Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
KIM JESTEŚMY? Serwis KurJerzy.pl został uruchomiony na początku 2010 roku jako alternatywa dla kosztownych usług kurierskich w Polsce. Firma działa jako.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
POP i SIR POK1 i POK2.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
EFaktury Organizacje. Księgowość. Usprawnienie. Obieg faktur. Opis. Rozliczanie. Weryfikacja. Zatwierdzanie.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Produkt krajowy brutto jako miara poziomu produkcji krajowej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
System akredytacji AKSES
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
ANALIZA ABC/XYZ Zajęcia Nr 8.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Struktura kanałów marketingowych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Sprzedaż produktu lub usługi
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
w powiatach malborskim i sztumskim”
LOGISTYKA – jest to dziedzina wiedzy z zakresu zarządzania ( przepływ ludzi , energii, wody) odnosi się do zarządzania dobrami w czasie i w przestrzeni.
dla mikroprzedsiębiorców
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
Przychody i koszty działalności
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w zakresie procedury
NASZE ATUTY.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia” NUMER PROJEKTU: RPWP.08.03.01-30-0052/16

Logistyka w e-commerce Autor: Adam Koliński

E-LOGISTYKA Wzrost udziału handlu elektronicznego (e-handel/e-commerce) w handlu ogółem w Polsce i na świecie wywołał potrzebę dostępu online do usług logistycznych wśród dostawców i odbiorców na rynku. Wykorzystanie narzędzi elektronicznej wymiany danych przyczyniła się do rozwoju koncepcji zintegrowanego łańcucha dostaw. Materiał opracowany na podstawie: Śliwczyński B., e-Logistyka, w: Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S. (red), Logistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2009, s. 421-433

Proces integracji w łańcuchu dostaw obejmuje: E-LOGISTYKA Zintegrowany łańcuch dostaw należy rozumieć jako koncepcję skoordynowanej i wspólnie planowanej współpracy biznesowej partnerów w łańcuchu dostaw. Integracja dotyczy nie tylko przepływu rzeczowego i finansowego, ale przede wszystkim informacyjnego. Integracja informacyjna w łańcuchu dostaw umożliwia zapewnienie wymaganej satysfakcji wspólnego klienta docelowego, co wpływa pozytywnie na efektywność procesów w każdym ze współpracujących przedsiębiorstw. Proces integracji w łańcuchu dostaw obejmuje: integrację planowania i koordynację działań na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym, integrację działań i powiązanie planów funkcjonalnych produkcji, sprzedaży, logistyki, finansów, marketingu itp., integrację działań w łańcuchu dostaw – od zaopatrzenia, poprzez procesy produkcyjne, aż po realizację dystrybucji na docelowy rynek, integrację planowania z wynikami kontroli planów. Śliwczyński B., Planowanie logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2008, s. 76-77

E-LOGISTYKA E-Logistyka polega na wykorzystaniu systemów i narzędzi teleinformatycznych oraz sieci Internet jako głównego medium komunikacyjnego do obsługi procesów logistycznych.

DEFINICJA Wg Światowej Organizacji Handlu - przez e-commerce należy rozumieć produkcję, reklamę, sprzedaż i dystrybucję produktów poprzez sieci teleinformatyczne. Wg Głównego Urzędu Statystycznego - e-commerce to ogół transakcji przeprowadzanych przez sieci, oparte na protokole IP i przez inne sieci komputerowe. Towary i usługi zamawiane są przez te sieci, ale płatność i ostateczna dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w sieci lub poza siecią. Transakcje mogą być dokonywane pomiędzy przedsiębiorstwami, z osobami indywidualnymi, instytucjami rządowymi lub innymi organizacjami prywatnymi i publicznymi. Zamówienia otrzymane przez telefon, telefaks lub e-mail nie są elementem e-handlu.

E-COMMERCE W POLSCE WARTOŚĆ I PROGNOZA ROZWOJU E-HANDLU W POLSCE W LATACH 2010-2014

E-COMMERCE W POLSCE Liczba sklepów internetowych w Polsce w latach 2007-2014 Rodzaje przesyłek w e-handlu i pozostałych branżach

w 2016 roku obroty e-handlowców mają wzrosnąć do 625 mld euro, według danych Goldman Sachs / JP Morgan wzrost globalnej sprzedaży e-handlu wynosi ok. 19% rocznie, w 2016 roku obroty e-handlowców mają wzrosnąć do 625 mld euro, rynek brytyjski jest największy w Europie - całkowity obrót wynosi 96,2 mld euro, średnia wartość koszyka zakupowego w UE wynosi 1243 euro. E-COMMERCE W EUROPIE Wartość i prognoza rozwoju e-handlu w Europie

WYZWANIA DLA LOGISTYKI Wyznaczenie kosztów dostawy wyznaczenie kosztów dostawy jest uzależnione od wagi i gabarytów danego produktu, a także od miejsca dostawy, na jedną przesyłkę może składać się kilka produktów, a co za tym idzie trudne jest odgórne wyznaczenie kosztów dostawy per produkt. Znaczenie przepływu informacji konieczność przedstawienia dokładnego opisu produktu na stronie internetowej, tak, aby klient mógł uzyskać najbardziej dokładną informację o towarze przed jego zakupem, umożliwienie śledzenia postępu realizacji zamówienia – umożliwienie klientowi sprawdzenia na jakim etapie znajduje się Jego zamówienie, od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji, aż do momentu dostarczenia zamówionego towaru pod wskazany adres, informacja o stanie magazynowym danego produktu – umożliwienie klientowi stałego dostępu do informacji o stanie magazynowym (dostępny/w magazynie/na zamówienie/niedostępny/dokładna ilość) produktów.

