Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Krajowe Centrum Europass
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sylabusy.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Układ Tytuł W DRODZE DO KARIERY doradztwo zawodowe w praktyce Podtytuł
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
Szkoła Promująca Zdrowie
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja dla Dyrektorów
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Marszałek Województwa Podkarpackiego
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).

Jakość traktowana jest przede wszystkim jako: jakość funkcjonowanie na rynku pracy poradnictwo zawodowe wysoka jakość kształcenia, systematyczna ocena postępów w tym: współpraca z pracodawcami, instytucjami rynku pracy, szkołami wyższymi, partnerami zagranicznymi

Wewnętrzny system zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia 1.Oferta kształcenia i programy nauczania odpowiadają potrzebom rynku pracy i oczekiwaniom uczących się (obwieszczenie MEN z 22.03.2019 w spr. prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy). 2. Kadra posiada kwalifikacje i kompetencje zapewniające wysoki poziom kształcenia zawodowego. 3. Szkoła posiada bazę lokalową i wyposażenie dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego z zachowaniem bhp.

7. Szkoła współpracuje z partnerami krajowymi i zagranicznymi 4. Organizacja procesu kształcenia zapewnia przygotowanie ucznia do pracy zawodowej, potwierdzania kwalifikacji i dalszego uczenia się. 5. Szkoła rozpoznaje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia oraz umożliwia ich zaspokojenie. 6. Pracodawcy są włączeni w projektowanie, realizację i ocenę efektów kształcenia zawodowego. 7. Szkoła współpracuje z partnerami krajowymi i zagranicznymi w przygotowaniu absolwenta na krajowy i europejski rynek pracy.

8. Szkoła ocenia osiągnięcia edukacyjne ucznia i przygotowuje go do potwierdzania kwalifikacji w zawodzie. 9. Szkoła wspiera ucznia w dokonaniu trafności wyboru zawodu, dalszego kształcenia, ew. przekwalifikowania się i przygotowuje do odnalezienia się na rynku pracy. 10. Zarządzanie strategiczne zapewnia efektywne funkcjonowanie szkoły.

W ZSB-G funkcjonuje wewnętrzny system zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia, który określa: 1. Cele 2. Strukturę organizacyjną i przydział odpowiedzialności i uprawnień Wewnętrzny system zapewnienia jakości opiera się o Lidera (zastępca dyrektora) i Zespół ds. ewaluacji i jakości kształcenia. 3. Udział wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy W działaniach na rzecz jakości kształcenia biorą udział wszyscy partnerzy i odbiorcy oferty edukacyjnej. 4. Procedury i narzędzia do monitorowania, oceniania i doskonalenia jakości kształcenia Zespół w porozumieniu z liderem nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych oraz liderami poszczególnych zawodów wybiera sposoby, narzędzia i tematykę monitorowania jakości kształcenia.

Wewnętrzne procedury i narzędzia zapewnienia jakości kształcenia umożliwiają: ocenę stopnia realizacji efektów kształcenia poprzez: nadzór pedagogiczny, analizę egzaminów zewnętrznych, analizę ewaluacji wewnętrznej, analizę realizacji programów nauczania, jakościową i ilościową analizę realizacji podstawy programowej w zawodach, korelację międzyprzedmiotową, innowacje programowe i organizacyjne;

udział pracodawców i innych przedstawicieli rynku pracy w określaniu i ocenie efektów kształcenia: praktyki zawodowe, szkolenia zawodowe, warsztaty zawodowe, imprezy i wystawy branżowe, olimpiady branżowe;

ocenę zasad oceniania uczniów i weryfikację efektów ich kształcenia: ZWO i przedmiotowe PZO; monitorowanie losów absolwentów i ocenę efektów kształcenia na rynku pracy: ankietowanie przez doradcę zawodowego;

ocenę jakości kadry prowadzącej i wspierającej proces kształcenia: systematyczna i zorganizowana ocena pracy z uwzględnieniem dorobku zawodowego, plany rozwoju zawodowego, odznaczenia i nagrody, postawa zawodowa i praca wychowawcza;

ocenę zasobów dydaktycznych, w tym infrastruktury: projekty międzynarodowe – uzupełnienie, modernizacja i unowocześnienie pomieszczeń (RPOWP, ERASMUS), Centrum Kształcenia Praktycznego; publiczny dostęp do informacji o programach, zakładanych efektach i organizacji kształcenia: strona www, media społecznościowe.  

ZSB-G monitoruje funkcjonowanie wewnętrznego systemy zapewnienia jakości kształcenia Szkoła posiada w formie pisemnej system zapewnienia jakości kształcenia. Corocznie opracowuje plan przeglądu jakości kształcenia. Sporządzany jest arkusz monitorowania i zapewnienia jakości kształcenia. Szkoła współpracuje z pracodawcami (rejestr poszukiwanych umiejętności i kompetencji społecznych). ZSB-G współpracuje z rodzicami uczniów (informacja o osiągnięciach i lukach). Informuje otoczenie Szkoły o obszarze działalności, kierunkach kształcenia, programach, efektach, osiągnięciach i planach na przyszłość.

Zadania Zespołu ds. ewaluacji i jakości kształcenia Opracowanie harmonogramu ewaluacji wewnętrznej. Ujednolicenie kryteriów, określenie narzędzi ewaluacji. Doskonalenie programów i treści kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym praktycznego. Identyfikacja potrzeb, dobór form doskonalenia zawodowego (lider WDN).

Zadania Zespołu ds. ewaluacji i jakości kształcenia Monitoring i analiza portfolio uczniów. Sporządzanie raportów egzaminów próbnych i zewnętrznych. Współpraca z zespołami przedmiotowymi, problemowymi i zadaniowymi, liderem WDN i ZWO.