Mikrofirmy w systemach franchisingowych: Uwarunkowania rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
INDEKS BIZNESU PKPP Październik 03. INDEKS BIZNESU PKPP Wrzesień 03 - Październik 03.
Misja i wizja SDSiZ RP - w poszukiwaniu strategii rozwoju poradnictwa w Polsce Wojciech Kreft Wiceprzewodniczący SDSiZ RP.
Ogólnopolska konferencja NAUKOWA: „Zakazana kolekcja
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
Polish Association of Medical Tourism
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Listopad 2008 Co właściciel małej firmy wiedzieć powinien, a o co nie ma czasu zapytać. Nowoczesne oprogramowanie w Twojej firmie Mała firma, szerokie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Uniwersytet Medyczny im
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Zróżnicowanie społeczno – gospodarcze państw świata
Ekonomia stosowana 1 Czynniki produkcji.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wsparcie dla rozwoju technologii
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. podejmuje działania, które inicjują, wspierają oraz promują zrównoważony rozwój województwa zachodniopomorskiego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Dr hab. Urszula Kurczewska Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Krzysztof Jasiecki IFiS PAN Reprezentacja polskich interesów gospodarczych w Unii Europejskiej.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Cele PKB+ ● Politechniczny Klub Biznesu „PKB+” powstał w 2001 roku, aby promować działalność zawodową członków oraz popierać przedsiębiorczość i gospodarkę.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
3. A NALIZA MAKROEKONOMICZNA SEKTORA BANKOWEGO Analiza ekonomiczna instytucji finansowych; M.Olszak WZ UW 1.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Wisła wzdłuż i w poprzek
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii.
Zapis prezentacji:

Mikrofirmy w systemach franchisingowych: Uwarunkowania rozwoju dr inż. Krzysztof Zięba Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej

Franchising na świecie Półwiecze intensywnej ekspansji: niemal 50% sprzedaży detalicznej w USA 12% udziału w PKB w Australii ponad 1,5 miliona miejsc pracy w Europie Dynamiczny rozwój w Polsce: 257 systemów franchisingowych około 17 300 placówek franchisingowych rosnące zatrudnienie w sektorze

Franchising a małe firmy Franczyzodawcy: zazwyczaj małe lub średnie firmy, (McDonalds’, Marriott - ewenementy) w Polsce średnio 67 placówek w systemie Franczyzobiorcy: z reguły mikrofirmy, czasem firmy małe 10% zatrudnia powyżej 4 osób (badania własne, cząstkowe)

Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju Tempo wzrostu gospodarczego franczyzobiorcy: przewaga konkurencyjna w okresie recesji franczyzodawcy: „ucieczka” w działalność franchisingową jako strategia rozwoju lub przetrwania (teoria rzadkości zasobów) Sytuacja na rynku pracy małe doświadczenie zawodowe (push factor) wysoki poziom wykształcenia (pull factor)

Mikroekonomiczne uwarunkowania rozwoju Regulacje prawne kontrowersje wokół ustawodawstwa franchisingowego: kompleksowe regulacje prawne (Australia, Francja) biurokratyczne przeszkody w rozwoju promowanie wysokich standardów kooperacji opartych na amerykańskich UFOC (Uniform Franchise Offering Circular) konkurowanie jakością oferty, standardy obligatoryjne dla członków POF

Mikroekonomiczne uwarunkowania rozwoju Promocja franchisingu International Franchise Association (IFA) European Franchise Federation (EFF) Polska Organizacja Franczyzodawców Profit System Agencja Rozwoju Franczyzy

Ogólnospołeczne uwarunkowania rozwoju Edukacja franchisingowa stowarzyszenia franchisingowe, uniwersytety, szkoły biznesu kursy, także e-learningowe programy certyfikujące inne formy szkoleniowe i programy stypendialne sytuacja edukacyjna w Polsce seminaria Profit System WZiE PG Agencja Rozwoju Franczyzy

Ogólnospołeczne uwarunkowania rozwoju Indywidualizm ekonomiczny przedsiębiorca jako ikona społeczna pomost – od pracy najemnej do własnej działalności gospodarczej postać przedsiębiorcy w powszechnym odbiorze w Polsce

Rekapitulacja Szybki i stabilny rozwój działalności franchisingowej w Polsce Korzystny wpływ przystąpienia Polski do UE Wysokie tempo wzrostu pomimo niesprzyjających uwarunkowań: niska świadomość problemy z dostępem do kapitału Pożądane zmiany na płaszczyźnie mikroekonomicznej i ogólnospołecznej

Dziękuję za uwagę!