KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
POP i SIR POK1 i POK2.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Sierpień 2017 roku.
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
Działanie Odnawialne źródła energii – RPO Województwa Śląskiego dla przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Czy docierasz do wszystkich potencjalnych pasażerów?
Transportowy alarm dla Mazowsza
Finansowanie programu
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
FINANSOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Finansowanie zadań oświatowych
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Gospodarowanie odpadami
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 „Możliwości prawne i organizacyjne wojewódzkich organizatorów transportu publicznego w zakresie wdrożenia „Wspólnego Biletu” Departament Nieruchomości i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Główne założenia oferty Wspólny Bilet przedstawione przez Ministerstwo Infrastruktury Umożliwienie pasażerom odbywania podróży pociągami kilku przewoźników na podstawie jednego biletu, bez konieczności ponoszenia kolejnych opłat za przejazd pociągiem następnego przewoźnika; WB opiera się na wspólnej degresywnej taryfie regionalnej (na przejazdy pociągami o taryfie osobowej) im dalsza podróż tym niższa cena biletu; WB dotyczy wyłącznie biletów jednorazowych na przejazdy podróżnych indywidualnych (nie dotyczy grup powyżej 6 osób); WB ważny będzie we wszystkich pociągach uruchamianych przez przewoźników uczestniczących w ofercie; KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 przy zakupie biletu system: wyliczy cenę za całą relację przejazdu według taryfy bazowej (tj. taryfy wspólnej na przejazd pociągiem w taryfie osobowej), wyliczy ewentualnie wartość suplementu, w rekordzie będą zapisane odcinki przejazdu wraz z przyporządkowaniem ich do konkretnych przewoźników realizujących przejazd na danym odcinku, wyda podróżnemu bilet według taryfy WB, wydrukuje plan podróży, który wraz z biletem na przejazd będzie stanowił dowód zawarcia umowy przewozu, za przejazd w pociągu kategorii wyższej – np. TLK, IC, EIC, EIP - lub w wagonie klasy 1 pobierana będzie za dany odcinek dopłata zwana suplementem. Suplement oblicza się odejmując od ceny biletu na przejazd w pociągu o taryfie wyższej lub w wagonie klasy 1 należność za przejazd na danym odcinku w wagonie klasy 2 lub w pociągu o taryfie osobowej; planowane jest jednoczesne uruchomienie sprzedaży biletów w kasach biletowych oraz w intrenecie, a w późniejszym czasie w biletomatach; w wyniku wprowadzenia oferty regionalni organizatorzy przewozów zobowiązani będą do pokrycia ewentualnej większej wartości rekompensaty. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Algorytm rozliczania przychodów pomiędzy przewoźników: cena bazowa biletu dzielona jest przez łączną odległość (z dokładnością do jednego metra) całego przejazdu. W ten sposób wylicza się przychód jednostkowy dla danego biletu, tak wyliczoną cenę mnoży się przez odległość przejazdu pociągami danego przewoźnika; suplement przypada przewoźnikowi, do którego pociągu/wagonu klasy 1 został wystawiony; KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Funkcjonalność systemu Zaplanuje podróż i wyszuka połączenie. Po wyborze połączenia, a więc kategorii pociągów oraz klasy wagonów, system centralny: Wyliczy cenę za całą relację przejazdu według taryfy bazowej ( taryfy wspólnej); Wyliczy ewentualną wartość suplementu; Zapisze dane o podróży w rekordzie sprzedaży (zapis odcinków z przyporządkowaniem do przewoźnika wykonującego przejazd); Wyda bilet wg wspólnej taryfy i wydrukuje plan podróży. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Przykład przedstawiany przez Ministerstwo Infrastruktury OPIS RELACJI Dane do analizy Odcinek I Odcinek II Odcinek III RAZEM Hel-Gdynia Główna Gdynia Główna - Kraków Główny Kraków Główny - Zakopane Nr pociągu R 90442 TLK 83170 R 30507 Przewoźnik PR PKP IC KM 76,20 673,70 143,70 893,60 Taryfy własne (zł) 17,10 80,00 14,00 111,10 Cena według taryfy bazowa WB 81,00 86,00 zł suplement (zł) 00,00 5, 00 Różnica: sum należności wg taryf własnych – cena WB 25,10 Przychód z PP Przychód z WB 6,91 66,07 13,03 Różnica przychodów dla przewoźnika 10,19 13,93 0,97

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Koszty Koszty utrzymania systemu KURS 90 – 8 335 zł miesięcznie, na jednego przewoźnika. Koszty opłaty inicjalnej - 1 mln 782 w dwóch ratach: 900 i 882 tyś zł : Kwota 900 tyś zł dzielona na 24 i 36 równych rat (każda rata dzielona przez liczbę przewoźników uczestniczących w ofercie) Kwota 882 tyś zł rozłożona na 60 równych rat – pokrywana przez przewoźników z 60% prowizji od każdego biletu. (najprawdopodobniej zostaną pokryte z budżetu państwa lub w formie ulgi). Każdy z przewoźników regionalnych na rzecz PKP Informatyka uiszcza prowizję od sprzedanego biletu w wysokości 4% , natomiast PKP Intercity prowizję w wysokości 0,9%. Deklaracja MI, że koszty wdrożenia i funkcjonowania zostaną pokryte ze środków budżetu Państwa. (Bez uwzględnienia prowizji). Koszty przystąpienia do Pakietu Podróżnika – warunek konieczny. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Harmonogram prac przedstawiony przez Ministerstwo Infrastruktury do końca sierpnia br. - testowanie systemu informatycznego przez spółkę PKP Informatyka oraz złożenie wstępnej deklaracji przystąpienia przez Zarządy Województw do oferty; do końca września br. - szkolenia pracowników oraz przekazanie do Ministerstwa przez Samorządy Województw oficjalnego stanowiska w sprawie przystąpienia do Wspólnego Biletu; do końca października br. - gotowy projekt i rozpoczęcie kampanii medialnej przez MI; grudzień br. - wdrożenie projektu. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Wątpliwości i problemy sygnalizowane przez organizatorów transportu regionalnego Wzrost rekompensaty, w tym koszty dostosowania i utrzymania systemów, Brak kompatybilności systemów informatycznych; Przeprogramowanie rozszerzenie systemów – procedura zakupu usługi; Możliwość zapoznania się z umowami po złożeniu akcesu przystąpienia do oferty tj. na przełomie września i października br.; Brak jednoznacznych rozstrzygnięć w przypadku, gdy wybrany przez pasażera pociąg ulegnie awarii lub nastąpi opóźnienie uniemożliwiające dalsze skomunikowanie w celu kontynuowania podróży zgodnie z planerem, dotyczących ewentualnych odszkodowań i przypisaniem przychodów poszczególnym przewoźnikom; Problemy z możliwością drukowania planów podróży (brak właściwych drukarek); Utrudnienia dotyczące wdrożenia systemu WB do wszystkich kanałów dystrybucji biletów; Wysokie koszty obsługi systemu przez PKP Informatyka; Brak możliwości zakupu biletu z ulgą ustawową przez wszystkie grupy społeczne ( np. przez osoby niepełnosprawne). KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ Katarzyna Wieczorek Dyrektor Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018