Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe a badania naukowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola PWSZ w innowacyjności, w regionach
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Przestrzenne zróżnicowanie potencjału innowacyjnego w Polsce Dr Robert Guzik Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Zakład.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Środki dostępne na informatyzację w ramach RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego ul. Kościuszki.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
„Biznes to relacje” 6 kwietnia 2017 r..
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
1. Opis koncepcji kreatywnej kampanii szerokiego zasięgu
kształcących w zawodach
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Społeczna odpowiedzialność uczelni
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
FUNDUSZ POŻYCZKOWY NA BADANIA I WDROŻENIA
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Postęp wdrażania RPO WSL
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
ZWROTNE INSTRUMENTY FINANSOWE DLA MŚP
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Działalność naukowa w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych
Energetyka cieplna - oferta dla Pakietu
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Małopolski Festiwal Innowacji
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe a badania naukowe XXI ZGROMADZENIE PLENARNE KONFERENCJI REKTORÓW PUBLICZNYCH WYŻSZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH Zamość, 23-25 października 2014 r. Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe a badania naukowe Wiesław Miczulski Przewodniczący Komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką KRePSZ

Plan wystąpienia: Zadania stawiane PWSZ. Infrastruktura badawcza w PWSZ. Realizacja projektów badawczych przez PWSZ. Wybrane przykłady projektów badawczych. Podsumowanie.

Zadania stawiane Państwowym Wyższym Szkołom Zawodowym Kształcenie kadr na potrzeby regionalnego rynku pracy, - szczególnie wspierane winno być kształcenie pro-gospodarcze/inżynierskie, działania na rzecz rozwoju regionu, współpraca z samorządami w regionie, współpraca ze szkołami, współpraca z przedsiębiorcami (bez działalności b + r nie ma innowacji rynkowej). Uczelnie – źródłem badań naukowych. Badania – źródłem nauczania na wyższym poziomie. Nauczanie bez badań – wtórność.

Zadania stawiane Państwowym Wyższym Szkołom Zawodowym Kształcenie kadr na potrzeby regionalnego rynku pracy, - szczególnie wspierane winno być kształcenie pro-gospodarcze/inżynierskie, działania na rzecz rozwoju regionu, współpraca z samorządami w regionie, współpraca ze szkołami, współpraca z przedsiębiorcami (bez działalności b + r nie ma innowacji rynkowej). Uczelnie – źródłem badań naukowych. Badania – źródłem nauczania na wyższym poziomie. Nauczanie bez badań – wtórność.

Przykłady działań sprzyjające prowadzeniu badań Elbląg Skierniewice Gorzów Wlkp. Kalisz Opole Sulechów Biała Podlaska Łomża Nowy Sącz Sanok Zamość Włocławek Wałcz Klastry (23) energetyczny metalowy przetwórstwa rolno- spożywczego informatyczny przemysłowy turystyczny Inkubatory CTT, CD, Informacja pa- tentowa lotniczy

Zadania stawiane Państwowym Wyższym Szkołom Zawodowym Kształcenie kadr na potrzeby regionalnego rynku pracy, - szczególnie wspierane winno być kształcenie pro-gospodarcze/inżynierskie, działania na rzecz rozwoju regionu, współpraca z samorządami w regionie, współpraca ze szkołami, współpraca z przedsiębiorcami (bez działalności b + r nie ma innowacji rynkowej). Uczelnie – źródłem badań naukowych. Badania – źródłem nauczania na wyższym poziomie. Nauczanie bez badań – wtórność.

Model uczelni trzeciej generacji Edukacja Badania Innowacje

Laboratorium mechaniki płynów i aerodynamiki PWSZ w Chełmie Laboratorium mechaniki płynów i aerodynamiki Pracownia materiałów budowlanych PWSZ w Elblągu Laboratorium materiałów budowlanych i żelbetu Laboratorium CAD

Centrum Doskonałości Badań Kół Zębatych PWSZ w Gnieźnie PWSZ w Kaliszu Centrum Doskonałości Badań Kół Zębatych Laboratorium tworzyw sztucznych PWSIiP w Łomży PWSZ w Nowym Sączu Laboratorium przetwórstwa rolno-spożywczego Komora hipoksyjna

