Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Rozwijamy i odkrywamy talenty rok szkolny 2012/2013 Najmłodsi zdolni w szkole.
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Środzie Wielkopolskiej
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Gimnazjum nr 1 w Koninie Konin, ul. Benesza 2
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
GIMNAZJUM NR 1 W KOŃSKICH SZKOŁĄ ODKRYWCÓW TALENTÓW
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Dyrektor Gimnazjum 141 mgr Grzegorz Kaliski Jakość nauczania w Gimnazjum 141 G141 inne gimnazja Targówka.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
XX Liceum Ogólnokształcące
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku

Działania szkoły w pracy z uczniem zdolnym polegają na wspieraniu jego rozwoju poprzez rozwijanie zainteresowań, uzdolnień, talentów, doskonalenie różnorodnych umiejętności i pogłębianie wiedzy, w tym szczególnie: - poznanie ucznia i jego zainteresowań, mocnych stron, zdolności oraz stworzenie warunków do optymalnego rozwoju intelektualnego i osobowościowego, - dostosowanie sytuacji dydaktycznych do poziomu zdolności, zainteresowań ucznia oraz jego stylu uczenia się, - zindywidualizowanie nauczania na lekcji, wspieranie twórczego i innowacyjnego myślenia, różnicowanie i poszerzanie programów nauczania, - rozwijanie zainteresowań, uzdolnień, umiejętności i kompetencji artystycznych i sportowych oraz rozwoju talentów, - rozwijanie kompetencji kulturowych , przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i publicznym, - prowadzenie działań promujących twórczość dziecięcą oraz jednostki uzdolnionej, - pomoc merytoryczna, udostępnianie źródeł wiedzy

Uczeń zdolny ma możliwości: - indywidualizacji pracy w toku zajęć lekcyjnych – dostosowania stopnia trudności, poziomu i ilości zadań na zajęciach i w domu, - wykonywania zadań dodatkowych o podwyższonym stopniu trudności, - rozwijania zainteresowań w ramach kół zainteresowań oraz indywidualnych zajęć przygotowujących do udziału w konkursach przedmiotowych i olimpiadach, - skorzystania ze stypendium naukowego.     W pracy z uczniem zdolnym stosowane są różne metody aktywizujące, które pobudzają go do działania, stymulują jego rozwój, odpowiadają na jego potrzeby, pozwalają mu pracować w oparciu o jego mocne strony. Nową metodą stosowaną w pracy z uczniem m.in. zdolnym jest tutoring – czyli forma indywidualnego wsparcia dla konkretnego ucznia, opierająca się na dialogu i współpracy, na spotkaniach tutora (doradcy) z uczniem, której celem jest pomoc w rozwoju, motywacja do pracy, poznanie samego siebie, pokonanie ograniczeń, barier.

Zajęcia pozalekcyjne dla ucznia zdolnego 1 Zajęcia pozalekcyjne dla ucznia zdolnego 1. Uczniowie klas I-III SP a) przygotowywanie do konkursów międzyszkolnych i ogólnopolskich ,np. Międzyszkolny Konkurs Matematyczny SUDOKU, Ogólnopolski Konkurs Kangur- Żaczek, STYPENDIADA, Międzyszkolny Konkurs Recytatorski i inne. b) rozwijanie zdolności artystycznych na zajęciach kółka plastycznego i udział w licznych konkursach plastycznych, C) rozwijanie zdolności aktorskich na zajęciach kółka teatralnego i wystawianie przedstawień dla przedszkolaków, uczniów i rodziców oraz występy dla pensjonariuszy DPS w Zarzeczewie, d) rozwijanie zdolności kulinarnych na zajęciach kółka kulinarnego.

2. Uczniowie klas IV-VI SP i gimnazjum a) przygotowywanie i udział uczniów w konkursach : międzyszkolnych, ogólnopolskich, kuratoryjnych: - z języka polskiego, - z języka angielskiego, - z wiedzy o społeczeństwie, - z historii, - z matematyki, - z przyrody, biologii, - z geografii, - z fizyki i chemii, b) przygotowywanie uczniów do konkursów okolicznościowych w zakresie czytelnictwa, recytacji, tworzenia różnorakich form literackich, konkursów językowych, ortograficznych, poetyckich, c) uczestnictwo w życiu kulturalnym miasta, regionu, kraju – wycieczki do muzeów, seanse filmowe, koncerty muzyczne, spektakle teatralne, d) twórcza działalność uczniów – rozwijanie talentów muzycznych i plastycznych - praca w chórze szkolnym, kółku religijno-teatralnym, - przygotowanie do konkursów plastycznych, muzycznych, informatycznych, e) uczestnictwo w zajęciach sportowych – rozwijanie talentów sportowych poprzez przygotowanie do zawodów i mistrzostw sportowych, f) uczestnictwo w zajęciach rozwijających zdolności matematyczne, przyrodnicze, informatyczne i z języka angielskiego w ramach Projektu Unijnego.  

Efekty pracy z uczniem zdolnym I Efekty pracy z uczniem zdolnym I. Laureaci konkursów przedmiotowych Laureaci Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego dla SP –2015/16; Laureaci Kuratoryjnego Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego w Gimnazjum – 2016/17 Laureat Dyktanda Włocławskiego - 2017/18 Laureat konkursu dla Dyslektyków – 2017/18 Laureat Konkursu Kuratoryjnego z Geografii – 2017/18 Laureat Konkursu Kuratoryjnego z Fizyki – 2015/16 Laureaci Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego „Liga Zadaniowa”- 2015/16; 2016/17 Laureaci Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego – 2015/16 Laureaci Wojewódzkiego Przedmiotowego Konkursu z Przyrody - 2015/16; 2016/17 II . Finaliści kuratoryjnych konkursów przedmiotowych III. Liczne nagrody, wyróżnienia, medale w konkursach przedmiotowych, okolicznościowych, artystycznych i sportowych