Otoczenie organizacji, strategia organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Kolejność analizy strategicznej:
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
3. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Metody diagnozowania makrootoczenia
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
METOD ANALIZY STRATEGICZNEJ POTENCJAŁU MILITARNEGO
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Zarządzanie strategiczne
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
1.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
O T O C Z E N I E P R Z E D S I Ę B I O R S T W A
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 4
Firmy globalne.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Zarządzanie międzynarodowe
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Otoczenie organizacji, strategia organizacji Otoczenie bliższe (model 5 sił Portera, 4 strategie rynkowe) i dalsze otoczenie organizacji (analiza PEST), analiza SWOT

Otoczenie bliższe- model 5 sił Portera Siła przetargowa dostawców Groźba substytutów Zagrożenie nowych wejść Siła przetargowa nabywców Rywalizacja między istniejącymi firmami Bariery wejścia

Model 5 sił Portera – C. D. 1. Analiza otoczenia bliższego (sektorowego) – - wpływa na organizację, a jednocześnie sama organizacja może doprowadzić do jego zmian. 2. Bariery wejścia Ekonomia skali Inwestycje Lojalność nabywców Brak kanałów dystrybucji Dodatkowy element Modelu 5 sił Portera – znaczenie komplementariuszy

Analiza otoczenia bliższego – 4 alternatywne strategie rynkowe Portera Przewaga konkurencyjna - koszty Przewaga konkurencyjna - zróżnicowanie Przywództwo w zakresie kosztów (cost leadership) Przywództwo w zakresie zróżnicowania (differentiation) Szeroki obszar konkurencji Wąski obszar konkurencji Koncentrowanie się na wybranych segmentach rynku (cost focus) Koncentrowanie się na wybranych segmentach rynku (differentiation focus)

Prognozowanie trendów Analiza PEST Otoczenie dalsze organizacji – czynniki, od których uzależniona jest organizacja, na które nie ma bezpośredniego wpływu. Otoczenie polityczno – prawne Otocznie ekonomiczne Otoczenie społeczno – kulturowe Otoczenie technologiczne Prognozowanie trendów

Analiza PEST Otoczenie polityczno – prawne: (P) Zasady funkcjonowania spółek Prawo zamówień publicznych Prawo pracy Prawo własności intelektualnej Regulacje wynikające z członkowstwa w UE Grupy nacisku, lobbing Otoczenie ekonomiczne (E): Sytuacja makroekonomiczna PKB, tempo wzrostu PKB Stopa inflacji Stopa bezrobocia Poziom stóp procentowych Wskaźnik inflacji Zmiany na rynkach międzynarodowych (np. cła, BDI)

Analiza PEST Otoczenie Społeczno – kulturowe (S): Kryteria segmentacji rynku np.: przedziały wiekowe, wykształcenie. Procesy demograficzne np.: migracje. Kultura, tradycja, wartości. Otoczenie Technologiczne (T): Dostępność nowych technologii i umiejętność ich wykorzystania. Infrastruktura transportowa, energetyczna, usługi dla biznesu. Rządowe inwestycje w nowe technologie.

Metody prognozowania trendów Ekstrapolacja trendów Modele symulacyjne Metoda delficka Metoda scenariuszowa Foresight – przewidywanie połączone z z działaniami, które mogą kształtować otoczenie.

Analiza SWOT Otoczenie to źródło ograniczeń i szans dla organizacji. Analiza PEST pozwala stworzyć listę czynników, które można traktować jako szanse i zagrożenia. Analiza SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) 1. Obecny stan organizacji (silne i słabe strony) 2. Szanse i zagrożenia płynące z otoczenia. 3. Benchmarking

Którą ze strategii rynkowych wg Portera można zidentyfikować w koncepcji biznesowej Mrs. Sporty?