Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zewnętrzne źródła finansowania bibliotek uczelni publicznych w Polsce na przykładzie Biblioteki Głównej AWF w Warszawie Violetta Perzyńska, Biblioteka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zawody wymagające wyższego wykształcenia
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
GWSH w rankingach „GWSH - Najbardziej prestiżowa Uczelnia Niepubliczna
Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Politechnika Opolska Początek
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
Analiza potrzeb studentów niepełnosprawnych
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zasady finansowe
Program Edukacja (MF EOG )
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r. Dobre praktyki Wydatkowanie dotacji na zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych Kinga Dumnicka Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

Podsumowanie wyników badania kwestionariuszowego Adresaci → wszystkie uczelnie wyższe Cel → opracowanie katalogu dobrych praktyk w zakresie wykorzystania dotacji przeznaczonej na zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych.

Informacja zwrotna Odpowiedź z 12 uczelni: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Akademia Medyczna we Wrocławiu Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sanoku Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Wałbrzychu Politechnika Łódzka Politechnika Wrocławska Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Uniwersytet Jagielloński Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie

Wykres 1: Liczba studentów niepełnosprawnych na poszczególnych uczeniach (2598)

Wykres 2: Podział studentów ze względu na typy niepełnosprawności

Wykres 3: Poziom wymaganego wsparcia ze względu na typy niepełnosprawności

Zmiana przedmiotu wydatkowania dotacji, o której mowa w art. 94 ust Zmiana przedmiotu wydatkowania dotacji, o której mowa w art. 94 ust.1pkt. 11 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym Do 2011 r.: zadania związane z kształceniem i rehabilitacją leczniczą studentów niepełnosprawnych. Od 2012 r.: zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia.

Znaczenie zmian obszar zadań dotyczących kształcenia obejmie całokształt zadań związanych ze stwarzaniem warunków do pełnego udziału w tym procesie działania uczelni (współ)finansowane ze źródeł dotacji nakierowane także na doktorantów zadania związane z rehabilitacją leczniczą nie będą finansowane ze środków dotacji

Wydatki bieżące w pierwszym roku budżetowym dotacji W pierwszym roku budżetowym (w roku otrzymania dotacji) środki dotacji są wykorzystywane na wydatki bieżące. Uczelnie często łączyły środki dotacji z innymi środkami, w tym własnymi.

Przykłady Dostęp do materiałów dydaktycznych Efektywna nauka języków obcych Dostosowanie zajęć w-f Dodatkowe uzupełniające dydaktyczne zajęcia (na wniosek studenta) Likwidowanie barier komunikacyjnych ze studentami głuchymi Koszty związane z transportem na uczelnię

Adaptacja sposobu sprawdzania postępów w nauce Adaptacja egzaminów/zaliczeń Organizacja imprez o charakterze integracyjnym i świadomościowym Obozy szkoleniowe, wyjazdy Wydawanie publikacji, magazynów, Ulotki informacyjne dla niepełnosprawnych kandydatów na studia

Koszty pracy Pełnomocnika rektora ds Koszty pracy Pełnomocnika rektora ds. studentów niepełnosprawnych i bieżąca działalność jego biura (Biura ds. Osób Niepełnosprawnych) Wynagrodzenia dla nauczycieli akademickich uczących studentów niepełnosprawnych na indywidualnym toku studiów Usługi asystentów osobistych osoby niepełnosprawnej

Wsparcie merytoryczne konsultantów i podnoszenie ich kompetencji zawodowych Kształtowanie wśród pracowników uczelni prawidłowych postaw wobec osób niepełnosprawnych. Przygotowanie kadry akademickiej do pracy ze studentami niepełnosprawnymi Warsztaty edukacyjne dla studentów niepełnosprawnych

Wydatki inwestycyjne w kolejnych latach budżetowych Środki dotacji są również wykorzystywane na wydatki inwestycyjne, często w połączeniu z innymi środkami, w tym własnymi.

Przykłady Zakup komputerów ze specjalistycznym oprogramowaniem Zakup sprzętu komputerowego do biblioteki i czytelni uczelnianych oraz instytutów Zakup sprzętu i oprogramowania do wypożyczalni specjalistycznego sprzętu dla osób ze schorzeniami narządu wzroku i słuchu

Wyposażenie wydziałów w sprzęt ratunkowy oraz przeszkolenie pracowników Pełna dostępność architektoniczna Likwidowanie barier komunikacyjnych ze studentami głuchymi: adaptacja wydziałów Dostosowanie warunków zakwaterowania Dni Adaptacyjne

Podsumowanie wyników badania Można wskazać 3 główne źródła finansowania wsparcia studentów niepełnosprawnych: dotacja MNiSW, środki własne uczelni, pieniądze unijne pozyskiwane na projekty realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Dziękuję za uwagę Kinga Dumnicka Tel. 12 629 85 14 kinga.dumnicka@firr.org.pl Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego ul. Wybickiego 3A, 31-261 Kraków Projekt jest współfinansowany ze środków Fundacji im. Stefana Batorego oraz Gminy Miejskiej Kraków Patronat honorowy: Partner: Patroni medialni: