HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Awans zawodowy nauczycieli.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.
System edukacji w Polsce
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Sześciolatek idzie do szkoły
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Szkoła Promująca Zdrowie prezentacja wyników
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Droga do Krajowego Certyfikatu Szkoła Promująca Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkoła Promująca Zdrowie w Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu

HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu do sieci Szkół Promujących Zdrowie 2014-otrzymanie Wojewódzkiego Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie

Wyniki autoewaluacji przeprowadzonej w Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w roku szkolnym 2016/2017 przedstawione w formie standardów.  

Średnia liczba punktów STANDARD I Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań. Wymiar Średnia liczba punktów a b 1 Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz pracy i życiu szkoły 5 2 Struktura dla realizacji programu szkoły promującej zdrowie 3 Szkolenia, systematyczne informowanie i dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie 4,8 4 Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia Średnia liczba punktów dla standardu I: 4,95 Problem priorytetowy: Brak tablicy informacyjnej w szkole o bieżących działaniach Szkoły Promującej Zdrowie.

STANDARD II Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów. Badana grupa – liczba zbadanych osób Ocena (średnia punktów) we wszystkich wymiarów a b 1 Uczniowie – liczba : 221 4,3 2 Nauczyciele – liczba : 31 5 3 Pracownicy niepedagogiczni– liczba : 7 4,75 4 Rodzice– liczba : 62 Średnia liczba punktów dla standardu II: 4,76 Problem priorytetowy: Znaczna liczba uczniów wskazuje na to , że byli przezywani ,ośmieszani lub wchodzili w konflikty z rówieśnikami.

Średnia liczba punktów STANDARD III Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie. Wymiar Średnia liczba punktów a b 1 Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,75 2 Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 5 3 Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 4 Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych Średnia liczba punktów dla standardu II: 4,92 Problem priorytetowy: Podczas zebrania rady pedagogicznej zbyt ogólnie omawiano realizację edukacji zdrowotnej.

Średnia liczba punktów STANDARD IV Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami. Wymiar Średnia liczba punktów a B 1 Wybrane pomieszczenia i ich wyposażenie oraz organizacja pracy 5 2 Czystość szkoły 3 Organizacja przerw międzylekcyjnych 4 Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej Żywienie w szkole 4,25 Średnia liczba punktów dla standardu pierwszego: 4,87 Problem priorytetowy: Brak stałego dostępu do wody pitnej. Brak organizowania wspólnych śniadań przez uczniów i nauczycieli we wszystkich klasach na II etapie edukacyjnym. Brak okresowej diagnozy czy wszyscy uczniowie klas na II etapie edukacyjnym przychodzą po śniadaniu do szkoły.

ARKUSZ OCENY EFEKTÓW DZIAŁAŃ Dobre samopoczucie w szkole Badana grupa Średnia liczba punktów Najważniejsze lub najczęściej powtarzające się czynniki wpływające na samopoczucie (dotyczy odpowiedzi na pytania otwarte w ramkach) DOBRZE ŹLE 1 2 3 4 Uczniowie Liczba zbadanych:277 5 Mili koledzy i koleżanki. Przyjazna atmosfera. Hałas. Niektóre zachowania uczniów. Nauczyciele Liczba zbadanych:31 Przyjazna atmosfera. Dobre zarządzanie pracodawcy. Wsparcie dyrekcji w sprawach zawodowych oraz osobistych (losowych). Realizacja wielu dodatkowych czasochłonnych zadań statutowych szkoły, ogrom dokumentacji. Nadmierny hałas. Pracownicy niepedagogiczni Liczba zbadanych:7 Przyjemna atmosfera. Czytelny zakres obowiązków pracownika. Brak.  Rodzice Liczba zbadanych:62 Przyjazna, życzliwa atmosfera. Pomoc w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. Wykazanie się dużym zaangażowaniem wychowawców również w czasie wolnym. Sympatyczni i mili nauczyciele. Średnia

Podejmowania działań dla umacniania zdrowia Badana grupa Odsetek odpowiedzi TAK Działania dla umacniania zdrowia podejmowane NAJCZĘŚCIEJ NAJRZADZIEJ 1 2 3 4 Uczniowie Liczba zbadanych:128 78% Działania dla umacniania zdrowia najczęściej podejmowane przez uczniów to : - aktywność fizyczna w rożnej postaci; - dbają o właściwe odżywianie oraz higienę osobistą; - potrafią wygospodarować w ciągu dnia chwilę na odpoczynek; - myślą o sobie pozytywnie; dostrzegając swoje zalety i sukcesy. Niektórzy uczniowie nie ograniczają czasu spędzonego przy komputerze Nauczyciele Liczba zbadanych:31 88% Nauczyciele przede wszystkim wykazują zwiększoną poprawę relacji pracowniczych , szukają pozytywów w sobie i innych , znają sposoby automotywacji i motywowania uczniów. Zwracają uwagę na to co i jak jedzą oraz doskonalą umiejętność radzenia sobie ze stresem. Kobiety nie przeprowadzają samobadania piersią; mężczyźni samobadania jąder. Pracownicy niepedagogiczni Liczba zbadanych:7 85% Pracownicy chętnie rozwijają umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz podejmują próbę wyeliminowania zachowań ryzykownych. Nie zwracają się do ludzi o pomoc. Średni odsetek 84%

Podejmowania działań dla umacniania zdrowia

Dziękuję za uwagę