Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla
Oferta doskonalenia PCEN w Rzeszowie (marzec 2018 r. – sierpień 2018 r.)
I. Organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację d) wspólna ocena efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez: 1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych II. Prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń 175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych 154 tematy warsztatów dla nauczycieli (marzec – czerwiec) w tym 30 tematów warsztatów dla nauczycieli realizowanych przez Oddział Krosno ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez: 1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
Oferta szkoleniowa opracowana została w oparciu o kierunki realizacji polityki oświatowej państwa Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Bezpieczeństwo w internecie Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Oferta dydaktyczna Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela zgodnie z nową podstawą programową Wdrażanie i monitorowanie nowej podstawy programowej w przedszkolu i w szkole podstawowej Wymagania państwa wobec szkół/ placówek jako wyzwania dla nauczycieli Istota programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły Rady Pedagogiczne
O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot. wdrażania nowej podstawy programowej Ocenianie wspierające uczniów w nauce (15.03.2018 r., g. 14) Twórcze rozwiązania w zakresie realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej – (11.04.2018 r., g. 14) Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej z WOS w szkole podstawowej – (12.04.2018 r., g. 14) Jak uczyć uczniów uczenia się – (25.04.2018 r., g. 14) Metoda projektu jako sposób na integrację treści w kształceniu przyrodniczym - (18.05.2018 r., g. 14) Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela – (30.05.2018 r., g.14)
Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 2. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Oferta dydaktyczna Analiza wyników matury z matematyki pod kątem doskonalenia nauczania tego przedmiotu Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie? (Jak uczyć matematyki w przedszkolu i w klasach I-III) Matematyczne podstawy programowania Nasza szkoła programuje Rady Pedagogiczne
O/Krosno – warsztaty dot O/Krosno – warsztaty dot. podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Programowanie w języku Scratch – (13.03.2018 r., g. 14) CorelDraw! – tworzenie grafiki wektorowej na potrzeby szkoły (21.03.2018 r., g. 15) Arduino w edukacji szkolnej – wprowadzenie do elektroniki i programowania – (18.04.2018 r., g. 15) Wykorzystanie tablicy interaktywnej w dydaktyce – (24.04.2018 r., g. 15 i 08.05.2018 r., g.15) Budowanie szkolnej witryny www z CMS Joomla! – (22.05.2018 r., g. 15)
Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 3. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Oferta dydaktyczna Cyberzagrożenia, bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie Zniewolenie przez sieć – jak ustrzec się przed uzależnieniem od Internetu? Wyloguj się do prawdziwego życia Poszerz swój z@sięg, czyli życie poz@ siecią Jak sobie radzić z nałogami fonoholizmu i innymi e-uzależnieniami Rady Pedagogiczne Akademia Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (TiK) - sieć
4. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek Oferta dydaktyczna Doradztwo edukacyjno-zawodowe, pomoc uczniom w wyborze zawodu i planowaniu ścieżki kariery Ścieżka kariery zawodowej w kontekście zmian w systemie edukacji Metody aktywizujące stosowane w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym Doskonalenie umiejętności kluczowych w kształceniu zawodowym Rady Pedagogiczne
Oferta dydaktyczna 5. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły Historia i tożsamość – tradycyjne wartości w nowoczesnej szkole Jak wychowywać? Skuteczne porozumiewanie się w klasie Wolontariat w szkole Modyfikacja programu wychowawczo - profilaktycznego szkoły na podstawie oceny skuteczności dotychczasowych działań Szkoła dialogu - podstawy dobrej współpracy z rodzicami i środowiskiem Rady Pedagogiczne
O/Krosno – warsztaty dot. wzmacniania wychowawczej roli szkoły Jak rozmawiać z rodzicem, gdy różnią nas cele i wartości w wychowaniu – (13.03.2018 r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – I cz. – (19.04.2018 r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – II cz. – (15.05.2018 r., g. 14)
Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 6. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty Oferta dydaktyczna Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym Praca z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera) Rola nauczyciela zawodu w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rady Pedagogiczne
Kursy doskonalące ABC Szachów, cz. II Strategia i taktyka szachowa - 16.04.2018 r. PCEN Rzeszów Kurs z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego – marzec/kwiecień 2018 r. PCEN O/Krosno Kurs doskonalący dla nauczycieli – kandydatów na nauczycieli doradców metodycznych, PCEN O/Krosno
Kursy kwalifikacyjne Przygotowujący do prowadzenia zajęć z pierwszej pomocy – 10.03.2018 r. Z zakresu zarządzanie oświatą – marzec 2018 r. – luty 2019 r.
Studia podyplomowe Nauczanie informatyki w szkole Nauczanie programowania w szkole Doradztwo zawodowe Resocjalizacja i socjoterapia Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami autystycznymi, w tym z zespołem Aspergera
Konferencje Konferencja „Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości” – 12.03.2018 r. Krosno Wojewódzka Konferencja informacyjno-metodyczna „Edukacja przez szachy na Podkarpaciu” – 16.03.2018 r. Przemyśl Edukacja włączająca – kształcenie i rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zmieniającej się szkole - 19.03.2018 r. Przemyśl Konferencja Wojewódzka pod hasłem „Falochron – wzmacnianie wychowawczo – profilaktycznej roli szkoły” – 23.03.2018 r. OENiPAS w Czudcu
III. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek Zarządzanie jednostką oświatową (dla dyrektorów poszczególnych gmin i powiatów) Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej Edukacja globalna Wychowanie do życia w rodzinie i edukacja zdrowotna Kluby Historyczne im. Armii Krajowej Nauczyciele uczący się Organizacja Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach Międzyszkolny Konkurs Biblijny ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez: 1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki. Niektóre sieci w rejonie krośnieńskim
IV. Udzielanie konsultacji Oferta konsultacji ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez: 1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
V. Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez: 1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
www.pcen.pl
Cennik szkoleń – 8 zł/godz. Szkolenia warsztatowe Jednostkowa Rada Pedagogiczna Kontraktowe Rady Pedagogiczne – 120 zł/godz. – 100 zł/godz. Kontrakt przy zamówieniu min. 12 godz. (3 tematy)
Działalność edukacyjna Narodowego Banku Polskiego Portal edukacji ekonomicznej Ogólnopolski konkurs na pracę pisemną o tematyce ekonomicznej System grantów NBP więcej informacji
Dziękujemy Państwu za uwagę www.pcen.pl