Zakres i charakter pracy podyplomowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca licencjacka i magisterska
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
w ramach prac doktorskich i magisterskich
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
MAŁOPOLSKO-PODKARPACKI KLASTER CZYSTEJ ENERGII
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Virtual Design and Automation Centre
I Ogólnopolski Zjazd Uniwersytetów Trzeciego Wieku Ogólnopolskie Porozumienie UTW Działania UTW na rzecz budowania autorytetu w środowisku – czy i jaka.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Zasobność /stan oraz pozyskanie zwierzyny w lasach polskich
Metoda projektu edukacyjnego
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Kto może być przyjacielem lasu ?
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Studenckie Koło Naukowe SEKSUOLOGII. Przewodniczący koła: Wojciech Małuszek Opiekun naukowy koła: Dr Sonia Kędziora z Katedry Psychologii Klinicznej i.
Proponowane tematy dla prac licencjackich Dr hab. Jerzy Śleszyński, prof. UW Uniwersytet Warszawski Wydział Nauk Ekonomicznych Warszawski Ośrodek Ekonomii.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Studenckie Granty Badawcze 2018
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Praca podyplomowa.
Tadeusz Kubacki Potrzeba i koncepcja planowania łowieckiego w świetle teorii zrównoważonego użytkowania zasobów przyrody.
Zapis prezentacji:

Zakres i charakter pracy podyplomowej dr hab. inż. Andrzej Tomek, wizyt. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Leśny Zakres i charakter pracy podyplomowej Prace przygotowawcze Studium Podyplomowe „Gospodarka łowiecka i ochrona zwierzyny” Poznań, 22 lutego 2014

Praca podyplomowa Praca podyplomowa stanowi podstawę do uzyskania świadectwa ukończenia studiów Praca podyplomowa jest samodzielną pracą kończącą cykl dydaktyczny. Praca podyplomowa stanowi samodzielne, pisemne opracowanie przez słuchacza tematu, nad realizacją którego sprawuje opiekę naukową (merytoryczną) promotor. Praca podyplomowa może mieć trojaki charakter: naukowy, utylitarny i kompilacyjny

Praca podyplomowa Praca podyplomowa powinna odpowiadać standardom pisemnych prac ćwiczebnych (seminaryjnych, inżynierskich lub magisterskich) wykonywanych w uczelniach wyższych Praca podyplomowa ma spełnić wymagania 10 punktów ECTS (European Credit Transfer System), czyli wymaga pracochłonności około 300 godzin

Problematyka pracy Słuchacz sam decyduje czy: Wykona pracę o charakterze naukowym (w zakresie poznania lub wytłumaczenia jakiegoś zjawiska) Opracuje projekt lub sprawdzi skuteczność działań praktycznych Zgromadzi w monograficznym opracowaniu wiadomości z wybranego zakresu

Temat Temat wskazuje kierunek i podaje tezę ogólną Temat powinien inspirować lub zaspokajać zainteresowanie słuchacza Temat nie powinien być zbyt ogólny, lepszy jest wąski i szczegółowy Temat należy uzgodnić z promotorem Temat można doprecyzować po wykonaniu badań lub zebraniu materiałów

Prace naukowe Wymagania Wymagania wobec pracy o charakterze badawczym lub doświadczalnym: - oryginalność i aktualność stawianych celów i formułowanych tez - poprawność stosowanych metod i technik badawczych, - poprawność doboru metod statystycznych i technik obliczeniowych, - poprawna interpretacja wyników badań i wnioskowania, - obiektywizm i krytycyzm w dyskusji wyników, - wykorzystanie wartościowych źródeł.

Praca naukowa Przykłady tematów: Muflon (Ovis musimon) na Dolnym Śląsku Charakterystyka morfometryczna piżmaków pozyskanych w regionie Doliny Górnej Wisły Oszacowanie liczebności oraz zasady monitoringu siwerniaka Anthus spinoletta w Babiogórskim Parku Narodowym Szkody powodowane przez jelenie w sadzie jabłoniowym

Prace projektowe i aplikacyjne Wymagania Prace projektowe i aplikacyjne Wymagania wobec pracy o charakterze utylitarnym: - Wartość praktyczna opracowania - Innowacyjność i nowoczesność proponowanych rozwiązań - Aktualność i zapotrzebowanie na prace z zakresu tematyki opracowania - Ekonomiczne, społeczne lub środowiskowe znaczenie opracowania - Możliwość praktycznego zastosowania (wdrożenia)

Praca projektowa (aplikacyjna) Przykłady tematów: Projekt ochrony zwierzyny grubej zagrożonej ruchem samochodowym na drodze krajowej nr 75 Reintrodukcja kuropatwy w Polsce na przykładzie obwodu łowieckiego nr 29,w okręgu częstochowskim Analiza łowieckiego zagospodarowania obwodu nr 12 w województwie podkarpackim Program rozwoju populacji daniela w OHZ Kolumna Regulacje prawne dotyczące szkód łowieckich w polskim prawie łowieckim

Prace monograficzne i przeglądowe Wymagania Prace monograficzne i przeglądowe Wymagania wobec pracy o charakterze monograficznym (kompilacyjnym) : - znaczenie teoretyczne lub praktyczne opracowanej tematyki, - przedstawienie zagadnienia na tle teorii i dziedzin pokrewnych, - poprawność i kompletność wywodu, - wykorzystanie wartościowych źródeł w tym literatury obcojęzycznej, - ukazanie sfery nierozpoznanej na tle przedstawionej wiedzy, - sformułowanie sugestii badań, - formułowanie własnych wniosków, wyrażenie własnego zdania i opinii.

Praca przeglądowa (monograficzna) Przykłady tematów Znaczenie łownych gatunków zwierząt obcych w gospodarce łowieckiej Formy ochrony ptaków drapieżnych w Polsce Aspekty zimowego dokarmiania zwierzyny w terenie górskim Kobieta polująca dawniej i dziś Dzieje łowiectwa w Polsce

Prace przygotowawcze Ustalenie problematyki Wybór tematu - narzucenie - pełny wybór - ograniczony wybór Wybór promotora Zebranie literatury

Wybór promotora Promotorem może być każdy wykładowca na studiach podyplomowych co najmniej z tytułem doktora Promotor powinien być zainteresowany pracą podyplomową (najlepiej jeśli praca podyplomowa wchodzi w zakres tematyki realizowanej przez promotora) Należy możliwe wcześnie uzgodnić z promotorem tematykę i zakres pracy

Prace przygotowawcze Po wybraniu tematu należy sporządzić plan pracy, program i harmonogram Należy opracować i zapisać (sobie) plan działania Należy ocenić własne możliwości czasowe i ewentualnie finansowe Prace przygotowawcze kończą się wraz z zatwierdzeniem przez promotora zakresu i planu pracy