Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny. Język angielski – poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomie podstawowym składał się z 11 zadań zamkniętych. Maksymalna ilość punktów z testu wynosiła 40 .
Trudność testu.
Wyniki poszczególnych klas.
Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu. 2. Znajomość funkcji językowych. 3. Rozumienie tekstów pisanych. 4. Znajomość środków językowych.
Wyniki z podziałem na umiejętności.
Wyniki z podziałem na poszczególne zadania.
Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - odnajdywanie określonych informacji, - określanie intencji nadawcy/autora tekstu, - określanie kontekstu wypowiedzi 2. Znajomość funkcji językowych: - nawiązywanie kontaktów towarzyskich - wyrażanie swoich opinii i życzeń, pytanie o nie innych, stosowanie form grzecznościowych 3. Znajomość środków językowych: -posługiwanie się bardzo podstawowym zasobem środków leksykalnych, gramatycznych i ortograficznych
Słabe strony: 1.Znajomość funkcji językowych: -stosowanie form grzecznościowych i uzyskiwanie /przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień(zad.4 i zad.5) 2.Rozumienie tekstów pisanych: - określanie głównej myśli tekstu i znajdowanie określonych informacji (zad.8)
Wnioski. 1. Kontynuować pracę uczniów nastawioną na stosowanie form grzecznościowych, wyrażanie opinii i życzeń. 2. Podczas zajęć należy utrzymać dotychczasową ilość ćwiczeń sprawdzających stopień opanowania wiedzy o charakterze leksykalnym, gramatycznym i ortograficznym oraz na bieżąco sprawdzać i utrwalać wiedzę z tego zakresu. 3. Zwiększyć ilość zadań na określanie głównej myśli tekstu pisanego; wyszukiwanie w nim określonych informacji. 4. Kontynuować intensywną pracę nad umiejętnością słuchania ze zrozumieniem.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny. Język angielski – poziom rozszerzony.
. Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym składał się z 8 zadań (zamkniętych i otwartych). Maksymalna ilość punktów z testu wynosiła 40 .
Trudność testu.
Wyniki poszczególnych klas.
Badane umiejętności: Rozumienie ze słuchu. Rozumienie tekstów pisanych. 3. Znajomość środków językowych. 4. Wypowiedź pisemna.
Wyniki z podziałem na umiejętności.
Wyniki z podziałem na poszczególne zadania.
Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - odnajdywanie w tekście określonych informacji(zad.2) 2. Rozumienie tekstów pisanych: - rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu(zad.4) 3. Wypowiedź pisemna: posługiwanie się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) tworzenie krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi pisemnych , np. e-mail (zad.8)
Słabe strony: 3. Znajomość środków językowych: posługiwanie się podstawowym zasobem środków językowych leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych(zad.7) – odpowiednia forma czasownika, tworzenie przymiotnika od czasownika, stopniowanie przymiotników, dobranie odpowiedniego czasu gramatycznego, tryb rozkazujący.
Wnioski. 1. Należy zwiększyć ilość typowych dla poziomu rozszerzonego ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych, tj. uzupełniania zdań odpowiednią formą wyrazu, zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów, tłumaczenia fragmentów zdań oraz tzw. transformacji otwartych lub ze słowem kluczem. Należy zwracać uwagę uczniów na różnorodne konstrukcje o charakterze leksykalno-gramatycznym także podczas wykonywania zadań dotyczących pozostałych obszarów. 2.Kontynuować intensywną pracę nad wypowiedzią pisemną (wyniki pracy pisemnej są od klilku lat na wysokim poziomie). 3.Kontynuować pracę na rozumienie tekstów pisanych.
Przygotowali: R. Antoszewski i S. Chaterera DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. Przygotowali: R. Antoszewski i S. Chaterera