metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Konstruowanie programu nauczania
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Poznawanie metody projektu
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Innowacja pedagogiczna
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Treści kształcenia.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Wychowanie ekologiczne
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Szkoła Nauczycielem stoi
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

cele przedmiotu:

1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

oczekiwane efekty kształcenia: WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

tematyka zajęć (30 godzin)

25.03 (3 godz.) Cele i treści przedmiotu: metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Ustalenie formy zaliczenia przedmiotu. Poznanie wymagań programowych oraz metod pracy z uczniem na lekcjach edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Wprowadzenie do teorii - dziedziny sztuki a dziedziny sztuki plastycznej. 15. 04 (3 godz.) Dziedziny sztuki plastycznej – kontynuacja. Rysunek jako jedna z głównych dziedzin sztuki plastycznej. Kreska jako forma wyrazu. Rodzaje kresek. Kreskówka „La Linea”. Najstarsze kreski na świecie. Kreski Pabla Picassa – przykłady. Warsztat 1 – zostań uczniem Picassa – próba długiej kreski. Warsztat 2 – zwierzęta ze sznurka. Różnorodne techniki plastyczne – kolaż (collage). Warsztat 3 – zwierzęta z dłoni. .

29.04 (3 godz.) Malarstwo jako jedna z najważniejszych dziedzin sztuki plastycznej. Kreska a plama. Warsztat 1 – plamy z gwaszu. Perspektywa w malarstwie i sztuce. Warsztat 2 – technika fotodomalówki. Najdroższe obrazy świata. 13.05 (4 godz.). Analiza zgromadzonego materiału badawczego podczas wizyty w szkole. Dyskusja. Polemika. Wnioski i postulaty. Barwy w sztuce. Barwy podstawowe, pochodne i dopełniające (kontrastujące). Gama barw. Barwy zimne i ciepłe. Walor a odcień. Akcent kolorystyczny. Warsztat 1 – łąka z lotu ptaka – rozlewanki. Wybrane nurty w sztuce - fowizm, formizm, impresjonizm, ekspresjonizm, kubizm, abstrakcjonizm, unizm, surrealizm i inne. Warsztat 2 – fantastyczny świat kubizmu w ciepłych lub zimnych barwach.

26. 05 (3 godz. ) Barwy niekolorowe, czyli czerń i biel 26.05 (3 godz.) Barwy niekolorowe, czyli czerń i biel. Barwa, perspektywa, proporcje, pejzaż. Co to jest pejzaż miejski? Weduta. Marina. Nokturn (Canaletto, Monet). Warsztat 1 – tworzymy dyptyk: kamieniczki dniem i nocą. Ekologia w sztuce plastycznej. Warsztat 2 – kartka z życzeniami, zakładka do książki/kar 27.05 (3 godz.) Collage/kolaż. Metody i projekty rozwijające myślenie metaforyczne. Warsztat 1 – kosmos (chlapanka/nakrapianka). Siadamy wygodnie. Wyruszamy w podróż do gwiazd. Muzyka. Galaktyki, mgławice. Prezentacja indywidualnych projektów studentów (6 projektów).

24.06 (3 godz.) Prezentacja indywidualnych projektów studentów (12 projektów). projektów studentów (12 projektów, omówienie projektów, zaliczenia). 14.07 (2 godz.) Wymiana opinii o zgromadzonych przez studentów informacjach o edukacji plastycznej podczas wizyty w szkole. 15.07 (3 godz.) Wymiana opinii o zgromadzonych przez studentów informacjach o edukacji plastycznej podczas wizyty w szkole – ciąg dalszy. Dyskusja o sposobach pracy z uczniem na lekcjach plastyki w klasach IV, V i VI (o metodach i technikach pracy badanego nauczyciela plastyki w wybranej szkole, o podręcznikach i innych źródłach, które wykorzystuje nauczyciel plastyki, o placówkach wspierających nauczyciela w podnoszeniu jego kwalifikacji zawodowych oraz o sposobach oceniania uczniów klas IV-VI przez nauczyciela edukacji plastycznej. Podsumowanie i ocena wszystkich zajęć w semestrze. Ewaluacja studentów. Wpis zaliczeń.

Literatura podstawowa: Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

O ocenie końcowej z zaliczeń decydują 2 elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 54 punktów: 1. Prezentacja projektu: konspekt jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce (dotyczącej sztuki użytkowej) Przedstawienie i omówienie trzech przykładowych prac wykonanych samodzielnie przez studenta trzema różnymi technikami, powiązanych z realizacją planowanej lekcji. MAX 30 punktów 2. Aktywność na zajęciach warsztatach (10 zajęć x 3 punkty); 25.3, 15.4, 29.4, 13.5., 26.5, 27.5., 24.6. 24.6., 14.7., 15.7. MAX 24 punkty.

Oceny: 2.0 0-24 3.0 25-31 3.5 32-36 4.0 37-42 4.5 43-48 5.0 49-54

27 maja (po 1 cz. zajęć) (2h) 6 osób 24 czerwca (3h) 12 osób Przebieg zaliczenia: PREZENTACJA PROJEKTÓW odbędzie się na zajęciach ćwiczeniowych w dniach: 27 maja (po 1 cz. zajęć) (2h) 6 osób 24 czerwca (3h) 12 osób Na pierwszych zajęciach 25.3 zostanie sporządzona lista wg której będą odbywały się prezentacje

konsultacje soboty 20.30-21.15 p. 334b bud. C lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)