Rezultaty projektu „Szkoła równych szans”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Opracował J. Stryjkowski
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Szkoła równych szans.
Szkoła równych szans.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
EWALUACJA PROJEKTU „SZKOŁA RÓWNYCH SZANS”
Projekt edukacyjny „Zdrowa żywność – od produkcji do konsumpcji”
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Rezultaty projektu „Szkoła równych szans”

Rezultaty miękkie W odniesieniu do nauczycieli: - podniesienie poziomu wiedzy zawodowej oraz udoskonalenie warsztatu pracy: wzrost wiedzy nauczycieli ZST na temat pracy metodą projektu edukacyjnego w grupach integracyjnych oraz nabycie umiejętności planowania, przeprowadzania, dokumentowania i ewaluowania projektów w takich grupach wzrost doświadczenia nauczycieli ZST i OSK w zakresie współpracy międzynarodowej i realizacji projektu edukacyjnego w grupie heterogennej pod względem stopnia sprawności intelektualnej/fizycznej oraz narodowej wnioski odnośnie tego, jak powinien być skonstruowany projekt edukacyjny, aby uczniowie z i bez niepełnosprawności wynieśli możliwie wiele korzyści ze wspólnego działania i uczenia się

nabycie wiedzy przez nauczycieli o modelu edukacji włączającej w kraju partnerskim, poznanie sposobów pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, stosowanych metod i form nauczania oraz organizowania przestrzeni edukacyjnej w oddziałach integracyjnych pozyskanie przez OSK inspiracji w zakresie organizowania kształcenia, w tym zajęć praktycznych, dla uczniów integracyjnej szkoły zawodowej pozyskanie przez nauczycieli ZST inspiracji, nowych rozwiązań dydaktycznych i metodycznych dla własnego warsztatu pracy z uczniami niepełnosprawnymi poszerzenie horyzontów edukacyjnych i aktywizacja nauczycieli obu szkół nabycie przez nauczycieli umiejętności korzystania z narzędzi platformy e-Twinning rozwój kompetencji osobistych, społecznych, kulturowych i językowych nauczycieli

poprawa osiągnięć edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych II. W odniesieniu do uczniów: zwiększenie uczestnictwa uczniów niepełnosprawnych w działaniach edukacyjnych prowadzonych poza salą lekcyjną aktywizacja uczniów niepełnosprawnych, zwiększenie zakresu ich doświadczeń życiowych wzrost samodzielności i poczucia sprawstwa uczniów niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności poprawa osiągnięć edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych

zwiększenie skuteczności integracji poprzez wspólne działanie uczniów niepełnosprawnych i sprawnych, obustronne lepsze poznanie i wzajemna pomoc; pogłębienie takich postaw, jak: akceptacja, zrozumienie, uznanie, szacunek i otwartość dla odmienności i różnorodności; wykształcenie świadomości, że każdy człowiek - niezależnie od swoich mentalnych czy fizycznych ograniczeń - ma ogromny potencjał, że osoby sprawne i niepełnosprawne mogą się wzajemnie pozytywnie uzupełniać i stymulować

rozwój potencjału uczniów nabycie umiejętności korzystania z narzędzi platformy e-Twinning wzrost umiejętności informatycznych w zakresie obsługiwania edytora tekstu nabycie umiejętności nagrywania i montowania materiału filmowego rozwinięcie umiejętności posługiwania się językami obcymi (głównie angielskim) rozwinięcie umiejętności manualnych

rozwinięte kompetencje kluczowe, osobiste i społeczne, tj. współpraca w zespole, skuteczne komunikowanie się, samodzielność, odpowiedzialność, twórcze rozwiązywanie problemów, autoprezentacja, publiczna prezentacja wyników pracy grupowej i własnej, autorefleksja, dokonywanie oceny wkładu pracy własnej i innych członków grupy, wyszukiwanie i porządkowanie informacji, interpretowanie

rozwój sfery poznawczej uczniów wzbogacenie wiedzy o Unii Europejskiej, znajomość struktur organizacyjnych, celów i wartości unijnych nabycie bądź wzbogacenie wiedzy uczniów o kraju/regionie szkoły partnerskiej wzrost wiedzy o naturalnych i wtórnych surowcach, o gospodarce odpadami wzrost umiejętności segregowania odpadów wzrost świadomości ekologicznej i prozdrowotnej zwiększenie wiedzy o zdrowym odżywianiu się, ekologicznej żywności i ekologicznym rolnictwie rozwój sfery emocjonalnej uczniów, polepszenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych większa świadomość międzykulturowa, przełamanie stereotypów oraz uprzedzeń

