Błędy stwierdzone w projektowaniu, uzgadnianiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Państwowy Instytut Geologiczny Państwowy Instytut Badawczy Warszawa, 01 marca 2012 r. Krzysztof Majer Państwowy Instytut Geologiczny Państwowy.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Plany zarządzania kryzysowego.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
ZMIANY W PROGRAMIE SZKOLENIA SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA NOWELIZACJI art.98d USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RZECZYPOSPOLITEJ.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
TEMAT 1: STRUKTURA I ORGANIZACJA KRAJOWEGO SYSTEMU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO autor: Łukasz Kochan Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Ubezpieczenie wypadkowe
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 7: Sporządzanie dokumentacji z działań ratowniczych Autor: Robert Łazaj.
Szkolenie dla partnerów KSOW
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Podstawy planowania przestrzennego
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Finansowanie programu
Zasady szacowania strat
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Temat: STRUKTURA I ORGANIZACJA OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ OSP ORAZ OL
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Technologia robót budowlanych
Stosowanie norm polskich i międzynarodowych w budownictwie.
Podatek od nieruchomości – budynek wypełniony urządzeniami
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Błędy stwierdzone w projektowaniu, uzgadnianiu i realizacji obiektów budowlanych st. kpt. Marek Piekutowski KW PSP w Poznaniu

Prawo Budowlane Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej

Rozporządzenie MSWiA w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej Rozporządzenie określa: rodzaje obiektów budowlanych istotnych ze względu na konieczność zapewnienia ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, których projekty budowlane wymagają uzgodnienia pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, zwanego dalej „uzgodnieniem”

Rozporządzenie w sprawie ochrony przeciwpożarowej obiektów, innych obiektów budowlanych i terenów Urządzenia przeciwpożarowe w obiekcie powinny być wykonane zgodnie z projektem uzgodnionym przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

Rozporządzenie MSWiA w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej Uzgodnienia projektu budowlanego dokonuje się w toku wzajemnej współpracy projektanta z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych w trakcie sporządzania przez projektanta projektu budowlanego

Ustawa o ochronie przeciwpożarowej Rzeczoznawca może uzgodnić projekt budowlany obiektu budowlanego bez uwag lub z uwagami. Uzgodnienie projektu budowlanego obiektu budowlanego potwierdza się przez opatrzenie go pieczęcią i podpisem Rzeczoznawca przesyła zawiadomienie o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego komendantowi wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji w terminie 14 dni od dnia uzgodnienia projektu budowlanego

Ustawa o Państwowej Straży Pożarnej art. 12 ust. 5 pkt. 10a ustawy o Państwowej Straży Pożarnej (j. t. Dz. U. z 2016 r., poz. 603) Do zadań komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej należy: nadzór nad działalnością rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

Ustawa o ochronie przeciwpożarowej Komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej właściwy dla miejsca lokalizacji obiektu do dnia uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie unieważnia uzgodnienie projektu budowlanego obiektu budowlanego, który zawiera rozwiązania niezgodne z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej mające istotny wpływ na stan bezpieczeństwa pożarowego obiektu budowlanego Uzgodnienie projektu budowlanego obiektu budowlanego unieważnia się w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie Komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej informuje niezwłocznie właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej oraz organ nadzoru budowlanego o unieważnieniu uzgodnienia

Błędy projektowe Baza gazu płynnego propan-butan uzgodnienia odległości 11 m między stanowiskiem tankowania (przeładunku cystern) i rozlewnią gazu płynnego z magazynami butli, przy wymaganej, zgodnie z § 90 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1853), odległości 20 m uzgodnienia odległości 57 m między budynkiem biurowym i stanowiskiem tankowania (przeładunku cystern), przy wymaganej, zgodnie z § 89 ust. 2 pkt 3 w nawiązaniu do § 76 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1853), odległości 60 m

Błędy projektowe Baza gazu płynnego propan-butan

Błędy projektowe Baza gazu płynnego propan-butan dokumentacja graficzna, stanowiąca część składową projektu jest niezgodna z częścią opisową w części opisowej projektu „Baza gazu płynnego propan-butan - Rozlewnia gazu z magazynami butli” wskazano, że projektowana odległość rozlewni gazu z magazynami butli od stanowiska tankowania wynosi 15 m (mierzona do odmierzacza gazu) uzgodniony pod względem ochrony przeciwpożarowej projekt zagospodarowania terenu, stanowiący część ww. projektu budowlanego oraz mapa do celów projektowych, która została uzgodniona w ramach projektu „Baza gazu płynnego propan-butan – Projekt zagospodarowania terenu”, wskazują, że obiekt nr …. (rozlewania gazu z magazynami butli) będzie usytuowany w odległości 11 m od obiektu nr …. (stanowisko tankowania-przeładunku cystern)

unieważniam uzgodnienie projektu budowlanego, Unieważnienie uzgodnienia projektu budowlanego Baza gazu płynnego propan-butan POSTANOWIENIE NR …. Działając na podstawie art. 6e ust. 1-2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 191 z późn. zm.), w związku z § 89 ust. 2 pkt 3 i § 90 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1853, z późn. zm.), unieważniam uzgodnienie projektu budowlanego, dokonanego w dniu …. przez P. …. rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych (nr upr. ….), stwierdzające zgodność z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektu budowlanego z …. 20…. r. bazy gazu płynnego propan-butan, obejmującej: …. Uzasadnienie

Błędy projektowe opis techniczny oraz część rysunkowa projektu architektoniczno-budowlanego nie zawiera wszystkich danych dotyczących warunków ochrony przeciwpożarowej w myśl § 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej brak spójności między opisem technicznym, a częścią rysunkową dokumentacji projektowej

Błędy projektowe brak uzgodnienia z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych projektów obiektów budowlanych zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej brak uzgodnienia z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej projektów urządzeń oraz instalacji przeciwpożarowych

Błędy projektowe usytuowanie budynku na działce budowlanej od granicy z sąsiednią działką budowlaną w odległości mniejszej niż 4 m, w przypadku budynku zwróconego ścianami z otworami okiennymi lub drzwiowymi w stronę tej działki usytuowanie budynku ZL bez wymaganej odległości (co najmniej 8 m) od istniejącego budynku ZL, który jest zlokalizowany na odrębnej działce brak etapowania inwestycji w projekcie budowlanym ogólne wskazanie wymagań w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę

Błędy projektowe niewłaściwa kwalifikacja budynku oraz części budynku, stanowiącego odrębną strefę pożarową, do odpowiedniej kategorii zagrożenia ludzi. Przykład: przychodnia zakwalifikowana jako ZL II, podział budynku na strefy pożarowe bez wydzielenia pożarowego dźwigu osobowego łączącego wszystkie kondygnacje w budynku przyjęcie błędnej klasy odporności pożarowej budynku oraz klasy odporności ogniowej elementów budynku niewłaściwy dobór lub brak zastosowania w budynku urządzeń przeciwpożarowych. Przykład: nie wyposażenie obiektu budowlanego w przeciwpożarowy wyłącznik prądu, zastosowanie w strefie produkcyjno-magazynowej hydrantów wewnętrznych z wężem półsztywnym o nominalnej średnicy węża 25mm

Błędy projektowe brak projektów na zastosowanie urządzeń przeciwpożarowych w budynku np. oddymianie klatek schodowych nieprojektowanie opraw oświetlenia awaryjnego nad wyjściem ewakuacyjnym na zewnątrz obiektu oraz w miejscach lokalizacji urządzeń przeciwpożarowych nie ujmowanie w dokumentacji projektowej rozbudowy istniejącej części obiektu budowlanego. Przykład: korytarze stanowiące drogę ewakuacyjną nie zostały podzielone na odcinki nie dłuższe niż 50 m przy zastosowaniu przegród z drzwiami dymoszczelnymi nieprawidłowe projektowanie pasów w elewacjach ścian zewnętrznych w granicach stref pożarowych