PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Projekt systemowy „Nasza szkoła – najlepsza rekomendacja” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Muszynce.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2015/2016 Raport przeznaczony dla dyrekcji, rady pedagogicznej, rodziców i uczniów szkoły.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Podstawa programowa WF założenia
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z SPT W NOWOGARDZIE
Podstawa programowa WF założenia
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
„Sześciolatek w szkole”
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH

PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH Trzy rodzaje: przyczyny związane z nieodpowiednimi zewnętrznymi warunkami pracy dydaktycznej nauczycieli przyczyny, które wiążą się z działalnością dydaktyczną nauczycieli przyczyny związane z wadliwą pracą uczniów

PRZYCZYNY ZWIĄZANE Z NIEODPOWIEDNIMI ZEWNĘTRZNYMI WARUNKAMI PRACY DYDAKTYCZNEJ NAUCZYCIELI różnorakie braki systemu szkolnego nieprzystosowanie programów nauczania do możliwości ucznia, mała indywidualizacja pracy z uczniem, nie liczenie się z potrzebami ucznia nieodpowiednie podręczniki szkolne niedostateczne wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne trudne warunki organizacyjne pracy szkół drugoroczność

PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI błędy oraz usterki metodyczne i wychowawcze wynikające z niedostatecznej znajomości uczniów, brak wnikliwej obserwacji uczniów nieznajomość środowiska rodzinnego ucznia, słaby wywiad z rodzicami brak trafnej diagnozy rozwoju psychomotorycznego

PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI brak arkuszy spostrzeżeń odnotowujących rozwój i postępy uczniów błędy wynikające z braku dostatecznej opieki nad uczniami mającymi trudności w nauce, niekiedy nakłady finansowe organów prowadzących na organizowanie dzieciom zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych, sporadyczne obniżanie wymagań w stosunku do dzieci ze słabymi wynikami w nauce, brak współpracy między rodzicami a szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną

PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI brak właściwego przygotowania się do lekcji, zaniedbanie samokształcenia i podnoszenia kwalifikacji nieprawidłowe interakcje między nauczycielem a uczniem zaburzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej (brak szczerości, prawdomówności w rozmowie) brak akceptacji ucznia, brak poszanowania jego godności nieprawidłowości w organizacji pracy lekcji stosowanie niewłaściwych metod nauczania(przewaga metod podających nad aktywizującymi

PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI nieodpowiednie formy pracy (dominującą formą jest jednolita praca zbiorowa lub stosuje się małą liczbę prac zróżnicowanych zespołowo lub indywidualnie) słabe wykorzystanie wiedzy w praktyce słaba kontrola i ocena przyswojonych wiadomości i umiejętności (niesystematyczna kontrola i ocena wiadomości uczniów, rzadkie sprawdzanie zeszytów, brak uzasadniania ocen, częste oceny niedostateczne, mało atrakcyjne formy i metody kontroli, brak systematyczności w pracy z uczniem słabym) niewłaściwa atmosfera na lekcji i osobowość nauczyciela (od zastraszania po pobłażanie uczniom, od krzykliwego tonu wypowiedzi po jego małomówność, od zbyt wygórowanych wymagań w nauce po zaniżanie poziomu klasy)

PRZYCZYNY ZWIĄZANE Z WADLIWĄ PRACĄ UCZNIÓW niechęć do nauki lenistwo lekceważenie obowiązków szkolnych nie zgłaszanie pomysłów na lekcjach brak wyboru zadań lekcyjnych, wyboru partnera do współpracy