Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
PlacówkI doskonalenia nauczycieli
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
form kształcenia ustawicznego
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Język obcy w przedszkolu
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Przykładowy model podziału środków
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli

Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli Podstawa prawna: Artykuły: 184, 185 i 186 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.), Artykuł 319, 320 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2018 r. w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 2029), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r., (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.), Zasady uzyskiwania akredytacji przez placówki doskonalenia nauczycieli w Kuratorium Oświaty. 

Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.) Artykuł 320 1. Placówki doskonalenia nauczycieli, które nie uzyskały akredytacji na podstawie przepisów ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, są obowiązane uzyskać akredytację na podstawie przepisów rozdziału 9 ustawy – Prawo oświatowe w terminie do dnia 31 sierpnia 2019 r. W przypadku nieuzyskania akredytacji w tym terminie placówka doskonalenia nauczycieli ulega likwidacji z dniem 1 września 2019 r. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do publicznych placówek doskonalenia nauczycieli, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6, ust. 7 pkt 2 i ust. 14 ustawy – Prawo oświatowe

Warunki uzyskania akredytacji przez placówki doskonalenia nauczycieli

Warunki uzyskania akredytacji przez placówki doskonalenia nauczycieli określa §3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2018 r. w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 2029).

Placówka ubiegająca się o uzyskanie akredytacji powinna:  1) prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa;  2) organizować i prowadzić formy doskonalenia zawodowego nauczycieli zaspokajające potrzeby nauczycieli, szkół i placówek, korzystających z oferty placówki doskonalenia i sprzyjające rozwojowi zawodowemu tych nauczycieli, szkół i placówek;  3) w planowaniu swojej pracy uwzględniać wnioski z analizy badań nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia; 4) wykorzystywać zasoby własne i środowiska lokalnego na rzecz rozwoju, współpracując w tym celu z osobami, instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym, w szczególności z bibliotekami pedagogicznymi, poradniami psychologiczno – pedagogicznymi i uczelniami;  5) opracować i stosować system zapewniania jakości oraz systematycznie go doskonalić; 6) zatrudniać wykwalifikowaną kadrę; 7) zapewniać wykwalifikowaną kadrę do realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli; 8) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli w pomieszczeniach, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli;  9) zapewniać nowoczesną bazę dydaktyczną;  10) prowadzić działalność informacyjną i upowszechniać problematykę doskonalenia nauczycieli.

a) jej statut powinien być zgodny z przepisami prawa Ad 1) Placówka doskonalenia powinna prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa: a) jej statut powinien być zgodny z przepisami prawa ( elementy wymagane statutu określa §2 pkt 2 rozporządzenia z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli. Są to w szczególności: - nazwa placówki doskonalenia oraz jej szczegółowe cele; - organ prowadzący placówkę doskonalenia nauczycieli; - zadania placówki doskonalenia; - organizacja placówki doskonalenia; - tryb wprowadzania zmian w statucie);

Ad 1) Placówka doskonalenia powinna prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa: b) plan pracy placówki doskonalenia na rok szkolny i sprawozdanie z realizacji planu pracy placówki doskonalenia za dany rok szkolny są przygotowywane zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia ( §23 rozporządzenia w spr. placówek d.n. określa, że w przypadku publicznej placówki doskonalenia: - dyrektor przygotowuje plan pracy, - kurator oświaty opiniuje przedstawiony przez dyrektora plan (nie dotyczy publicznych placówek doskonalenia o zasięgu ogólnokrajowym prowadzonych przez ministra oświaty, publicznych placówek doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych prowadzonych przez ministra kultury, publicznych placówek doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych w szkołach rolniczych prowadzonych przez ministra rolnictwa), - organ prowadzący zatwierdza zaopiniowany plan. Sprawozdanie z realizacji planu pracy za dany rok szkolny dyrektor publicznej placówki doskonalenia przedstawia organowi prowadzącemu w terminie do dnia 30 września następnego roku szkolnego. W przypadku niepublicznej placówki doskonalenia plan pracy placówki przygotowuje organ prowadzący (§28). Także organ prowadzący przedstawia organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny sprawozdanie z realizacji planu pracy placówki doskonalenia ).

Ad 1) Placówka doskonalenia powinna prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa: c) kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli są prowadzone zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia ( §19 rozporządzenia w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli określa możliwość prowadzenia kursów kwalifikacyjnych dla placówek doskonalenia posiadających akredytację oraz za zgodą organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Są to: kursy kwalifikacyjne w zakresie : - przygotowania pedagogicznego dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu, - pedagogiki specjalnej dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu, - przygotowania pedagogicznego do nauczania języka obcego, wczesnego nauczania języka obcego oraz kursy kwalifikacyjne z zakresu zarzadzania oświatą. §19 pkt 4 określa obligatoryjną zawartość wniosku o wyrażenie zgody na prowadzenie kursu kwalifikacyjnego: plan i program kursu, wykaz osób przewidzianych do realizacji zajęć, kryteria naboru uczestników, informacja o warunkach lokalowych i wyposażeniu).

