Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Zespół ewaluacyjny: Elżbieta Kręc Jadwiga Semczuk Małgorzata Meusz
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324)

Przedmiot ewaluacji : Wymaganie : SZKOŁA ORGANIZUJĄC PROCESY EDUKACYJNE UWZGLĘDNIA WNIOSKI Z ANALIZY WYNIKÓW SPRAWDZIANÓW Cel ewaluacji : Wykorzystywanie wyników badań zewnętrznych i wewnętrznych, odpowiednio do potrzeb szkoły, w tym badania osiągnięć uczniów i losów absolwentów. Kryteria : Nauczyciele uwzględniają w organizowaniu procesu edukacyjnego wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych. W placówce wdraża się wnioski z analizy osiągnięć uczniów. Wdrażanie wniosków przyczynia się do wzrostu efektów kształcenia. Dobór metod, form pracy i środków dydaktycznych umożliwia uzyskanie dobrych wyników kształcenia. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności zgodnie z podstawą programową

Pytania kluczowe : 1. W jaki sposób w placówce analizuje się wyniki sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych? 2. Jak wyniki i wnioski z analizy są przedstawiane nauczycielom, rodzicom i uczniom? 3. W jaki sposób w szkole wdrażane są zalecenia wynikające z wniosków z przeprowadzonej analizy? 4.Czy nauczyciele w organizowaniu procesu edukacyjnego uwzględniają wyniki analiz w swojej pracy, czy wnioski z analiz są przyczyną wprowadzania zmian w procesie dydaktycznym? 5. W jakim stopniu wdrażane działania przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

Metody, techniki i narzędzia badawcze: Badania sondażowe -wywiad skategoryzowany - formularz wywiadu -badanie ankietowe - kwestionariusz ankiety -analiza treści dokumentów – arkusz analizy: Raporty z analizy wyników sprawdzianów zewnętrznych Protokoły zebrań Rady Pedagogicznej Protokoły spotkań zespołów przedmiotowych Sprawozdania z przeprowadzanych diagnoz Programy naprawcze Analizy wyników egzaminów próbnych Badanie osiągnięć uczniów Ewaluacja zewnętrzna Analiza innych źródeł informacji – strona internetowa szkoły

W RAPORCIE Z EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ ZNAJDUJĄ SIĘ INFORMACJE DOTYCZĄCE: zewnętrznych i wewnętrznych badań, jakie prowadzi się w szkole sposobu ich wykorzystania w doskonaleniu pracy szkoły działań podejmowanych na podstawie wniosków z prowadzonych badań efektów podejmowanych działań - sposobu monitorowania wdrażanych wniosków

Badania ankietowe Grupy objęte badaniem: rodzice klas VI tych- ankietę wypełniło 39 osób rodzice klas IV- tych- ankietę wypełniło 19 osób - nauczyciele ( 21osób) nauczyciele gimnazjum (18 osób) - wypełniali ankietę dotyczącą naszych absolwentów, którzy są obecnie uczniami Gimnazjum w Jaworzu. - uczniowie klas VI (44 uczniów)

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI – wypełniło ją 21 osób 1 ANKIETA DLA NAUCZYCIELI – wypełniło ją 21 osób 1.Czy w szkole prowadzona jest szczegółowa analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych, badań wewnętrznych i diagnoz ? tak -100% W jaki sposób?

2. Jakie metody wykorzystuje się do analizy? ilościowe jakościowe 3. Czy wyniki sprawdzianów są przedstawiane rodzicom i uczniom? tak – 100% W jaki sposób?  

Przykłady tych działań: 4. Czy w planowaniu pracy z uczniami uwzględnia się ich osiągnięcia z poprzedniego etapu edukacyjnego oraz wyniki prowadzonych diagnoz i specjalne potrzeby edukacyjne dzieci? tak – 100%   Przykłady tych działań: - dodatkowe zadania - rozwijanie uzdolnień - praca z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami - ćwiczenia zawarte w programie naprawczym - zbieranie informacji od ucznia o najtrudniejszych zadaniach, które trzeba powtórzyć - dostosowanie wymagań - tworzenie programów naprawczych - indywidualizacja pracy z uczniem - nacisk w pracy na słabe elementy

