Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Przedszkolu Publicznym nr 9 w Bartoszycach w roku szkolnym 2018/2019.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Samorządowe Przedszkole nr 151 w Krakowie
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Konkurs: Na dobry początek
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Oddział Przedszkolny w Bachowicach
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
BOŻE NARODZENIE W POLSKIEJ TRADYCJI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Innowacja pedagogiczna
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Przedszkola Miejskiego nr 4
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
KATALOG WATROŚCI PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI im. SŁONIA NAD REGĄ w TRZEBIATOWIE.
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Przedszkolu Publicznym nr 9 w Bartoszycach w roku szkolnym 2018/2019

Opracował zespół do spraw ewaluacji w składzie: Ewa Reut Alicja Kabelis Joanna Łach Alicja Matusiak Joanna Wojciechowicz

Opis ewaluowanego zagadnienia

W roku szkolnym 2018/2019 przeprowadzono ewaluację wewnętrzną, której przedmiotem było: Wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw dzieci. Celem ewaluacji było pozyskanie informacji na temat budowania systemowych rozwiązań zapewniających kształtowanie postaw patriotycznych. Założono, że pozyskane w badaniu wyniki posłużą do oceny podejmowanych przez przedszkole działań w zakresie wychowania do wartości i kształtowania patriotycznych postaw dzieci.

Kryteria ewaluacji: Nauczyciele planują działania kształtujące postawy patriotyczne dzieci. Przedszkole podejmuje różnorodne działania na rzecz kształtowania postaw patriotycznych. Podejmowane działania wpływają na kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci. Przedszkole angażuje rodziców do działań mających na celu rozwijanie postaw patriotycznych. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych.

Pytania kluczowe (badawcze): W jaki sposób nauczyciele kształtują postawy patriotyczne dzieci? Jakie działania podejmuje przedszkole na rzecz kształtowania postaw patriotycznych? Jak podejmowane w przedszkolu działania wpływają na postawy dzieci w zakresie edukacji patriotycznej? W jaki sposób przedszkole angażuje rodziców do działań mających na celu rozwijanie postaw patriotycznych? W jaki sposób przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych?

2. Opis metodologii badania

Ewaluacja wewnętrzna została przeprowadzona w terminie od listopada 2018r. do maja 2019r. przez zespół w składzie: Ewa Reut Justyna Gajewska Alicja Kabelis Joanna Łach Alicja Matusiak Joanna Wojciechowicz

Metody badawcze: Obserwacja zajęć, Analiza dokumentacji pedagogicznej (Plany pracy wychowawczo-dydaktycznej, zapisy w dziennikach, plany współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, monitorowanie podstawy programowej, harmonogram działań patriotycznych) Obserwacja przebiegu uroczystości. Obserwacja wytworów pracy dzieci. Obserwacja wystroju przedszkola (sale grup i hol).

Narzędzia: Arkusz obserwacji zajęć Arkusz analizy dokumentów Kwestionariusz ankiety dla rodziców Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli Kroniki, Fanpage przedszkola Strona internetowa Wystawy prac dzieci. Karta obserwacji wystroju przedszkola

Grupy badawcze: badaniem ankietowym objęto: nauczycieli (11 osób, w tym logopeda), co stanowi 92% badanej grupy oraz rodziców (60 osób, po 10 z każdej grupy wiekowej), co stanowi 40% ogółu rodziców Ponadto przeprowadzono rozmowy z dziećmi we wszystkich grupach wiekowych: 3- latki, 4-latki, 5-latki i 6-latki.

3. Wyniki badania

Wychowanie młodych pokoleń w duchu wartości powinno się rozpocząć już w przedszkolu. Podstawowym celem wychowani przedszkolnego jest dbanie o wszechstronny rozwój dziecka oraz kształtowanie jego osobowości. Rezultaty w tym zakresie osiąga się poprzez stosowanie metod opartych na aktywizacji dziecka, a także przez organizowanie kontaktów wychowanków z bliższym i dalszym środowiskiem. To w wieku przedszkolnym kształtują się podstawy osobowości. Przedszkole kształtuje u dzieci określone nawyki, cechy charakteru i zaczątki postaw, jakich wymagać będzie udział w życiu społecznym.