PWSZ w Sulechowie Centrum Energetyki Odnawialnej

Lubuski Ośrodek Innowacji i Wdrożeń Agrotechnicznych PWSZ w Sulechowie Lubuski Ośrodek Innowacji i Wdrożeń Agrotechnicznych

Projekty badawcze, badawczo-rozwojowe i usługi badawcze realizowane przez PWSZ

Projekty badawcze, badawczo-rozwojowe i usługi badawcze prowadzone przez PWSZ, w latach 2007 – 2014, (28,688 mln zł) mln zł Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe

Projekty badawcze, badawczo-rozwojowe i usługi badawcze prowadzone przez PWSZ, w latach 2007 – 2014, (28,688 mln zł) mln zł Liczba PWSZ 13 2 10 Źródła finansowania

Projekty badawcze i badawczo-rozwojowe prowadzone przez PWSZ, w latach 2007 – 2014, finansowane przez NCN, NCBiR, UE i MNiSzW (22,008 mln zł) mln zł 10 2 6 9 Źródła finansowania

mln zł UE mln zł MNiSzW 3 1 1 4 2 2 1 2 mln zł NCN 2 2 3 1 1 Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe

Nazwa projektu oraz wykonawcy Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych Wybrane przykłady projektów badawczych Nazwa projektu oraz wykonawcy Okres realizacji Źródło finansowania System informacji środowiskowo-przestrzennej jako podstawa do zrównoważonego gospodarowania ekosystemem Zalewu Wiślanego. Partnerzy: PWSZ Elbląg, UWM w Olsztynie, NORWEGIAN INSTITUTE FOR WATER RESEARCH w Bergen 2008 – 2010 2,02 mln zł Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych Nowe standardy zimowego utrzymania dróg. Konsorcjum: PWSZ Leszno i firma Dobrowolski sp. z o. o we Wschowie. 2013 – 2015 4,5 mln zł Środki własne firmy oraz pozyskane z programu INNOTECH NCBiR. Ciepło z biomasy rodzimej. Partnerzy: PWSZ Sulechów i BTU Cottbus-Senftenberg 2012 – 2014 4,023 mln zł EWT Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich objętych siecią Natura 2000 na terenie Zielonych Płuc Polski. PWSZ Biała Podlaska 2008 – 2011 1,112 mln zł NCN

Ciepło z rodzimej biomasy (2012 - 2014) Projekt badawczy Ciepło z rodzimej biomasy (2012 - 2014) BTU Cottbus-Senftenberg i PWSZ Sulechów

Usługi badawcze prowadzone w PWSZ, w latach 2007 – 2014, finansowane przez przemysł (736,4 tys. zł) Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe

Usługi badawcze prowadzone w PWSZ, w latach 2007 – 2014, finansowane przez samorządy (1932,3 tys. zł) tys. zł 2 2 1 2 2 2 Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe

Projekty badawcze i usługi badawcze prowadzone w PWSZ, w latach 2007 – 2014, finansowane z innych źródeł (4011,7 tys. zł) tys. zł IBE - Instytut Badań Ekonomicznych ORE - Ośrodek Rozwoju Edukacji Biała Podlaska Legnica 1+1 Legnica Krosno 272 Elbląg 1 3 5 3 Źródła finansowania

Projekty badawcze prowadzone w PWSZ, w latach 2007 – 2014, finansowane ze środków własnych (752,4 tys. zł) tys. zł 65 18 2 15 Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe

PODSUMOWANIE Rozwój własnej kadry → PWSZ będą niezależne kadrowo od uczelni akademickich. Lepsza jakość kształcenia. Powiązanie badań naukowych z gospodarką lokalną/regionalną i jej potrzebami → tworzenie rynku pracy dla absolwentów PWSZ. Dodatkowe źródło dochodów dla uczelni. Brak systemowych rozwiązań w zakresie finansowania badań przez przemysł. Brak dobrych rozwiązań prawnych umożliwiających dostęp PWSZ do środków finansowych przeznaczonych na badania. Mimo braku obowiązku prowadzenia badań

Dziękuję za uwagę