RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Opracowanie: Aleksandra Korebko Anna Chechła Joanna Kopka

SPIS TREŚCI: Wprowadzenie Analiza danych: Podsumowanie Wnioski analiza ankiety dla nauczycieli, analiza ankiety rodziców, obserwacja, analiza dokumentacji. Podsumowanie Wnioski

Wprowadzenie W roku szkolnym 2018/2019 została przeprowadzona ewaluacja wewnętrzna, której celem było ustalenie, czy dzieci nabywają w przedszkolu wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej oraz sprawdzenie, w jakim zakresie diagnozuje się i analizuje osiągnięcia dzieci , uwzględniając ich możliwości rozwojowe. Zebrane informacje na temat posłużą wyrównywaniu szans edukacyjnych i wspomaganiu rozwoju dzieci .

Powołany przez dyrektora zespół ewaluacyjny, składający się ze specjalistów opracował projekt, harmonogram i narzędzia badawcze ewaluacji. Do zgromadzenia danych zastosowano metodę ankiety, badając 14 nauczycieli oraz 80 rodziców, obserwacja i analizę dokumentów.

Zagadnienia dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej i wykorzystują je w zabawie i w sytuacjach zadaniowych, podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji, w przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz

Pytania kluczowe 1. Jaka jest znajomość podstawy programowej wśród nauczycieli? 2. W jaki sposób nauczyciele uwzględniają osiągnięcia dzieci z poprzedniego etapu edukacyjnego planując swoją pracę? 3. Czy w przedszkolu podstawa programowa jest realizowana z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów realizacji? 4. W jaki sposób analizuje się osiągnięcia dzieci z uwzględnieniem ich możliwości rozwojowych? 5. W jaki sposób wdraża się wnioski z analiz osiągnięć dzieci ?

Ankiety dla nauczycieli Pytanie i odpowiedzi Odp. % 1. Czy zna Pan/Pani rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego? Tak. 14 100% Nie - 2. Z jakich źródeł czerpie Pan/Pani swoją wiedzę? (można podkreślić kilka) Publikacje MEN, 12 87% Udział w szkoleniach RP Udział w zewnętrznych formach doskonalenia, Lektura czasopism oświatowych, 7 50% Przeglądanie edukacyjnych serwisów internetowych. 10 71%

Zgodnością programu z podstawa programową 3. Czym Pan/Pani się kieruje przy wyborze programu nauczania? (można podkreślić kilka) Zgodnością programu z podstawa programową 14 100% Poprawnością pod względem merytorycznym, dydaktycznym i wychowawczy 10 71% Dostosowaniem programu do potrzeb i możliwości dzieci, środowiska 9 64% Podanymi szczegółowymi celami kształcenia i wychowania 0% Opracowanymi kryteriami oceniania i metod sprawdzania osiągnięć dzieci 4. Kiedy dokonuje Pan/Pani analizy podstawy programowej?(można podkreślić kilka) Podczas opracowywania wymagań edukacyjnych 4 28% Podczas tworzenia rozkładu materiału 7 50% Planowanie zajęć edukacyjnych Podczas opracowywania dostosowywania programu do potrzeb i możliwości dzieci. Tak, na każdych zajęciach, 5 35% Tak, raz w miesiącu Tak, przed nowym cyklem tematycznym 70% Tak, na koniec roku szkolnego, Nie monitoruję.

5.Które z zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej według Pana /Pani opinii realizowane są w państwa placówce i w jakim stopniu? Przedszkole zapewnienia środki dydaktyczne potrzebne do realizacji PP. W wysokim stopniu W średnim stopniu W niskim stopniu   3 7 4 22% 50% 28% W przedszkolu wykorzystuje się urządzenia TiK. 23% Wyposażenie sal odpowiada liczebności dzieci. -

W przedszkolu istnieją odpowiednie warunki do nauczania. W wysokim stopniu W średnim stopniu W niskim stopniu   7 - 50% Przedszkole przygotowuje uczniów do właściwego odbioru i wykorzystywania mediów. 6 4 44% 28% Przedszkole tworzy możliwości rozwijania zainteresowań. 3 23% W przedszkolu docenia się sukcesy dzieci 14 100% Dzieci mają możliwość pracy zespołowej.

6.Czy realizacja podstawy programowej ma wpływ na osiągnięcia edukacyjne dzieci ? Tak 14 100% Nie - 7. Czy przeprowadza Pani diagnozę wiadomości i umiejętności dziecka? 8. Jakiego typu jest to diagnoza? Dojrzałość szkolna 4 28 % Obserwacja 10 71% 9. Czy badając osiągnięcia dzieci uwzględnia Pan / Pani ich możliwości rozwojowe? 10. Czy formułuje i wdraża Pani / Pan wnioski z analizy osiągnięć dzieci ?

