CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

Placówki prowadzone przez Miasto Poznań z oferta dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych Miasto Poznań jest organem prowadzącym dla.
11 Modernizacja kształcenia zawodowego Minister Edukacji Narodowej powołał w czerwcu 2008 r. Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw kształcenia zawodowego,
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Słodkie jest wspomnienie trudów poniesionych. Cyceron.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
REFORMA EDUKACJI
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO PIERWSZĄ KWALIFIKACJE
kształcących w zawodach
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja dyrektorów szkół zawodowych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO NR 1 W GDAŃSKU

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku w każdym typie szkoły oferuje naukę dla osób z niepełnosprawnością. Nasza kadra przygotowana jest do kształcenia i sprawowania opieki nad osobami niepełnosprawnymi, a nauczyciele wciąż podnoszą swoje kwalifikacje w tym zakresie.

W skład CKZiU1 wchodzą następujące typy szkół i formy kształcenia pozaszkolnego: Technikum Nr 2 Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 2 Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Nr 1 Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 1 Centrum Kształcenia Ustawicznego Centrum Kształcenia Praktycznego Nr 1 Gdańska Akademia Seniora

Z życia CKZiU nr 1 w Gdańsku Dzień osób niepełnosprawnych Koszykówka na wózkach Miesiąc autyzmu Zajęcia z dogoterapii Konkursy, promocje, uroczystości szkolne

Technikum nr 2 Kształcimy 76 uczniów w zawodach: Technik fotografii i multimediów Technik grafiki i poligrafii cyfrowej Technik cyfrowych procesów graficznych Kierunki przeznaczone są także dla osób niepełnosprawnych

Prowadzimy klasy integracyjne Od roku szkolnego 2015/2016 kształcimy młodzież niepełnosprawną w klasach integracyjnych. W klasie I TF uczy się 1 osoba z autyzmem. W klasie II TC uczą się 2 osoby z niepełnosprawnością ruchową. W klasie III TC uczą się 4 osoby niepełnosprawne, w tym osoby z niepełnosprawnością ruchową, 1 osoba niedosłysząca i 1 osoba niedowidząca.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku od 2012 r Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku od 2012 r. prowadzi kwalifikacyjne kursy zawodowe, które są ogromną szansą dla dorosłych osób chcących uzyskać bądź podnieść swoje kwalifikacje. Od 2015 r. kwalifikacyjne kursy zawodowe adresowane również dla osób niepełnosprawnych.

W roku szkolnym 2015/2016 uruchomiliśmy pierwsze zajęcia dla 14 osób niepełnosprawnych w zawodzie Technik cyfrowych procesów graficznych. Kursy prowadzone są pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Zajęcia odbywały się w systemie modułowym w 2 grupach 7 osobowych.

Naszym celem jest Aktywizacja zawodowa oraz podniesienie zdolności do zatrudnienia poprzez przygotowanie do zawodu na kwalifikacyjnych kursach zawodowych oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu poprzez podejmowanie i utrzymanie aktywność zawodowej.

KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE dla osób z niepełnosprawnością Obecnie na kwalifikacyjne kursy zawodowe uczęszczają 42 osoby niepełnosprawne. Na zajęciach pracujemy w małych grupach 5-7 osobowych. W roku szkolnym 2017/2018 kształcimy w zawodach: Technik cyfrowych procesów graficznych – 4 grupy Technik procesów introligatorskich – 1 grupa Fototechnik – 2 grupy

Rodzaje niepełnosprawności wśród słuchaczy KKZ Upośledzenia narządów ruchu 05-R: 24 osoby, choroby neurologiczne 10-N: 23 osoby, całościowe zaburzenia rozwojowe 12-C: 8 osób, choroby narządów wzroku 04-O: 7 osób, choroby psychiczne 02-P: 5 osób, epilepsja 06-E: 3 osoby, zaburzenia głosu i mowy 03-L: 2 osoby, choroby układu oddechowego i krążenia 07-S: 1 osoba, choroby układu moczowo-płciowego 09-M: 1 osoba, niepełnosprawność intelektualna 01-U: 1 osoba, schorzenia inne 11-I: 1 osoba, autyzm – 6 osób wśród całej grupy ON.

Grupa słuchaczy ze spektrum autyzmu Jako pierwsi w Polsce od marca 2018 r. kształcimy 5 dorosłych osób z niepełnosprawnością ze spektrum autyzmu, na kwalifikacyjnym kursie zawodowym w zawodzie Technik cyfrowych procesów graficznych, kwalifikacja A.54 przygotowanie materiałów graficznych do procesów drukowania.

Grupa słuchaczy ze spektrum autyzmu Zanim zaczęliśmy zajęcia kadra nauczycieli ukończyła trzystopniowy kurs przygotowujący do pracy i edukacji ze słuchaczami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera.

Zdawalność egzaminów zawodowych wśród niepełnosprawnych słuchaczy KKZ W 2016 roku z kwalifikacji A.54 do egzaminu przystąpiło 14 osób, w tym 1 osoba zdała część pisemną. W 2017 roku z kwalifikacji A.54 do egzaminu pisemnego i praktycznego przystąpiło 12 osób, w tym 5 osób zdało egzamin pisemny. Z kwalifikacji A.25 do egzaminu przystąpiło 12 osób z czego 2 osoby zdały egzamin pisemny i 2 osoby zdały egzamin praktyczny. W 2018 roku z kwalifikacji A.25 do egzaminu przystąpiło 8 osób, w tym 6 osób zdało egzamin pisemny i 1 osoba zdała egzamin praktyczn y Z kwalifikacji A.54 do egzaminu pisemnego przystąpiło 9 osób, w tym jedna osoba zdała egzamin. Z kwalifikacji A.55 do egzaminu pisemnego przystąpiło 10 osób, w tym 6 osób zdało egzamin.

Dlaczego jest taka zdawalność egzaminów Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów, części pisemnej i części praktycznej. Aby uzyskać świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie należy zdać egzamin pisemny ≥ 50% oraz egzamin praktyczny ≥ 75%. W 2016 r. pierwsze podejście do egzaminu zawodowego i pierwsze wnioski Inne podejście do egzaminu: Składy komisji na etapy symulacyjnych egzaminów zawodowych i rzeczywistych takie same, stała osoba wspomagająca podczas egzaminów zawodowych, częstsze wycieczki do branżowych zakładów pracy, Intensywniejsze spotkania z doradcą zawodowym, Imprezy integracyjne pokój relaksacyjny i wydzielone miejsca do wypoczynku,

dla osób niepełnosprawnych ATUTY NASZEJ SZKOŁY dla osób niepełnosprawnych Szkoła i CKP przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazdy, winda), zajęcia prowadzone są w małych grupach 5 – 7 osobowych, posiadamy kadrę nauczycieli posiadających przygotowanie oraz doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi, posiadamy asystentów pomocy dla osób niepełnosprawnych, pomagamy w transporcie, posiadamy pokój relaksacyjny, prowadzimy zajęcia z dogoterapii.

dla osób niepełnosprawnych BARIERY dla osób niepełnosprawnych Niska subwencja oświatowa, a wysokie koszty nauki w kształceniu dorosłych, wysoki wskaźnik bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych, obawy pracodawców przed zatrudnieniem osób niepełnosprawnych, postawa osoby niepełnosprawnej oraz otoczenie zewnętrzne (postawa rodziny, postawa pracodawcy, warunki środowiska pracy, bariery administracyjne, bariery po stronie służby medycyny pracy).

WNIOSKI włączać w życie społeczne osoby niepełnosprawne oraz niwelować bariery komunikacyjne, stworzyć miejsca pracy dla osób, którym ciężko jest zacząć karierę zawodową, Rozwijać współpracę ze szkołami , NGO i uczelniami w celu realizacji wspólnych działań na rzecz osób niepełnosprawnych, systematycznie przeprowadzać specjalistyczne szkolenia dla kadry dydaktycznej oraz osób wspomagających, wzbogacić bazę dydaktyczną pod kątem kształcenia osób niepełnosprawnych.