Informacja Ministra Edukacji Narodowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
WITAMY I SERDECZNIE ZAPRASZAMY do II Liceum Ogólnokształcącego im. Gabriela Narutowicza w Łodzi.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wnioski dotyczące przyznawania nauczycielom nagród i odznaczeń 1 Lublin, r.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2015/2016 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, czerwiec 2016 r.
System edukacji w Polsce
Belgia.
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
zmiany od września w naszych placówkach
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.

Sześciolatek idzie do szkoły
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Egzamin ósmoklasisty.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
SYSTEM EDUKACJI W WIELKIEJ BRYTANII
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Systemy edukacji.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Klasyfikacja roczna Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Nasza szkoła w liczbach
CV Liceum Ogólnokształcące
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII / VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 150 i W KLASACH III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2018/2019.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA UCZNIÓW edukacji wczesnoszkolnej
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Klasyfikacja roczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Zapis prezentacji:

Informacja Ministra Edukacji Narodowej   Warszawa, 28 września 2018 r.

CBOS – ocena systemu edukacji po roku od wprowadzenia reformy (Komunikat z Badań nr 122/2018) Czy uważa Pan(i), że system edukacji z ośmioletnią szkołą podstawową, czteroletnim liceum ogólnokształcącym oraz pięcioletnim technikum jest lepszy niż wcześniej obowiązujący – z sześcioletnią podstawówką, trzyletnim gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym i czteroletnim technikum?

Liczba godzin zajęć edukacyjnych w ciągu 5 lat edukacji – w starym i nowym systemie – nie uległa zmianie.

Czas spędzony w szkole OECD Tabela D1 (Instruction time in compulsory general education) Według najnowszego opracowania OECD „Education at a Glance 2018” polscy uczniowie cyklu lower secondary (czyli w przybliżeniu: dwóch ostatnich klas szkoły podstawowej) spędzają w szkole obowiązkowo średnio 827 pełnych godzin zajęć obowiązkowych rocznie średnia dla państw OECD wynosi 913 godzin średnia dla 22 państw Unii Europejskiej objętych badaniem sięga 894 godzin

Deklarowana liczba godzin tygodniowo Prace domowe Źródło: PISA 2015 Results. Policies and practices for successful schools. OECD, 2016, Tabela 11.6.37 Deklarowana liczba godzin tygodniowo   przedmioty przyrodnicze matematyka język ojczysty język obcy inne łącznie Polska 3.1 3.4 3 4.9 4 18.4 średnia OECD 3.2 3.8 3.9 17.1 Deklarowana przez uczniów uczestniczących w badaniu 2015 średnia czasu przeznaczanego na naukę (poza obowiązkowymi zajęciami szkolnymi, wliczając w to zadania domowe, korepetycje czy zajęcia dodatkowe) jest w Polsce nieznacznie wyższa od średniej dla krajów OECD, na co ma wpływ dłuższy czas przeznaczany na naukę języków obcych poza szkołą.

Prace domowe Źródło: PIRLS 2016 Wyniki międzynarodowego badania osiągnieć czwartoklasistów w czytaniu Tabela 4.20 Rozkłady procentowe częstości zadawania pracy domowej z czytania i średnie polskich osiągnięć w czytaniu Jak często zadaje Pani / Pan uczniom do przeczytania tekst jako pracę domową?   Średnia osiągnięć Polska Świat Nie zadaję czytania jako pracy domowej 553,3 1 7 Rzadziej niż raz w tygodniu 556,8 25 14 Raz lub dwa razy w tygodniu 570,5 43 30 Trzy lub cztery razy w tygodniu 567,3 22 20 Codziennie 550,8 9 29 Razem 559,7 100

Dziękuję za uwagę