Social media marketing część 5 kinga łukaszewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
PARTNER Twoje zyski i przywileje! PROGRAM NetBiz.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
SOCIAL MEDIA CONTACT CENTER & CRM. DZIĘKI MONITORINGOWI INTERNETU WIEMY DZIŚ CO? JAK? GDZIE? MÓWIĄ O NAS W SIECI.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Marketing w Internecie. Marketing internetowy to: ● Forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania.
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
CYBERPRZEMOC.
Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Bądź częścią rozwiązania
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Sierpień 2017 roku.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Trendy w Public Relations
ZASADY PRAWIDŁOWEGO TWORZENIA PISM
Sprzedaż produktu lub usługi
Moje szczęście.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Media Alternatywne.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
10 kroków do zmiany nawyków
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Akceptacja w Module Wnioski i Postępowania
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Ewaluacja centrum informacji
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Google AdWords dr inż. Grzegorz Chodak.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Koszyk danych.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Najlepsza inicjatywa „out of the box”
KONCEPCJA PROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Pytania i odpowiedzi - Etap 3 - KIEDY
Zapis prezentacji:

Social media marketing część 5 kinga łukaszewska PLAN DZIAŁANIA, MONITORING

Moduł 5 to ostatnia część kursu, w której dowiesz się na co zwrócić uwagę podczas planowania działań w mediach społecznościowych, do czego przydatny jest monitoring, jak uniknąć kryzysu w social media oraz jak mierzyć efektywność kampanii

PLAN DZIAŁANIA W strategii social media ważne jest, aby (1) dopasować swoje cele, (2) wybraną grupę docelową oraz (3) tworzony content do odpowiednich serwisów Może okazać się bowiem, że najpopularniejszy Facebook w Twoim przypadku będzie mniej skuteczny niż Instagram lub Pinterest. To, jakie kanały wybierzesz powinno wynikać z Twojej strategii

PRZYKŁADOWA INTENSYWNOŚĆ DZIAŁAŃ W KAMPANII SOCIAL MEDIA Mitem jest, że najlepiej promować się wszędzie! Zdecydowanie bardziej skutecznym działaniem będzie wybór 4 konkretnych serwisów społecznościowych, na których będą publikowane wysokiej jakości treści dopasowane do specyfiki danego portalu Częstotliwość publikacji contentu na danych serwisach internetowych można również zróżnicować w czasie trwania kampanii. Przykładowo, w jej początkowym etapie rozpocząć działania na Facebooku i Instagramie, następnie przeprowadzić akcję na Snapchacie i Pintereście, a na końcu wrócić do wzmożonych działań na Facebooku

Na co zwrócić uwagę przy doborze platform społecznościowych Popularność serwisu w grupie docelowej Specyfika contentu Koszty Dostępne mechanizamy Wyróżniki marketingowe Uzasadnienie biznesowe

MONITORING W ramach strategii social media należy uwzględnić również monitoring mediów, polegający na śledzeniu wszystkich zmianek pojawiających się w mediach społecznościowych, blogach, forach internetowych, portalach i porównywarkach opinii na dowolny temat

Skuteczny monitoring Możliwość reakcji na negatywne komentarze Sprawdzenie dobrych opinii Analizę panujących trendów i grup docelowych Znalezienie leaderów opinii

Skuteczny monitoring Jak monitorować? Służą do tego narzędzia, takie jak Brand24, SentiOne, NewsPoint czy SoTrender. Dlaczego warto? Co druga osoba szuka opinii w internecie oraz zmienia zdanie pod jej wpływem. Jeżeli w sieci krążą negatywne opinie na temat Twojej marki, brak reakcji może przyczynić się do powstania sytuacji kryzysowej

KRYZYS W SOCIAL MEDIA Jest to sytuacja niekorzystna dla marki powstała w social media lub przez to medium wzmocniona. Charakteryzuje ją szybki czas rozpowszechnienia i liczne negatywne komentarze. Jej skutek bardzo trudno przewidzieć, jednak najczęściej jest to (1) utrata wizerunku, (2) straty finansowe lub (3) konsekwencje prawne

KRYZYS W SOCIAL MEDIA Nie bez powodu, kryzysy najczęściej wybuchają w weekend. Wiąże się to często z opóźnioną reakcją pracowników danej marki, którzy w tym czasie mają dni wolne. W zapobieganiu kryzysom liczy się (1) szybka odpowiedź (2) podjęcie odpowiednich działań Dlatego kluczowy jest w typ wypadku stały monitoring mediów

KRYZYS W SOCIAL MEDIA Ustalając strategię kampanii social media, warto opracować mechanizmy dla sytuacji kryzysowych, które będzie można zastosować w najmniej oczekiwanym momencie Aby przekonać się czym jest kryzys w social mediach NIE na własnej skórze, warto przeanalizować błędy innych marek Jedną z głośnych sytuacji kryzysowych w social mediach była publikacja niefrasobliwego postu na fanpage’u wódki Żytnia:

Ten pozornie zabawny wpis, ukazywał zdjęcie tragicznych zdarzeń z sierpnia 1982r., kiedy to w Lublinie służby ZOMO zamordowały 3 osoby. To niedopatrzenie agencji prowadzącej fanpage’a marki niezwykle rozniosło się w mediach budząc ogólne zgorszenie. W 72 godziny na Facebooku i Twitterze na temat marki Żytnia Extra opublikowano ponad 600 wpisów. 98% z nich miały negatywny wydźwięk. Przeprosiny opublikowano zbyt późno, a sprawa znalazła miejsce w sądzie.

WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI Każda kampania social media może zakończyć się sukcesem. Pytanie, jak go zmierzyć? Sukces kampanii prowadzonych w social media może być mierzony na czterech poziomach: ZASIĘG – EXPOSURE ZAANGAŻOWANIE – ENGAGEMENT WPŁYW – INFLUENCE DZIAŁANIE - ACTION

ZASIĘG – DO ILU OSÓB DOTARŁY TWOJE TREŚCI Liczba wyświetleń Liczba przejść na stronę www Liczba followersów / fanów / obserwujących Liczba wypowiedzi z nazwą marki Zasięg dzieli się na organiczny (unikalni użytkownicy), wirusowy (podaj dalej) i płatny

ZAANGAŻOWANIE – ILE OSÓB ZAREAGOWAŁO Poziom zaangażowania Wskaźnik interakcji Liczba komentarzy Udostępnienia Czas spędzony na stronie

WPŁYW – ILE OSÓB ROZWAŻAŁO TWOJĄ PROPOZYCJĘ Zmiana w postrzeganiu marki Rozważanie zakupu Utożsamianie się z ideą marki Rekomendacja marki / produktu

DZIAŁANIE – PODJĘCIE DECYZJI Przejście do sklepu on-line Zakup produktu / usługi Udział w wydarzeniu Wypełnienie formularza Wysłanie zapytania Wszystkie działania czyli tzw. konwersje również mogą być przedmiotem działań reklamowych na Facebooku i innych portalach społecznościowych

Jednostki reklamowe w mediach społecznościowych CPM – cost per mile – zasięg (1000 osób, którym wyświetliła się Twoja reklama) CPC – cost per click – reakcja (np. kliknięcie Lubię to!) CPR – cost per reaction – przejście (np. na stronę sklepu on-line) Aby sprawdzić czy kampania była opłacalna wystarczy podzielić jej koszt przez ilość wyświetleń, klików lub reakcji

PYTANIA KOŃCOWE Jak planować działania w social media? Co daje monitoring mediów? Co może uchronić przed kryzysem w social media? Jakie są wskaźniki efektywności?

Dziękuję za uwagę. Mam nadzieję, że kurs social media marketing składający się z pięciu części będzie dla Was inspiracją! Kinga Łukaszewska Listopad 2017