Nauczyciele planują działania kształtujące postawy patriotyczne dzieci Nauczyciele planują działania kształtujące postawy patriotyczne dzieci. W tym celu został opracowany harmonogram działań zmierzających do wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych dzieci. Z przeprowadzonych obserwacji zajęć, analizy planów pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej, zapisów w dziennikach, planów współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, monitorowania podstawy programowej oraz harmonogramu działań patriotycznych, stwierdza się, że wszyscy nauczyciele (100%) planują działania mające na celu wychowanie do wartości i kształtujące postawy patriotyczne dzieci.

Wychowując do wartości i kształtując postawy patriotyczne dzieci przedszkole podejmuje różnorodne działania. Zanim ukształtuje się właściwa postawa patriotyczna, postawa wobec Ojczyzny jako całości, która dla małego dziecka jest pojęciem abstrakcyjnym, musimy wyrobić przywiązanie do szczegółowych pojęć: symboli narodowych, obyczajów, obrzędów, ludzi z różnych grup społecznych. Umożliwienie dzieciom kontaktów z ojczystą przyrodą i kulturą, literaturą (wiersze, opowiadania, legendy) i tradycjami wpływa w znaczący sposób na przeżycia dzieci, ich zainteresowanie się sprawami Ojczyzny, zaciekawienie światem i życiem ludzi.

Z analizy ankiet skierowanych do nauczycieli wynika, iż nauczyciele (100%) podejmują różnorodne działania, które wychowują do wartości i wpływają na kształtowanie postaw patriotycznych: - „100 lecie odzyskania niepodległości” - dzieci 6-letnie z grupy „Żabki” wzięły udział w uroczystości zorganizowanej przez stowarzyszenie PATRIA - - „Piknik militarny” - udział dzieci 4-, 5- i 6-letnich (4 grupy) w pokazie sprzętu wojskowego i musztry paradnej podczas spotkania zorganizowanego przez XX Brygadę Zmechanizowaną na Placu Bohaterów Westerplatte; - „Koncert Papieski” - udział dzieci 5-letnich z grupy „Misie” w koncercie zorganizowanym przez Starostwo Powiatowe w Bartoszycach; - „100 kartek na 100-lecie” – wykonanie przez wszystkie grupy wiekowe i wysłanie kartek bohaterom w ramach kampanii ogólnopolskiej „Napisz kartkę bohaterom”; - „Drzewo Pamięci” – udział dzieci z wszystkich grup wiekowych w zasadzeniu w ogrodzie przedszkolnym drzewa, jako symbolu życia i wolności;

- „Święto Niepodległości” – udział wszystkich dzieci w akademii patriotycznej zorganizowanej przez dzieci 6-letnie z grupy „Żabki” na terenie przedszkola;. - „Szlakiem historii” – udział wszystkich dzieci w spacerach i wycieczkach w celu zapoznania z zabytkami kultury regionalnej, dorobkiem historycznym, kulturą, architekturą i tradycją; - „Piękna nasza Polska cała” – zorganizowanie kącika o tematyce folkowej lub patriotycznej (sale grup, hol przedszkola) w każdej grupie wiekowej; - „Na skrzydłach historii” – przedstawienie prezentacji multimedialnej dla dzieci z wszystkich grup wiekowych; - „Bartoszyce moje miasto” – zorganizowanie na terenie przedszkola rodzinnego konkursu plastycznego na wykonanie pocztówki swojej miejscowości; - „To wszystko Polska” – zorganizowanie rodzinnego konkursu fotograficznego na terenie przedszkola;

- „Na ludowo” – udział wszystkich przedszkolaków w spotkaniu z zespołem śpiewu i tańca ludowego „Perła”, prezentacja strojów ludowych, nauka tańca i piosenki regionalnej; - „Jestem Polakiem” – prezentacja czterozwrotkowego hymnu państwowego podczas ważnych uroczystości państwowych; - „XV Bieg Niepodległości” – udział chętnych rodziców i dzieci w biegu z okazji Święta Niepodległości organizowanym przez Urząd Miasta Bartoszyce; - „Andrzejki” – podtrzymywanie tradycji wróżenia z okazji dnia Świętego Andrzeja we wszystkich grupach wiekowych; - „Jasełka” – spotkanie wigilijne z rodzicami, składanie życzeń, dzielenie się opłatkiem, wspólne śpiewanie kolęd i pastorałek we wszystkich grupach wiekowych; - „Święto Babci i Dziadka” – wzmacnianie więzi z rodziną podczas obchodów Dnia Babci i Dziadka w każdej grupie wiekowej,