- udzielanie konsultacji, Ad 1) Placówka doskonalenia powinna prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa: d) formy doskonalenia zawodowego dla nauczycieli są organizowane i prowadzone zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia (§18 rozporządzenia w sprawie placówek doskonalenia określa wśród form doskonalenia zawodowego m.in. seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia. Wymienione są także : - organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli, - udzielanie konsultacji, - upowszechnianie przykładów dobrych praktyk).

Ad 1) Placówka doskonalenia powinna prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa: e) nie prowadzi i nie uczestniczy w prowadzeniu form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli, do których prowadzenia nie ma uprawnień.

Ad 2) Placówka doskonalenia powinna organizować i prowadzić formy doskonalenia zawodowego nauczycieli zaspokajające potrzeby nauczycieli, szkół i placówek, korzystających z oferty placówki doskonalenia i sprzyjające rozwojowi zawodowemu tych nauczycieli, szkół i placówek; a) organizowane i prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli są zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia, b) wsparcie otrzymywane w placówce doskonalenia jest odpowiednie do potrzeb nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek korzystających z oferty placówki i sprzyja ich rozwojowi zawodowemu, c) w realizacji zadań placówka doskonalenia stosuje różne formy i metody pracy dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia.  

Ad 3) W planowaniu swojej pracy placówka doskonalenia powinna uwzględniać wnioski z analizy badań nauczycieli, szkół i placówek korzystających z jej oferty:  a) w swoim planie pracy na rok szkolny wykorzystuje wyniki nadzoru pedagogicznego nad szkołami placówkami korzystającymi z jej oferty oraz wyniki egzaminów zewnętrznych, b) systematycznie pozyskuje i analizuje informacje od nauczycieli, szkół i placówek korzystających z jej oferty na temat działań przez nią podejmowanych, c) wykorzystuje wnioski z analizy informacji pozyskanych od nauczycieli, szkół i placówek korzystających z jej oferty - do doskonalenia procesów edukacyjnych i działań przez siebie prowadzonych, d) analizuje wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych, w tym ewaluacji wewnętrznej, e) ww. analizy prowadzą do formułowania wniosków i rekomendacji, a na ich podstawie przygotowuje ofertę oraz planuje i podejmuje działania służące podnoszeniu jakości swojej pracy, f) monitoruje i analizuje, a w razie potrzeby modyfikuje realizację własnej oferty.

Ad 4) Placówka doskonalenia wykorzystuje na rzecz własnego rozwoju zasoby własne i środowiska lokalnego, współpracując w tym celu z osobami, instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym, w szczególności z bibliotekami pedagogicznymi, poradniami psychologiczno – pedagogicznymi i uczelniami.

Ad 5) Placówka doskonalenia opracowała i stosuje system zapewniania jakości oraz systematycznie go doskonali: a) posiada opisany, spójny system zapewniania jakości, b) prowadzi ewaluację form doskonalenia zawodowego nauczycieli w sposób planowy oraz systematycznie modyfikuje narzędzia ewaluacyjne, c) systematycznie analizuje wyniki ewaluacji i wykorzystuje je w przygotowywaniu i organizacji form doskonalenia oraz tworzeniu oferty, d) sposób zarządzania placówką doskonalenia zapewnia warunki do realizacji jej zadań i sprzyja podnoszeniu jakości jej pracy.  

Ad 6) Placówka doskonalenia zatrudnia wykwalifikowaną kadrę: zatrudnieni nauczyciele posiadają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówce doskonalenia, określone w przepisach w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (rozporządzenie MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli – Dz.U. z 2017 r. poz. 1575: §3 pkt 1 - Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówkach doskonalenia nauczycieli, (…) posiada osoba, która ukończyła: 1) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty kształcenia, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9c ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne).  

Ad 6) Placówka doskonalenia zatrudnia wykwalifikowaną kadrę: b) zatrudnieni specjaliści niebędący nauczycielami legitymują się dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz posiadają przygotowanie niezbędne do realizacji zadań statutowych placówki doskonalenia,   c) dyrektor placówki doskonalenia ukończył studia lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania lub kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli, d) nauczyciele i specjaliści prowadzący formy doskonalenia zawodowego nauczycieli posiadają udokumentowany dorobek lub doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzonych zajęć, e) zatrudnione osoby systematycznie i w sposób udokumentowany aktualizują swoją wiedzę merytoryczną i podnoszą kompetencje zawodowe, w tym w zakresie pracy z dorosłymi.

Ad 7) Placówka doskonalenia zapewnia wykwalifikowaną kadrę do realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli: a) nauczyciele i specjaliści prowadzą zajęcia zgodnie z posiadanym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym, b) osoby prowadzące formy doskonalenia zawodowego nauczycieli posiadają udokumentowany dorobek lub doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzonych zajęć, c) praca kadry jest systematycznie oceniana i są uwzględniane opinie słuchaczy.

Ad 8) Placówka doskonalenia zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki realizacji form doskonalenia zawodowego w pomieszczeniach, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli.  

Ad 9) Placówka doskonalenia zapewnia nowoczesną bazę dydaktyczną: a) pomieszczenia, w których prowadzone są formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zapewniają jego prawidłowy przebieg i realizację celów programowych, b) nowoczesne wyposażenie dydaktyczne umożliwia stosowanie form i metod pracy wynikających z potrzeb i specyfiki realizowanego doskonalenia zawodowego nauczycieli, c) zapewnia sprzęt komputerowy i dostęp do internetu odpowiednio do potrzeb i specyfiki form realizowanego doskonalenia zawodowego nauczycieli, d) zapewnia dostęp do literatury i materiałów przewidzianych w programach kształcenia, e) baza dydaktyczna jest systematycznie unowocześniana , zgodnie z aktualnymi potrzebami i postępem technicznym.

Ad 10) Placówka doskonalenia prowadzi działalność informacyjną i upowszechnia problematykę doskonalenia nauczycieli: a) posiada i upowszechnia materiały informacyjne i dydaktyczne w postaci papierowej i elektronicznej, b) opracowuje i wydaje samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami, publikacje metodyczne służące doskonaleniu zawodowemu nauczycieli, c) prowadzi własną stronę internetową i zapewnia nauczycielom możliwość wymiany doświadczeń w postaci elektronicznej.  

Akredytację przyznaje się na okres 5 lat. Przed upływem okresu, o którym mowa wyżej, kurator oświaty przeprowadza kolejną ocenę działalności danej placówki w zakresie określonym w art. 184 ust. 4 ustawy – Prawo oświatowe, o czym mowa w art. 184 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe.

Wstępna akredytacja

Wstępna akredytacja Wstępną akredytację może otrzymać nowo tworzona placówka, która:prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa, tj.: jej statut jest zgodny z przepisami prawa, - zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, - zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli w pomieszczeniach, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Wstępna akredytacja Prawo oświatowe: Art.185 ust.1. Organ lub osoba zamierzające założyć placówkę doskonalenia są obowiązani uzyskać wstępną akredytację. Wstępną akredytację może otrzymać nowo tworzona placówka, która przedstawi statut zgodny z przepisami prawa oraz spełnia warunki, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt 6 i 8 (zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli ). Do uzyskania wstępnej akredytacji stosuje się odpowiednio przepisy art. 184 ust. 3, 5 i 6.

Warunki uzyskania akredytacji wstępnej Prawo oświatowe Art. 184 ust. 3: Akredytację przyznaje kurator oświaty właściwy dla siedziby placówki, w drodze decyzji administracyjnej, wydawanej po przeprowadzeniu przez zespół powołany przez kuratora oświaty oceny działalności danej placówki w zakresie określonym w ust. 4. Art. 184 ust. 5 Placówka doskonalenia ubiegająca się o uzyskanie akredytacji wnosi opłatę. Art. 184 ust. 6 Z opłat, o których mowa w ust. 5, zwolnione są placówki, które prowadzą całość kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli nieodpłatnie.

Art.185 ust.2. Uzyskanie wstępnej akredytacji jest warunkiem niezbędnym do utworzenia placówki doskonalenia. Art.185 ust.3. W przypadku placówki doskonalenia, która uzyskała wstępną akredytację, o której mowa w ust. 1, kurator oświaty dokonuje oceny działalności tej placówki w zakresie określonym w art. 184 ust. 4 nie później niż w okresie 2 lat od jej utworzenia.

Uwaga ! W terminie do dnia 31 sierpnia 2019 r. akredytację lub wstępną akredytację może uzyskać również niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli niespełniająca warunku, o którym mowa w § 3 pkt 6 lit. c rozporządzenia, tj. cyt. „dyrektor placówki doskonalenia ukończył studia lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli” (§16 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli)