Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Programy nauczania.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Reforma Edukacji
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Konferencja dla Dyrektorów
Program profilaktyczno-wychowawczy
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Wykorzystanie środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w Szkole Podstawowej w Dobczynie Szkoła Podstawowa w Dobczynie to mała wiejska.
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla

Oferta doskonalenia PCEN w Rzeszowie (marzec 2018 r. – sierpień 2018 r.)

I. Organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację d) wspólna ocena efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;   2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych II. Prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń 175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych 154 tematy warsztatów dla nauczycieli (marzec – czerwiec) w tym 30 tematów warsztatów dla nauczycieli realizowanych przez Oddział Krosno ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;   2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

Oferta szkoleniowa opracowana została w oparciu o kierunki realizacji polityki oświatowej państwa Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Bezpieczeństwo w internecie Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty

1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Oferta dydaktyczna Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela zgodnie z nową podstawą programową Wdrażanie i monitorowanie nowej podstawy programowej w przedszkolu i w szkole podstawowej Wymagania państwa wobec szkół/ placówek jako wyzwania dla nauczycieli Istota programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły Rady Pedagogiczne

O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot. wdrażania nowej podstawy programowej Ocenianie wspierające uczniów w nauce (15.03.2018 r., g. 14) Twórcze rozwiązania w zakresie realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej – (11.04.2018 r., g. 14) Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej z WOS w szkole podstawowej – (12.04.2018 r., g. 14) Jak uczyć uczniów uczenia się – (25.04.2018 r., g. 14) Metoda projektu jako sposób na integrację treści w kształceniu przyrodniczym - (18.05.2018 r., g. 14) Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela – (30.05.2018 r., g.14)

Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 2. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Oferta dydaktyczna Analiza wyników matury z matematyki pod kątem doskonalenia nauczania tego przedmiotu Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie? (Jak uczyć matematyki w przedszkolu i w klasach I-III) Matematyczne podstawy programowania Nasza szkoła programuje Rady Pedagogiczne

O/Krosno – warsztaty dot O/Krosno – warsztaty dot. podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Programowanie w języku Scratch – (13.03.2018 r., g. 14) CorelDraw! – tworzenie grafiki wektorowej na potrzeby szkoły (21.03.2018 r., g. 15) Arduino w edukacji szkolnej – wprowadzenie do elektroniki i programowania – (18.04.2018 r., g. 15) Wykorzystanie tablicy interaktywnej w dydaktyce – (24.04.2018 r., g. 15 i 08.05.2018 r., g.15) Budowanie szkolnej witryny www z CMS Joomla! – (22.05.2018 r., g. 15)

Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 3. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Oferta dydaktyczna Cyberzagrożenia, bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie Zniewolenie przez sieć – jak ustrzec się przed uzależnieniem od Internetu? Wyloguj się do prawdziwego życia Poszerz swój z@sięg, czyli życie poz@ siecią Jak sobie radzić z nałogami fonoholizmu i innymi e-uzależnieniami Rady Pedagogiczne Akademia Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (TiK) - sieć

4. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek Oferta dydaktyczna Doradztwo edukacyjno-zawodowe, pomoc uczniom w wyborze zawodu i planowaniu ścieżki kariery Ścieżka kariery zawodowej w kontekście zmian w systemie edukacji Metody aktywizujące stosowane w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym Doskonalenie umiejętności kluczowych w kształceniu zawodowym Rady Pedagogiczne

Oferta dydaktyczna 5. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły Historia i tożsamość – tradycyjne wartości w nowoczesnej szkole Jak wychowywać? Skuteczne porozumiewanie się w klasie Wolontariat w szkole Modyfikacja programu wychowawczo - profilaktycznego szkoły na podstawie oceny skuteczności dotychczasowych działań Szkoła dialogu - podstawy dobrej współpracy z rodzicami i środowiskiem Rady Pedagogiczne

O/Krosno – warsztaty dot. wzmacniania wychowawczej roli szkoły Jak rozmawiać z rodzicem, gdy różnią nas cele i wartości w wychowaniu – (13.03.2018 r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – I cz. – (19.04.2018 r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – II cz. – (15.05.2018 r., g. 14)

Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne 6. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty Oferta dydaktyczna Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym Praca z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera) Rola nauczyciela zawodu w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rady Pedagogiczne

Kursy doskonalące ABC Szachów, cz. II Strategia i taktyka szachowa - 16.04.2018 r. PCEN Rzeszów Kurs z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego – marzec/kwiecień 2018 r. PCEN O/Krosno Kurs doskonalący dla nauczycieli – kandydatów na nauczycieli doradców metodycznych, PCEN O/Krosno

Kursy kwalifikacyjne Przygotowujący do prowadzenia zajęć z pierwszej pomocy – 10.03.2018 r. Z zakresu zarządzanie oświatą – marzec 2018 r. – luty 2019 r.

Studia podyplomowe Nauczanie informatyki w szkole Nauczanie programowania w szkole Doradztwo zawodowe Resocjalizacja i socjoterapia Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami autystycznymi, w tym z zespołem Aspergera

Konferencje Konferencja „Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości” – 12.03.2018 r. Krosno Wojewódzka Konferencja informacyjno-metodyczna „Edukacja przez szachy na Podkarpaciu” – 16.03.2018 r. Przemyśl Edukacja włączająca – kształcenie i rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zmieniającej się szkole - 19.03.2018 r. Przemyśl Konferencja Wojewódzka pod hasłem „Falochron – wzmacnianie wychowawczo – profilaktycznej roli szkoły” – 23.03.2018 r. OENiPAS w Czudcu

III. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek Zarządzanie jednostką oświatową (dla dyrektorów poszczególnych gmin i powiatów) Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej Edukacja globalna Wychowanie do życia w rodzinie i edukacja zdrowotna Kluby Historyczne im. Armii Krajowej Nauczyciele uczący się Organizacja Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach Międzyszkolny Konkurs Biblijny ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;   2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki. Niektóre sieci w rejonie krośnieńskim

IV. Udzielanie konsultacji Oferta konsultacji ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;   2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

V. Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § 18. 1. Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;   2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

www.pcen.pl

Cennik szkoleń – 8 zł/godz. Szkolenia warsztatowe Jednostkowa Rada Pedagogiczna Kontraktowe Rady Pedagogiczne – 120 zł/godz. – 100 zł/godz. Kontrakt przy zamówieniu min. 12 godz. (3 tematy)

Działalność edukacyjna Narodowego Banku Polskiego Portal edukacji ekonomicznej Ogólnopolski konkurs na pracę pisemną o tematyce ekonomicznej System grantów NBP więcej informacji

Dziękujemy Państwu za uwagę www.pcen.pl