Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Zanim wybierzesz program nauczania
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Ocenianie w Statucie szkoły
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl

RODN "WOM" w Częstochowie Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. 2019-01-12 RODN "WOM" w Częstochowie

Akty prawne dotyczące oceniania ucznia art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych http://www.men.gov.pl/ http://isap.sejm.gov.pl/search.jsp

ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa w drodze rozporządzenia warunki i sposób oceniania klasyfikowania i promowania uczniów z uwzględnieniem:

prawa ucznia do jawnej i umotywowanej oceny oraz informacji o wymaganiach edukacyjnych tworzenia wewnątrzszkolnych systemów oceniania dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia przekazywania rodzicom informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce

Na czym opieramy się budując przedmiotowy system oceniania? Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów … Statut szkoły ( tam zawarte są zasady oceniania, przyjęte w danej szkole) Program nauczania przedmiotu (oparty na podstawie programowej) Inne dokumenty szkolne

osiągnięcia edukacyjne ucznia Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów § 2. 1. Ocenianiu podlegają: osiągnięcia edukacyjne ucznia zachowanie ucznia (z wyjątkiem szkół dla dorosłych)

§ 2. 2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępu w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę

§ 7 Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

Co może być przedmiotem oceny z wychowania fizycznego? Zgodnie z § 2, ust. 2 oraz § 7 rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów… przedmiotem oceny z WF może być: a) wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, b) poziom i postęp wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania.

Cechy motoryczne zależą przede wszystkim od predyspozycji genetycznych Czy wyniki uzyskiwane przez ucznia na testach motorycznych można oceniać? Cechy motoryczne zależą przede wszystkim od predyspozycji genetycznych

Hierarchia właściwości ucznia, które mogą podlegać ocenie z wychowania fizycznego Wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć WF Poziom umiejętności wynikających z realizowanego programu Postęp umiejętności wynikających z realizowanego programu Poziom wiadomości wynikających z realizowanego programu Postęp wiadomości wynikających z realizowanego programu

Oceńmy ucznia za poziom umiejętności, jeżeli jednak mimo wkładanego wysiłku nie osiągnął on wymaganego poziomu stawianych przed nim wymagań, oceńmy go za postęp, jaki poczynił

Czy szkoła może zrezygnować z zapisów w statucie i opierać się na rozporządzeniu dotyczącym oceniania i klasyfikowania? szkoła nie może zrezygnować z zapisów w statucie i opierać się tylko na rozporządzeniu zgodnie z zapisami § 3 ust. 4 rozporządzenia „… szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia …”

§ 2.1. Statut szkoły określa w szczególności: … 4) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów

Na czym opieramy się budując przedmiotowy system oceniania? Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów … Statut szkoły ( tam zawarte są zasady oceniania, przyjęte w danej szkole) Program nauczania przedmiotu (oparty na podstawie programowej)

szczegółowe cele kształcenia i wychowania treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków ….. opis założonych osiągnięć ucznia propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia

Uczeń odbija piłkę sposobem oburącz górnym zapisy w programie nauczania – zakładane osiągnięcia Klasa IV U wykonuje prawidłowo pojedyncze odbicie sposobem oburącz górnym, przebija piłkę przez siatkę Klasa V U odbija sposobem oburącz górnym piłkę podaną przez współćwiczącego Klasa VI U wielokrotnie odbija piłkę nad sobą, kontroluje lot piłki i ułożenie ciała

propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć poziom i postęp w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę Katarzyna Wąsowicz

Mierniki wysiłku udział w lekcjach WF udział w nieobligatoryjnych, pozalekcyjnych zajęciach ruchowych (częstość), aktywność w czasie lekcji WF, wypełnianie funkcji organizacyjnych oraz wykonywanie na terenie szkoły prac na rzecz WF (strony WWW, gazetki, konkursy itp.) aktywny udział w zawodach ( sportowych, rekreacyjnych, turniejach klasowych itp.) Katarzyna Wąsowicz

Ocena klasyfikacyjna z wychowania fizycznego 2xw + U 3 W wysiłek ucznia U poziom (lub postęp) umiejętności wynikających z programu Katarzyna Wąsowicz

§3.2 ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce …

Dziękuję za uwagę Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl