LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej w Niemczech na pracę PSE Zachód Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Advertisements

Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie działań geomarketingowych przez użycie GIS na przykładzie analizy działania wielkopowierzchniowych sklepów zlokalizowanych w Krakowie Magdalena.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Drogi Rowerowe w Polsce autor: Kinga Ludwiczak kl. 6c.
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU KLUBU MIŁOŚNIKÓW TRANSPORTU PUBLICZNEGO. wykonał: Piotr Dubiel.
Politechnika Krakowska
Mikroprocesory.
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Projekt zintegrowany LIFE Ekodoradcy Centrum kompetencji
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Bądź częścią rozwiązania
Katedra Mostów i Kolei PROBLEMY ZAPEWNIENIA OBSŁUGI KOMUNIKACYJNEJ STAREGO MIASTA WE WROCŁAWIU przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Metody energetyczne w rekonstrukcji zderzeń z jednośladami
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Transportowy alarm dla Mazowsza
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
KOMUNIKACJA ZBIOROWA Przebudowa ulicy Hubskiej
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Autor: Magdalena Linowiecka
Metro w Walencji.
Z okazji uroczystego otwarcia velostrady, zorganizowaliśmy dziś spotkanie z cyklu Miasta Idei. Na początku spotkaliśmy się z mieszkańcami na warsztatach.
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu i otoczeniu 2018
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE częściej, więcej, może trochę inaczej...? Spotkanie 14 maja 2018

Kolejne działania w ramach: WROCŁAWSKIEGO PROGRAMU TRAMWAJOWEGO (WPT) ogłoszonego we wrześniu 2016 CEL WPT: Poprawa dostępności do sieci transportu szynowego Sieć tramwajowa będzie intensywniej rozbudowywana, integrowana z koleją, autobusami, rowerem miejskim, systemem Park and Ride. priorytetem będzie wysoki standard ruchu. Podstawowe efekty WPT: krótki czas podróży „od drzwi do drzwi” (uwzględniający dojścia, oczekiwanie, jazdę) modyfikacja „zachowań komunikacyjnych” (mobilności) większy udział podróży transportem publicznym.

5 kluczowych elementów WPT do realizacji powyższych celów : 1. Rozbudowa sieci tramwajowej, 2. Nowy tabor oraz obiekty zaplecza (w tym zajezdnia), 3. Promocja podróżowania tramwajami, 4. Wprowadzenie stałego układu linii, 5. Integracja z koleją aglomeracyjną.

Wrocławski Program Tramwajowy Kierunki rozwoju do 2022 roku ogłoszone w 2016 roku Ogłoszony przetarg na budowę Nowy most w trakcie projektowania Ogłoszony przetarg na budowę W trakcie budowy Po konsultacjach społecznych

Polityka zrównoważonej mobilności z Nowego Studium 2018 z docelowym systemem tramwajowym

LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE częściej, więcej, może trochę inaczej...? Zlecamy koncepcję nowego podejścia do układu linii tramwajowych i autobusowych Zwiększenie liczby kursów na trasach – czyli zwiększenie częstotliwości Zwiększenie prędkości podróży (minimalizacja strat czasu, czasów oczekiwania, w tym przy przesiadaniu się) Poprawę warunków przesiadki (integracja węzłów) Ma ona zakładać:

Koncepcja wzmocnienia układu linii tramwajowych i autobusowych W jakim celu? Żeby zachęcić do wygodnego i szybszego podróżowania komunikacją zbiorową Żeby poprawić jakość przemieszczania się i tym samym jakość życia w mieście Żeby zadbać o czystsze powietrze – bo więcej pasażerów komunikacji zbiorowej to mniej samochodów

Slajd o KBR ? Najświeższe informacje o podróżach tramwajami i autobusami uzyskamy z badań pod koniec 2018 r.

Najświeższe informacje o podróżach tramwajami i autobusami uzyskamy z badań pod koniec 2028 r.

Krakowskie inspiracje Korekty układu linii postanowili przeprowadzać tak, by nie naruszyć przyzwyczajeń krakowian, a jednocześnie by dokonać wzmocnień. Takt z jakim poruszają się tramwaje, wyznaczono na 7,5 i 15 minut (z dwoma wyjątkami linii 50 i 52, które kursują co 5 minut). Podniesienie go do pierwotnie zakładanego taktu 6 i 12 minut wymusiłby bardzo dużą ingerencję w siatkę połączeń, która mogłaby się nie spotkać z akceptacją krakowian. W efekcie zmian wprowadzanych w styczniu 2018 roku po ulicach Krakowa porusza się dodatkowe 30 tramwajów i 50 autobusów. Atutem Wrocławia jest fakt, że u nas tramwaje kursują co 12 i 6 minut. Zwiększenie liczby linii kursujących częściej (co 6 minut) względem liczby linii kursujących rzadziej (co 12 minut) nie spowoduje dużych ingerencji w siatkę połączeń.

Testowanie modyfikacji siatki połączeń Harmonogram i elementy prac nad koncepcją: Działania wstępne spotkanie studyjne w Krakowie – poznanie doświadczeń Krakowa związanych z wprowadzaniem procesu tzw. „maksymalizacji” Opracowanie eksperckie koncepcji zmian wraz z propozycją etapowania zlecenie koncepcji powołanie wrocławskiego zespołu do współpracy z ekspertem przedstawienie koncepcji – pierwsza odsłona Sprawdzenie koncepcji na modelu ruchu wprowadzenie koncepcji do modelu ruchu i sprawdzenie jego efektywności z uwzględnieniem wyników KBR Konsultacje społeczne 2019 – zorganizowanie spotkań konsultacyjnych z udziałem eksperta – przedstawienie koncepcji mieszkańcom – wypracowanie ostatecznej wersji zmian Testowanie modyfikacji siatki połączeń Np. po otwarciu nowych tras (2020 / 2021)

Przykład idei zmian – obecne połączenie dwóch osiedli

Przykład idei zmian - wstępna propozycja a nie ostateczny przebieg Nowe torowisko na Długiej-Popowickiej

Dziękuję za uwagę