III. W odniesieniu do instytucji uczestniczących i innych grup docelowych: promocja ZST i OSK w środowisku lokalnym integracja środowiska lokalnego wokół ekologii popularyzacja idei inkluzji społecznej, zwalczanie dyskryminacji i segregacji promocja programu Erasmus+ na poziomie lokalnym i europejskim

rezultaty twarde 8 filmów stworzonych przez uczniów ZST w programie Windows Movie Maker Film "Szkoła równych szans" nagrany w programie Adobe Premiere Pro przez uczniów ZST Film "Wir von der OSK" nagrany w programie "Matrix" przez uczniów OSK Film „Naturalne i odzyskane zasoby” nagrany przez uczniów ZST

6 prac projektowych wykonanych przez uczniów ZST i OSK w ramach realizacji projektu "Naturalne i odzyskane zasoby”. Są to prace: mini-przewodnik "Witamy w Słupsku - przewodnik turystyczny", prezentacja multimedialna "Dary natury", prezentacja multimedialna "Skarby Bałtyku", prezentacja multimedialna "Elektrownie wodne w Dolinie Słupi", pakiet "Pojęcia ekologiczne w grach i zabawach językowych", postery "Recykling - metodą ochrony środowiska naturalnego”.

4 plakaty nt. „Propagujemy zdrowe odżywianie” 6 prac projektowych wykonanych przez uczniów ZST w ramach realizacji projektu „Zdrowa żywność – od produkcji do konsumpcji”. Są to prace: 4 plakaty nt. „Propagujemy zdrowe odżywianie” prezentacje multimedialne: „Czy uczniowie odżywiają się zdrowo?” „ABC zdrowego odżywiania”

Prace projektowe wykonane przez uczestników krótkoterminowej wymiany w Słupsku w ramach realizacji projektu edukacyjnego "Naturalne i odzyskane zasoby”. Są to: 10 figur eko-ludków 4 transparenty z hasłami propagującymi ideę integracji społecznej i proekologicznymi

Praca projektowa - "Eko-książka kucharska" jako efekt projektu edukacyjnego "Zdrowa żywność - od produkcji do konsumpcji" realizowanego przez uczestników krótkoterminowej wymiany w Kolonii

Pakiet materiałów dydaktycznych do pracy z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego pozyskany przez ZST od OSK Pakiet prezentacji mulitmedialnych „Model edukacji włączającej w Polsce” i „Model edukacji włączającej w Niemczech” opracowanych przez uczestników projektu w ZST i OSK

Pakiet edukacyjny „Szkoła równych szans”, zawierający opis projektów "Naturalne i odzyskane zasoby" oraz "Zdrowa żywność - od produkcji do konsumpcji", a także scenariusze warsztatów i zajęć lekcyjnych przeprowadzonych dla uczestników projektu w ZST

Zobacz na: http://drzewniak.slupsk.pl/index.php?site=r owne_szanse.html https://www.facebook.com/SzkolaRownychS zans/ https://www.facebook.com/profile.php?id=1 00013390876307 http://szkolarownychszansrelacjeuczestnicz ki.blogspot.com/ https://twinspace.etwinning.net/37721

https://www.instagram.com/szkolarownych https://www.youtube.com/user/drzewniaksl upsk/videos http://www.tv- slupsk.pl/wiadomosci/547,obserwator- 11052017 http://kanal6.pl/2017/04/28/piatek-na- swiezym-powietrzu/

KOORDYNATOR PROJEKTU – mgr ELŻBIETA SABA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  KOORDYNATOR PROJEKTU – mgr ELŻBIETA SABA