Sylabusy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Advertisements

Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Przedmiot: Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu na rynku pracy vs program kształcenia dr n. med. Joanna Bonior Zakład Fizjologii Medycznej IF Wydział Nauk.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Krajowe Centrum Europass
Toruńskie Technikum Informatyczne
Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Założenia systemu ECVET
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Karta usługi – zasady wypełniania
Człowiek w systemie transportowym
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Technologie informacyjne w zarządzaniu sylwetka absolwenta www. ioz
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Program profilaktyczno-wychowawczy
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Współczesne kierunki polityki społecznej
NOVOTEL WROCŁAW CITY Recepcjonista/ka
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Sylabusy

Ramy kwalifikacji Rama Europejska Rama Krajowa Rama obszarowa Program studiów Sylabus modułu

Kwalifikacje Zbiór atrybutów absolwenta, które opisują nabyte umiejętności, wiedzę i inne kompetencje W Ramach Kwalifikacji opisane językiem tzw. efektów kształcenia, przy czym szczegółowość opisu rośnie w każdej Ramie Po co to wszystko? Możliwość porównania absolwentów w różnych krajach europejskich, między szkołami i między programami nauczania Zwiększona mobilność studentów, przenoszenie osiągnieć i łatwiejsza ocena kompetencji absolwenta przez pracodawców. Zorientowanie kształcenia na studenta

Sylabus Opis modułu kształcenia wyrażony w języku efektów kształcenia, wprost wynikający z efektów dla programu Zawierający opis stosowanych metod dydaktycznych i sposobów weryfikacji efektów kształcenia Sylabus jest swego rodzaju umową między nauczycielem a studentem Nie, co będę Cię uczył, ale co obiecuję Cię nauczyć, a Ty jeśli się nauczysz to dostaniesz za to kredyt (ECTS)

Kody ISCED

Efekty kształcenia WIEDZA  zbiór faktów, zasad, teorii i praktyk powiązanych z dziedziną pracy lub nauki (teoretyczna lub faktograficzną UMIEJĘTNOŚCI  zdolność do stosowania wiedzy w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemów (kognitywne oraz praktyczne) POSTAWY/inne kompetencje  zdolność do stosowania wiedzy i umiejętności oraz zdolności osobiste, społeczne lub metodologiczne okazywane w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej (odpowiedzialność i autonomia)

Kompetencje Umiejętności Wiedza

Język opisów Opisać Nazwać Sformułować Wytłumaczyć Rozpoznać W wyniku kształcenia student np.: Wiedza (umie) Umiejętności (potrafi) Postawy (jest) Opisać Nazwać Sformułować Wytłumaczyć Rozpoznać Zastosować Zaprojektować Współpracować Wyszukiwać Rozwiązać Aktywny Otwarty Chętny Wrażliwy Świadomy

Program studiów absolwent sylabus Czy absolwent posiadł wszystkie założone efekty dla kierunku studiów? Oczekiwania absolwenta i pracodawcy Program studiów Czy efekty w sylabusie są zgodne z efektami dla Programu? Oczekiwania twórców Programu studiów? sylabus

Checklist dla sylabusa Czy cele modułu zostały opisane w języku efektów kształcenia? Czy efekty kształcenia wynikają z efektów założonych dla programu? Czy efekty są weryfikowalne? Czy założone metody kształcenia zapewniają osiągnięcie efektów? Czy opisano sposoby weryfikacji efektów i kryteria oceny osiągnięcia tych efektów? Czy forma zaliczenia gwarantuje weryfikację efektów kształcenia? Czy bilans ECTS uwzględnia faktyczne nakłady czasowe studenta?