsparcie podczas realizacji projektów uczniowskich. Mentor - opiekun, mądry i zaufany doradca, którego Odyseusz pozostawił na gospodarstwie wyruszając w podróż.

Opis kolejnych działań uczniów 1.wprowadzenie do projektu,uczniowie zapoznają się z celami projektu i metodami pracy 2.wszyscy uczniowie oglądają filmy,a po projekcji dyskutują na temat problemu poruszonego w filmie. Po każdym z filmów jedna grupa uczniów wykonuje gazetkę na korytarzu szkolnym na temat problemu poruszonego w filmie(uczniowie są podzieleni na 6 grup po 4 osoby i każda z nich odpowiedzialna jest za jedną gazetkę)

Opis kolejnych działań uczniów 3.uczniowie zapraszają do szkoły imigranta z innego państwa i przeprowadzają z nim wywiad (może być to spotkanie zorganizowane w obecności innych uczniów szkoły maksymalnie 3 klas).Wywiad umieszczają na stronie internetowej szkoły 4. ankieta wśród uczniów naszej szkoły na temat tego czego dowiedzieli się z gazetek szkolnych i jakie miały one dla nich znaczenie,co w ich myśleniu zmieniły.Wyniki ankiety zostają opublikowane na stronie internetowej szkoły 5.uczniowie biorący udział w projekcie wykonują w grupach zadaniowych prezentacje multimedialne na tematy związane z filmami

Rezultaty pracy uczniów Przepięknie wykonane gazetki szkolne Sześć prezentacji multimedialnych Piękny i mądry wywiad z człowiekiem,który musiał uciekać z własnego kraju i mógł osiedlić się w Polsce

Publiczna prezentacja Uczniowie zaprosili na publiczną prezentację uczniów i nauczycieli naszej szkoły.Zaprezentowali swoje prezentacje barwnie opisując kolejne etapy pracy nad nimi.

Wnioski Uczniowie zyskali: - umiejętność pracy w grupie, - formułowanie problemów, - formułowanie celów, - planowanie i organizacja własnej pracy, - zapisywanie i prezentowanie zebranych materiałów (w różnych formach), - krytyczne analizowanie informacji (ocena ich wiarygodności), - przygotowywanie i praktykowanie wystąpień publicznych, - formułowanie i wyrażanie swoich opinii, - słuchanie opinii wyrażanych przez innych członków grupy, - podejmowanie decyzji grupowych, - rozwiązywanie konfliktów, - samoocena własnej pracy.

Wnioski Nauczyciel zyskuje niezachwianą pewność,że praca,którą wykonuje ma sens,a przy okazji daje mnóstwo frajdy!!!!!!