OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Odpowiadać za słowo Przegląd edukacyjnych programów partii politycznych.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Technologia informacyjna
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA REKONSTRUKCJA SYSTEMU OŚWIATY W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM ZOFIA GRUDZIŃSKA www.obywateledlaedukacji.org RAPORT OBYWATELSKI CZERWIEC 2016

CZYM JEST POLITYKA? ORGANIZOWANIE ŻYCIA SPOŁECZNEGO: WYPRACOWANIE REGUŁ WSPÓŁISTNIENIA I PROCEDUR FUNKCJONOWANIA STRUKTUR ROZGRYWKI A WROGOŚĆ I ZWALCZANIE NARZĘDZIE AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ POLITYKA OBYWATELSKA: DZIAŁANIA OBYWATELI WYRAŻAJĄCYCH CHĘĆ WPŁYWANIA NA ORGANIZACJĘ STRUKTUR POŻYTKU PUBLICZNEGO

PROCES REALIZOWANIA obywatelskiej POLITYKI edukacyjnej Obywatele formułują oczekiwania wobec systemu edukacji (debata publiczna) Autorytety moralne sprawdzają zgodność oczekiwań z nadrzędnymi wartościami etycznymi (sprzężenie zwrotne, ew. modyfikacja oczekiwań) Eksperci edukacyjni przekładają postulowane cele edukacyjne na narzędzia pedagogiczne CZYNNIK KONIECZNY: ZAUFANIE

NARZĘDZIA REALIZACJI POLITYKI STANOWIONE I OBOWIĄZUJĄCE PRAWO ALOKACJA FINANSÓW PUBLICZNYCH PROPAGANDA EDUKACJA Narzędzie umożliwiające wychowywanie według wzorca wygodnego dla celów danej partii i ułatwiające realizację jej światopoglądu

DOBRO PUBLICZNE Podlega negocjacjom (konsultacje społeczne jako podstawowe narzędzie) Konkretne i przejrzyste Wdrażanie wypracowanych rekomendacji Groźba deformacji i manipulacji (edukacja może zapobiec!) Groźba pustosłowia

REKOMENDACJE Zwiększenie społecznej kontroli nad długofalowym rozwojem polskiej edukacji - m.in. poprzez powołanie Krajowej Rady Edukacji oraz opracowanie nowej ustawy o oświacie – Konstytucji Oświatowej

REKOMENDACJE Wspieranie dyrektorów jako liderów szkół, a nie wyłącznie administratorów - m.in. poprzez zwiększenie nacisku na społeczny charakter wyboru dyrektora szkoły oraz rozwój kompetencji przywódczych dyrektorów

REKOMENDACJE Zwiększenie rzeczywistej autonomii szkół - m.in. poprzez umożliwienie szkołom samodzielnego wyboru formuły oceniania końcowo rocznych oraz modyfikację formuły podstawy programowej

REKOMENDACJE Mądra odpowiedź na niż demograficzny - m.in. poprzez zmniejszenie liczebności klas oraz przekazywanie małych szkół, przeznaczonych do likwidacji, w ręce organizacji pozarządowych

REKOMENDACJE Zreformowanie systemów egzaminacyjnych – wykorzystanie oprócz testów form otwartych, prezentacji oraz wprowadzenie portfolio ucznia, czyli teczki osiągnięć

REKOMENDACJE Wspieranie współpracy społeczności szkolnych - m.in. poprzez ugruntowanie pozycji i promowanie rad szkół oraz wprowadzenie rad oświatowych

REKOMENDACJE Udoskonalenie programów kształcenia nauczycieli - m.in. poprzez zwiększenie nacisku na nauczanie nowoczesnych metod kształcenia oraz wykorzystywanie technologii w edukacji a także zmiana ścieżki awansu zawodowego

REKOMENDACJE Efektywne wykorzystywanie technologii w szkołach - m.in. poprzez zwiększanie cyfrowych materiałów edukacyjnych, udostępnianych na zasadzie otwartych zasobów oraz dalszy rozwój szkolnej infrastruktury IT

REKOMENDACJE Efektywniejsze nauczanie języków obcych - m.in. poprzez oparcie kształcenia języków obcych głównie na nauce mówienia (komunikacji) oraz motywowanie do nauki języka poprzez zapoznawanie uczniów z treściami i ludźmi innych kultur

Dziękuję za wysłuchanie! www.obywateledlaedukacji.org