5.Czy działania te przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia? tak - 100% Przykłady: - wykorzystanie potencjału dzieci – --- -wspieranie ich rozwoju – motywowanie do nauki – dodatkowe ćwiczenia, analiza wyników – lepsze wyniki w nauce – chętny udział w konkursach – unikanie powielania błędów – większa aktywność dzieci – planowanie kolejnych działań – poprawa sprawności fizycznej – lepsze samopoczucie ucznia, lepsza ocena, większe osiągnięcia, większa aktywność  

6. Jak możemy ulepszyć sposób analizowania danych oraz wdrażania wniosków? zastosowanie aktywizujących metod pracy - wykorzystanie nowoczesnych środków dydaktycznych na większej ilości lekcji lepsze współdziałanie nauczycieli uczących w tym samym oddziale - dzielenie się pomysłami na spotkaniach WDN analiza zadań - wyszukiwanie zadań niestandardowych

ANKIETA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS SZÓSTYCH - wypełniły ją 44 osoby 1.Czy szkoła podstawowa przekazuje rodzicom informacje o zbiorczych wynikach ze sprawdzianu próbnego klas VI uzyskiwanych przez jej uczniów? tak – 100 % 2. W jakiej formie szkoła przekazywała te informacje?

3. W jaki sposób wyniki sprawdzianu są omawiane na zebraniach z rodzicami?  

4. Czy analiza wyników sprawdzianu próbnego pozwoliła się Państwu zorientować w tym, jakie wasze dziecko ma braki w wiadomościach i umiejętnościach?  

5. Czy sprawdzian próbny i jego wyniki zmotywowały Państwa dziecko do systematycznej nauki?

ANKIETA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS CZWARTYCH 1.Czy szkoła przekazała Rodzicom informacje o zbiorczych wynikach sprawdzianu trzecioklasisty OBUT ? tak – 100% 2. W jakiej formie szkoła przekazywała te informacje?:  

3. W jaki sposób wyniki sprawdzianu są omawiane na zebraniach z rodzicami:

4. Czy analiza wyników sprawdzianu trzecioklasisty pozwoliła się zorientować w tym, jakie dziecko ma braki w wiadomościach i umiejętnościach?

5. Czy sprawdzian trzecioklasisty i jego wyniki zmotywowały Państwa dziecko do systematycznej nauki w klasie IV?

ANKIETA DLA UCZNIÓW KLAS VI - wypełniły ją 44 osoby 1 ANKIETA DLA UCZNIÓW KLAS VI - wypełniły ją 44 osoby 1.Czy w twojej szkole nauczyciele często przypominają o czekającym Was sprawdzianie po szkole podstawowej?

2. Czy nauczyciele zwracają uwagę na umiejętności, które będą sprawdzane podczas sprawdzianu po szkole podstawowej?  

3. Czy zależało Ci na uzyskaniu dobrego wyniku na sprawdzianie próbnym?

4. Czy sprawdzian próbny i jego wynik motywuje Cię do systematycznej nauki?

5. Czy zostałeś poinformowany o swoich wynikach ze sprawdzianu próbnego? tak - 100% 6. Przez kogo zostałeś poinformowany o swoich wynikach ze sprawdzianu próbnego?

7. Czy wiesz, jakie masz braki w wiadomościach i umiejętnościach oraz nad czym musisz jeszcze popracować?  

8.Czy zadania, które okazały się dla ciebie za trudne, zostały wyjaśnione przez nauczyciela?

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI GIMNAZJUM – wypełniło ją 18 nauczycieli Czy absolwenci naszej szkoły szybko zaadaptowali się w gimnazjum?

2.Czy uczniowie dobrze funkcjonują w grupie rówieśniczej?

3. Czy wykazują dużą aktywność i zaangażowanie w życie klasy, szkoły?

4. Czy uczniowie zostali dobrze przygotowani do kontynuowania nauki w zakresie przedmiotów humanistycznych: w zakresie przedmiotów ścisłych:

konkursy przedmiotowe z geografii 5. Czy nasi uczniowie odnoszą sukcesy w konkursach, olimpiadach oraz zawodach sportowych?   konkursy przedmiotowe z geografii chemii, biologii, historii, j. polskiego, konkursy plastyczne, łucznictwo, siatkówka, konkursy literackie, konkursy z j. angiel- skiego, j. niemieckiego, wiedzy o morzu

6. Co Państwo uważają za największy atut w edukacji uczniów naszej szkoły? -łączenie zdobytej wiedzy w praktyce -rozwijanie indywidualnych zainteresowań -wyposażenie i nowoczesność szkoły -współpraca szkół -duża możliwość wykazania się umiejętnościami, zainteresowaniami -otwartość nauczycieli na potrzeby uczniów -zaangażowanie uczących -przystępność

7. Co Państwo uważają za najsłabszą stronę naszej edukacji?   - za dużo informacji encyklopedycznych - uczniowie nie są samodzielni

Wnioski: W szkole jest prowadzona szczegółowa analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i wewnętrznych, badań wewnętrznych i diagnoz Do analizy wykorzystuje się metody ilościowe i jakościowe Wyniki są przedstawiane Rodzicom i uczniom – omawiane z Rodzicami na zebraniach, podczas indywidualnych konsultacji W planowaniu pracy z uczniami nauczyciele uwzględniają ich osiągnięcia z poprzedniego etapu edukacyjnego oraz wyniki prowadzonych diagnoz i specjalne potrzeby edukacyjne dzieci Działania te przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia - Analiza wyników sprawdzianu trzecioklasisty oraz próbnego sprawdzianu szóstoklasisty pozwoliła zdecydowanej większości Rodziców zorientować się w tym, jakie braki w wiadomościach i umiejętnościach ma dziecko oraz zmotywować do systematycznej nauki.

Nauczyciele w ciągu całego roku szkolnego przypominali uczniom o czekających ich sprawdzianie, w większości przypadków zwracali uwagę na umiejętności i wiadomości sprawdzane podczas sprawdzianu Prawie wszystkim uczniom zależało na uzyskaniu dobrego wyniku na próbnym sprawdzianie szóstoklasisty , jednak nie wszystkich próbny sprawdzian zmotywował do systematycznej nauki W większości przypadków uczniowie po sprawdzianie próbnym dowiedzieli się jakie mają braki w wiadomościach i umiejętnościach i nad czym muszą jeszcze popracować - Nieznaczna część uczniów stwierdziła, że nie do końca zostały wyjaśnione przez nauczycieli trudne zadania

W opinii większości badanych nauczycieli gimnazjum: - Absolwenci naszej szkoły szybko zaadaptowali się w gimnazjum Raczej dobrze funkcjonują w grupie rówieśniczej Wykazują aktywność i zaangażowanie w życie klasy i szkoły , ale nie zawsze są samodzielni - Zostali dość dobrze przygotowani do kontynuowania nauki w zakresie przedmiotów humanistycznych i ścisłych - Odnoszą sukcesy w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych

Mocne strony: Szkoła osiąga wysokie wyniki sprawdzianu szóstoklasisty oraz inne sukcesy edukacyjne, sportowe i artystyczne biorąc udział w różnorodnych konkursach i zawodach Powszechnie zapoznaje się z wynikami badań zewnętrznych - Proces uczenia się wzbogacony jest o wnioski sformułowane na podstawie analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych - Nauczyciele wykorzystują wyniki badań zewnętrznych w planowaniu swojej pracy (uwzględnianie planów naprawczych w planach pracy nauczycieli)

Słabe strony: Nie zawsze wykorzystuje się metody aktywizujące i nowoczesne środki by motywować uczniów do nauki Nie zawsze właściwie analizuje się diagnozy i tworzy adekwatne do diagnoz programy naprawcze Uczniowie nie zawsze wykazują się samodzielnością - Nie zawsze wyniki sprawdzianów omawiane są indywidualnie z uczniem ( podawanie mocnych i słabych stron, nakreślanie kierunku dalszego uczenia się)

Rekomendacje: Uściślenie współpracy w zespołach uczących w jednym oddziale Mobilizowanie uczniów do udziału w konkursach, przygotowanie do konkursów Uczenie dzieci samodzielności - Zachęcanie do tworzenia innowacji pedagogicznych

Karolina Laurentowska W roku szkolnym 2015\2016 zespół ds. ewaluacji wewnętrznej w szkole działał w składzie : Urszula Szkudlińska Barbara Bujok Mirosława Hawełek Karolina Laurentowska Tomasz Zdunek