- „Piękne regiony naszej Polski” – udział dzieci 5-, 6-letnich (grupa „Żabki”, „Misie”) w realizacji projektu na platformie międzynarodowej eTwinning; - „Witaj Wiosno” – zapoznanie ze staropolską tradycją witania pierwszego dnia wiosny podczas uroczystości na terenie przedszkola; - „Polak Mały” – udział chętnych dzieci i rodziców w obchodach Tygodnia Patriotycznego w mieście i przedszkolu (zapoznanie z symbolami państwowymi i ich wykonanie, wystawy prac); - „Z uśmiechem przez Polskę” – udział dzieci z grupy „Misie” w ogólnopolskim projekcie, którego celem było zapoznanie i zainteresowanie dzieci z krajem, jego regionami, strojami ludowymi, legendami oraz tradycjami kulinarnymi; „Bartoszyce wczoraj i dziś” - oglądanie wystaw zdjęć przedstawiających miasto na przestrzeni lat przez dzieci ze wszystkich grup wiekowych; „Kocham mój kraj” – nauka wierszy o tematyce patriotycznej; „Moje miasto” – wykorzystanie technologii informatycznej w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych: oglądanie zdjęć, poszukiwanie informacji na temat historii miasta, poznanie położenia Bartoszyc i rzeki Łyny na mapie Polski.

Podejmowane działania wpływają na kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci. Ważną problematykę stanowi zaznajamianie dzieci przedszkolnych z symbolami i znakami narodowymi: godłem, barwami narodowymi, hymnem, herbami miast oraz tradycjami ojczystymi. W wyniku analizy ankiet skierowanych do rodziców i nauczycieli, 100% ankietowanych stwierdza, że nauczyciele kształtują postawy patriotyczne u dzieci. Przekazują wiedzę o symbolach i ich znaczeniu, kształtują właściwy do nich stosunek, pielęgnują tradycje narodowe, zapoznają z pamiątkami historycznymi znajdującymi się w najbliższym środowisku, bohaterami narodowymi, miejscami pamięci narodowej oraz wzmacniają więzi rodzinne.

Przedszkole angażuje rodziców do działań mających na celu rozwijanie postaw patriotycznych. Małe dziecko uczy się poprzez naśladowanie dorosłych, głównie rodziców i innych członków rodziny. Stąd też początkowo obraz Ojczyzny utożsamia z rodziną. W tym wieku Ojczyznę dla dziecka stanowi dom rodzinny, ulubione miejsca zabaw, bliskie osoby. W miarę poznawania zewnętrznego świata, staje się nią środowisko lokalne, miejsce zamieszkania, a więc i przedszkole, w którym dziecko czuje się bezpieczne. Z biegiem lat obraz ten wzbogaca się i poszerza stając się dla dziecka przedmiotem estetycznym wywołującym szczególne emocje i uczucia. Stąd też ważną rolą przedszkola w kształtowaniu postaw patriotycznych jest dostarczanie wiedzy o najbliższym otoczeniu. Należy włączać dzieci w nurt wydarzeń dotyczących pracy ludzi, udziału w zarządzaniu gospodarką, techniki ułatwiającej pracę.

Obok bezpośredniej obserwacji, cennym źródłem wiadomości i przeżyć dzieci są zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia, w trakcie których wykorzystuje się wiersze, opowiadania, baśnie, legendy, inscenizacje i zagadki. Treść ich związana z poznawaniem środowiska społecznego winna przemawiać do świadomości, uczuć i wyobraźni dziecka, wzruszać szlachetnością postępowania różnych ludzi i zachęcać do naśladowania. Podsumowując ankiety skierowane do rodziców stwierdza się, że przedszkole podejmuje różnorodne działania oraz angażuje rodziców do działań mających na celu wychowanie do wartości i rozwijanie postaw patriotycznych (100% ankietowanych rodziców).

Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych. Wszyscy badani nauczyciele (100%), a także ankietowani rodzice (100%) stwierdzają, że przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych. Z analizy ankiet wynika, że przedszkole w bieżącym roku szkolnym współpracowało z następującymi instytucjami użyteczności publicznej: - Stowarzyszenie PATRIA - udział w uroczystości „100 lecie odzyskania niepodległości” - XX Brygada Zmechanizowana im. Hetmana Wincentego Gosiewskiego - udział „Pikniku militarnym”, wykonanie kartek z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy dla żołnierzy stacjonujących w Afganistanie;

- Miejskie Przedszkole Integracyjne "Malinka" w Kętrzynie, Przedszkole Samorządowe "Tęczowa Kraina" w Alwerni, Niepubliczne Przedszkole "Pluszowy Miś" w Kaliszu, Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu, Przedszkole Nr 17 Piastowska Gromada w Gnieźnie, Przedszkole nr 32 w Dąbrowie Górniczej - „Piękne regiony naszej Polski” – udział w realizacji projektu na platformie międzynarodowej eTwinning; - Biblioteka Miejska Oddział dla Dzieci - oglądanie wystaw zdjęć „Bartoszyce wczoraj i dziś”, spotkania literackie - czytanie przez osoby pełniące ważne funkcje w mieście.

Poprzez współpracę placówki z różnorodnymi instytucjami nauczyciele wyzwalają wszechstronną aktywność dzieci i pobudzają ich zainteresowania ojczyzną. Wspierają i kształtują postawy patriotyczne, wychowują do wartości, wspomagając ich rozwój nie tylko intelektualny, ale i społeczny. Z przeprowadzonych rozmów z dziećmi wynika, iż dzieci chętnie uczestniczą w sytuacjach edukacyjnych kształtujących postawy patriotyczne oraz podejmują działalność plastyczną związaną z treściami patriotycznymi. Należy dodać, iż rodzice i dzieci chętnie uczestniczyli w zorganizowanych na terenie przedszkola, miasta i kraju, konkursach, akcjach i uroczystościach dotyczących patriotyzmu.

4. Wnioski z badania

Nauczyciele planują działania mające na celu wychowanie do wartości i kształtujące postawy patriotyczne dzieci. Nauczyciele podczas zajęć podejmują działania służące kształtowaniu postaw patriotycznych wykorzystując różnorodne formy, metody i narzędzia mające na celu rozwijanie kompetencji społeczno-moralnych i patriotycznych. Podejmowane przez nauczycieli działania zwiększają zainteresowanie dzieci patriotyzmem oraz rozbudzają miłość i przywiązanie do ziemi ojczystej. Rodzice biorą udział w różnych przedsięwzięciach organizowanych przez przedszkole w zakresie rozwijania wartości i kształtowania postaw patriotycznych u dzieci. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych poprzez udział w różnorodnych akcjach, uroczystościach i konkursach Opracowany harmonogram działań zmierzających do wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych dziecinie został zrealizowany w całości. Nie podjęto następujących działań: „Lekcja historii”- zorganizowanie spotkania z żołnierzem AK, „Poetycka chwilka” - czytanie legend przez osoby pełniące ważne funkcje w naszym mieście, „Hej kolęda, kolęda” - kolędowanie pod choinką podczas jarmarku bożonarodzeniowego, „Kocham Cię Polsko” - zorganizowanie wewnątrzprzedszkolnego koncertu piosenki patriotycznej.

5. Rekomendacje

Należy: Rozwijać i kształtować wartości oraz postawy patriotyczne u dzieci w celu rozbudzania miłości i przywiązania do ziemi ojczystej. Angażować rodziców do udziału w przedsięwzięciach realizowanych w przedszkolu, mających na celu wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną i nabywania poczucia przynależności narodowej. Kontynuować współpracę z instytucjami użyteczności publicznej w celu rozwijania wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych u dzieci. Zrealizować działania wynikające z harmonogramu działań zmierzających do wychowania do wartości i kształtowania postaw patriotycznych dzieci - niepodjęte w bieżącym roku szkolnym.

Dziękujemy za uwagę