WYZWANIA DLA LOGISTYKI Logistyka zwrotów Elementami, które należy uwzględnić podczas organizacji procesu zwrotów są: oczekiwania ze strony klientów – klienci korzystający z e-handlu oczekują, że proces zwrotów będzie realizowany zgodnie z zasadami zdefiniowanymi w regulaminie, obsługa zwrotów – w procesie obsługi zwrotów istotnych jest kilka elementów, które przekładają się później na inne procesy obsługi klienta, tj.: kontrola jakości zwróconych towarów, odpowiednie rozmieszczenie towarów w magazynie, aktualizacja stanów magazynowych, analiza przyczyn zwrotów – istotnym elementem w procesie obsługi zwrotów jest informacja o przyczynie zwrotu. Pomocna jest w tym przypadku lista zdefiniowanych najbardziej prawdopodobnych przyczyn zwrotów, która znajduje się na dokumencie zwrotów, który najczęściej dołączony jest do przesyłki. zapewnienie odpowiednich stref w magazynie do obsługi zwrotów – obsługa zwrotów wymaga przygotowania odpowiednio dużej strefy w magazynie. Istotny jest również system informatyczny, który powinien umożliwiać definiowanie przyczyn zwrotów, a później ich monitorowanie i analizowanie.

Logistyka w handlu tradycyjnym Logistyka w e-commerce NAJWAŻNIEJSZE RÓŻNICE W LOGISTYCE W HANDLU TRADYCYJNYM A W E-COMMERCE Kryterium Logistyka w handlu tradycyjnym Logistyka w e-commerce Znajomość klienta duża mała Zmienność popytu zależy od branży Stany magazynowe wysokie (gł. duże powierzchnie) niskie (małe powierzchnie) Rozdrobnienie przesyłek niewielkie duże (duża liczba małych przesyłek do wielu miejsc) Dostępność towarów problem duży problem Doręczania przesyłek do finalnego odbiorcy brak konieczności konieczne Obsługa zwrotów niewielka skala duża skala Wsparcia ze strony technologii informatycznych pomocne

POZIOM OBSŁUGI KLIENTA W E-COMMERCE Czynniki decydujące o poziomie obsługi klienta: różne opcje dostawy, niski koszt wysyłki, terminowość dostarczenia towaru, zgodność towaru z zamówieniem, brak uszkodzeń towaru podczas dostarczenia. Pierwszy z wymienionych czynników determinowany jest właściwą polityką zakupową i magazynową firmy, wszystkie pozostałe nieodłącznie wiążą się z odpowiednią organizacją doręczenia przesyłki.

MONITOROWANIE PROCESÓW LOGISTYCZNYCH W E-COMMERCE Wskaźniki umożliwiające ocenę poziomu obsługi klienta w e-commerce wskaźnik terminowości dostaw [%] - wyznaczany jako udział liczby dostaw zrealizowanych terminowo w łącznej liczbie dostaw w danym miesiącu, wskaźnik stopnia realizacji zamówień [%] - wyznaczany jako udział liczby jednostek zamówieniowych dostarczonych do klientów w danym miesiącu, do łącznej liczby jednostek zamówionych w tym miesiącu, Liczba dostaw zrealizowanych terminowo * 100 Łączna liczba dostaw w danym okresie Liczba jednostek zamówieniowych dostarczonych do klientów w danym okresie * 100 Łączna liczba jednostek zamówionych w tym okresie

MONITOROWANIE PROCESÓW LOGISTYCZNYCH W E-COMMERCE Wskaźniki umożliwiające ocenę poziomu obsługi klienta w e-commerce wskaźnik poziomu zwrotów [%] - wyznaczany jako udział liczby zwróconych jednostek miary w danym miesiącu do łącznej liczby wysłanych jednostek miary do klientów w danym miesiącu, średni czas realizacji zamówienia do klienta [dni], przy czym czas realizacji zamówienia obejmuje czas od złożenia zamówienia przez klienta do momentu dostarczenia towaru do klienta (uwzględnia m.in. czas przyjęcia zamówienia, kompletacji towarów, wysyłki zamówienia do klienta, dostarczenia przesyłki). Liczba zwrotów w danym okresie * 100 Łączna liczba zamówień wysłanych do klientów w danym okresie Suma czasów realizacji wszystkich zamówień w danym okresie Liczba zamówień klientów zrealizowanych w danym okresie

Źródło: http://www.luca.eu/pl/pick-by-voice ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W OBSŁUDZE E-COMMERCE Platformy komunikacyjne: umożliwiają klientom zapoznanie się z ofertą sklepu, zapewniają sprawną i fachową komunikację, zapewniają natychmiastowe rozwiązywanie problemów pojawiających się w procesie zakupowym. Technologie wspierające procesy logistyczne, np. system komisjonowania głosem zwany pick-by-voice. Źródło: http://www.luca.eu/pl/pick-by-voice

E-LOGISTYKA Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi w wirtualnej przestrzeni e-logistyki należą: portal internetowy, platforma elektroniczna (internetowa), katalogi elektroniczne, repozytoria elektroniczne, hurtownie danych, serwisy informacyjne, systemy ofertowe i zakupowe, systemy transakcyjne, systemy i narzędzia komunikacyjne, systemy i oprogramowanie specjalistyczne: np. aplikacje do planowania łańcuchów dostaw, mapy cyfrowe, systemy bankowe itp

TEMATY POKREWNE Pod poniższymi linkami można znaleźć inne prezentacje, opracowane przez Wyższą Szkołę Logistyki, o podobnej tematyce: Rola operatorów logistycznych w łańcuchu dostaw