Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017
W roku szkolnym 2016/2017 gmina Janowiec Kościelny była organem prowadzącym dla dwóch publicznych szkół podstawowych, jednego gimnazjum oraz czterech oddziałów przedszkolnych prowadzonych przy szkołach podstawowych.
Realizacja wychowania przedszkolnego 84 dzieci realizowało wychowanie przedszkolne w oddziałach przedszkolnych przy szkołach podstawowych. Wychowaniem przedszkolnym objęte zostały dzieci 3 – 6 lat. Oddziały przedszkolne realizowały programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego, zapewniającą bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie nie krótszym niż 5 godzin dziennie, zatrudniając nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje.
„PRIMUS INTER PARES” znaczy „PIERWSZY WŚRÓD RÓWNYCH SOBIE” „PRIMUS INTER PARES” znaczy „PIERWSZY WŚRÓD RÓWNYCH SOBIE”. Nagroda przeznaczona jest dla uczniów, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nauce w szkole podstawowej i gimnazjum. W szkolnym 2016/2017 nagrodę otrzymała absolwentka Gimnazjum Alicja Leśnikowska z Nowej Wsi-Dmochy, która w cyklu trzyletnim uzyskała średnią 5,46. Ze względu na reformę systemu oświaty, nie przyznano nagrody dla absolwenta Szkoły Podstawowej.
Stan realizacji zadań oświatowych gminy na rzecz uczniów stypendia i zasiłki szkolne otrzymało 121 uczniów na kwotę 92.570,00 zł program ”Wyprawka szkolna” dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z tej formy pomocy skorzystało 3 uczniów na łączną kwotę 900,00 zł szkoły zakupiły dla uczniów podręczniki, materiały edukacyjne, oraz materiały ćwiczeniowe za łączna kwotę 24.905,98 zł dożywianie dzieci oraz udzielanie pomocy w formie posiłku z tej formy pomocy skorzystało 208 uczniów 408 uczniów było dowożonych do szkół i ośrodków, w których realizują obowiązek nauki i szkolny – koszt dowożenia wyniósł w 2016 r. – 196.481,00 zł
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/2017
Wyniki egzaminów gimnazjalnych W dniach 19-21 kwietnia 2017 roku 29 uczniów ostatnich klas gimnazjum przystąpiło do egzaminu gimnazjalnego.
Egzamin składał się z trzech części: humanistycznej: zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyczno – przyrodniczej: zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: chemii, biologii, geografii i fizyki, języków obcych: zestawy zadań na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Egzamin gimnazjalny średnie wyniki w 2017 (%) Wyniki z języka angielskiego w latach 2012-2014 dotyczą nowej formy egzaminu. Średnie wyniki były niższe w stosunku do średnich wyników w powiecie, województwie i kraju.
Egzamin gimnazjalny średnie wyniki w 2017 (%) Wyniki z języka angielskiego w latach 2012-2014 dotyczą nowej formy egzaminu. Średnie wyniki były niższe w stosunku do średnich wyników w powiecie, województwie i kraju.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z uwzględnieniem EWD EWD czyli edukacyjna wartość dodana to nic innego, jak porównanie poziomu wiedzy, z jaką uczeń przyszedł do szkoły, z wiedzą, którą po n latach nauki w z tej szkoły wynosi.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracowała: Karina Rogalska