11. Jeżeli wykorzystuje Pan / Pani wnioski wynikające z analizy osiągnięć, to jakie działania Pan / Pani podejmuje? Modyfikuję rozkład materiału 7 50% Modyfikuję pomoce dydaktyczne, Dobieram właściwe metody pracy 14 100% Zwiększam indywidualizację nauczania 10 71% Określam mocne i słabe strony dziecka Uczestniczę w szkoleniach, by zwiększyć własną wiedzę Inne …………………………………………. - 12. W jaki sposób motywuje Pan/Pani dzieci do uzyskania lepszych wyników? Wprowadzam dodatkowe zadania domowe, 5 35,5% Inne 9 64%

Ankiety dla rodziców 1. Czy zostali Państwo zapoznani z podstawą programową ? Zdecydowanie tak. 50 62% Raczej tak. 21 26% Raczej nie. - 2. Czy nauczyciele stosują się do podawanych kryteriów? 62 77,5% 18 22,5%

3. Czy nauczyciele informują o: ( prosimy zaznaczyć X dowolną ilość odpowiedzi) Postępach w nauce dziecka, nabytych umiejętnościach i wiadomościach Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie 51 29 - 63% 36% Trudnościach w nauce jakie ma Państwa dziecko 50 30 62% 37,5% Umiejętnościach i zdolnościach, jakie posiada Państwa dziecko   47 33 58% 41% Zaleceniach do dalszej pracy z dzieckiem w domu 43 37 53,5% 46%

Możliwościach uczestniczenia w zajęciach rozwijających Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie 60 20 - 75% 25% Możliwościach uczestniczenia w zajęciach wyrównawczych   38 36 6 47,5% 45% 7,5% 4. W jaki sposób otrzymujecie Państwo tę informację? Na zebraniach ogólnych 44 55% Na spotkaniach indywidualnych 42 52,5%

5. W jaki sposób nauczyciele motywują uczniów do uzyskania lepszych umiejętności ? ( prosimy zaznaczyć X dowolną ilość odpowiedzi) Stosują ciekawe metody pracy 53 66% Chwalą za dobrze wykonane zadanie 56 70% Mówią o naszych sukcesach rodzicom 44 55% 6. Jakie umiejętności Państwa zdaniem są kształtowane przez przedszkole ? Umiejętności społeczne 37 72% Myślenie 30 37,5% Aktywność twórcza 40 50% Umiejętności samoobsługowe Umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach Umiejętności rozwiązywania problemów 33 41% Przygotowanie do dalszej edukacji 51 63,5% Umiejętności pracy zespołowej 60 75%

Analiza dokumentacji szkolnej Na podstawie dokumentacji stwierdzono, że nauczycielki, dokonują analizy ocen zachowania, frekwencji i postępów w nauce swoich wychowanków (zeszyty obserwacji, diagnozy). Nauczycielki po każdym półroczu przygotowują sprawozdania, które przedstawiają na posiedzeniu rady pedagogicznej. W sprawozdaniu zamieszczone są dane dotyczące realizacji planów dydaktyczno-wychowawczych, analizy mocnych i słabych stron grup oraz wnioski do dalszej pracy. Analiza diagnoz oraz kart pracy dzieci wykazała, że u w większości można zauważyć zwiększanie wiedzy i umiejętności zawartej w podstawie programowej. Obserwacja dzieci podczas pracy i zabawy w różnych sytuacjach wykazała, iż wiedzę i umiejętności potrafią wykorzystać w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Wszystkie nauczycielki w dziennikach wpisują tematy, które realizują w oparciu o podstawę programową,

Czy dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej i wykorzystują je w zabawie i w sytuacjach zadaniowych Z ankiet i analizy dokumentów wynika, że wszyscy nauczyciele znają podstawę programową. Z arkuszy monitoringu realizacji podstawy programowej wynika, że nauczyciele w pełni realizują podstawę programową, co do ilości wymaganych godzin oraz co do treści podstawy dla danej grupy wiekowej. Wymagania wynikające z podstawy programowej sygnalizują na kartach hospitacji i z praktycznych obserwacji wynika, że są one realizowane.

W przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. Wszyscy ankietowani nauczyciele potwierdzają, że w swojej pracy uwzględniają możliwości rozwojowe dzieci. Duża część nauczycieli korzysta z informacji przekazywanych na ten temat od rodziców lub innych nauczycieli mających kontakt z dzieckiem. Wszyscy ankietowani nauczyciele potwierdzają, że w swojej pracy uwzględniają możliwości rozwojowe dzieci. Duża część nauczycieli korzysta z informacji przekazywanych na ten temat od rodziców lub innych nauczycieli mających kontakt z dzieckiem

Czy podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji Według ankietowanych nauczycieli przedszkole dysponuje odpowiednimi warunkami w średnim stopniu jak też w średnim stopniu wyposażeniem sal w stosunku do ilości dzieci . W wysokim i średnim stopniu zapewnione są środki dydaktyczne potrzebne do realizacji PP. Ankietowani rodzice potwierdzają że mają informacje o możliwości realizowania zajęć wyrównawczychAnkietowani rodzice potwierdzają że mają informacje o możliwości realizowania zajęć wyrównawczych ..

Mocne strony Nauczycielki znają i realizują podstawę programową z uwzględnieniem osiągnięć dzieci. Podstawa programowa jest realizowana z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów jej realizacji. W przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia dzieci z uwzględnieniem ich możliwości rozwojowych. Formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. Nauczyciele systematycznie diagnozują i oceniają osiągnięcia dzieci.

Rekomendacje Kontynuować prowadzenie zajęć dodatkowych zgodnie z aktualnymi potrzebami dzieci. Kontynuować przeprowadzanie analiz oraz formułowanie i wdrażanie wniosków do dalszej pracy. Mobilizować i wspierać dzieci do systematycznej pracy , radości doświadczania i uczenia się. Położyć nacisk na dobór metod i form nauczania, wymagających od dzieci samodzielnego myślenia . Wypracować formy skuteczniejszej komunikacji między przedszkolem, a rodzicami aby większość rodziców wiedziała jakie sukcesy odnosi ich dziecko.