ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Organizacja nauczania indywidualnego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Szkoła Nauczycielem stoi
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. INNOWACJA PEDAGOGICZNA pt. „Kształcenie na odległość ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Plan prezentacji: 1. Założenia i zakres innowacji 2. Motywacja wprowadzenia innowacji i oczekiwania z nią związane 3. Kim jest nasz uczeń? 4. Organizacja kształcenia 5. Ewaluacja innowacji Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Zakres innowacji: ♦ Kształceniem na odległość objęty jest uczeń technikum ekonomicznego, dla którego nauczanie indywidualne jest niezbędne ze względu na stan zdrowia – trudności z samodzielnym poruszaniu się; ♦ Innowacja obejmuje w sumie 23 przedmioty z zakresu technikum ekonomicznego (przedmioty ogólnokształcące i zawodowe); ♦ Kształcenie na odległość obejmować będzie cały cykl kształcenia ucznia w szkole ponadgimnazjalnej. W klasach I - III - 12 godzin, a w klasie IV 16 godz. w tygodniu. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Innowacja ma charakter organizacyjno – metodyczny. Z uwagi na posiadane przez ucznia orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, nauczyciele dostosowują wymagania edukacyjne do możliwości psychofizycznych ucznia. Jednocześnie ważnym aspektem kształcenia tego ucznia są: Założenia innowacji: ♦ mobilizowanie chłopca do poszerzania wiedzy ogólnej oraz do rozwijania własnych zainteresowań, ♦ utrzymanie wysokiej motywacji do nauki, ♦ zapewnienie regularnego, bezpośredniego i pośredniego kontaktu z grupą rówieśniczą, ♦ wzmacnianie poczucia własnej wartości, ♦ zachęcenie zespołu klasowego do wspierania ucznia i niesienia mu pomocy. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Motywacja wprowadzenia innowacji i oczekiwania z nią związane ♦ Szansa dla ucznia: ♦ zdobycie stosownej wiedzy i umiejętności poprzez harmonijną realizację zadań w zakresie nauczania i wychowania, ♦ ukończenie technikum ekonomicznego otworzy przed nim możliwość zdobycia zawodu i pracy bądź zgłębiania tajników wiedzy na dalszych etapach edukacyjnych. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Motywacja wprowadzenia innowacji i oczekiwania z nią związane ♦ Wyzwanie dla szkoły, a jednocześnie zdobycie doświadczeń: ♦ w zakresie organizacji kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ♦ w prowadzeniu zajęć edukacyjnych przy wykorzystaniu technologii informacyjno – komunikacyjnych, które będzie wykorzystywane dla innych osób mających specjalne potrzeby edukacyjne i zdrowotne. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Kim jest nasz uczeń i gdzie mieszka? Naszym uczniem jest Bogdan - chłopiec niepełnosprawny ruchowo, który wymaga stałej opieki. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Kim jest nasz uczeń i gdzie mieszka? Uczeń mieszka w Zatwarnicy bieszczadzkiej wiosce położonej około 50 km od Ustrzyk Dolnych. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Organizacja kształcenia Zajęcia z Bogdanem prowadzą nauczyciele, którzy posiadają odpowiednie przygotowanie w zakresie nauczania na odległość. Większość nauczycieli ukończyło Studia podyplomowe „Kształcenie zdalne w edukacji”, pozostałe osoby kursy z zakresu wykorzystania platformy Moodle. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Organizacja kształcenia Nauczanie odbywa się w formie blended–learningu. Polega ono na połączeniu edukacji zdalnej z edukacją stacjonarną. Kształcenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie zajęć realizowanych za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem: ♦ platformy edukacyjnej Moodle, ♦ komunikatora Skype, ♦ kamery internetowej. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Organizacja kształcenia Pomieszczenie, z którego odbywa się nauczanie indywidualne na odległość Komunikator Skype Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Wykorzystanie platformy Moodle Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Wykorzystanie platformy Moodle Testy on line Zadania typu „prześlij plik” Fora problemowe Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Zajęcia stacjonarne Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Ewaluacja innowacji Po zakończeniu roku szkolnego zostaje przeprowadzona ewaluacja procesu kształcenia. Ewaluacja dokonywana jest w oparciu o: ♦ wyniki klasyfikacji semestralnej i rocznej, ♦ opinie od ucznia i jego rodziców, ♦ opinie od nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniem, ♦ opinię wychowawcy klasy, ♦ opinię pedagoga szkolnego. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Uzyskiwane przez ucznia wyniki: Klasa Średnia ocen I 3,9 II 3,8 III 3,7 Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Napotykane trudności: ♦ problemy wynikające z niepełnosprawności ucznia; ♦ problemy techniczne: problemy z połączeniem przez Internet i z jego jakością, ♦ problemy dydaktyczne: trudności w opanowaniu pewnych partii materiału, problemy z systematycznością ucznia, zniechęcanie się ucznia przy napotkaniu trudności w trakcie rozwiązywania zadań – konieczność częstego motywowania i zachęcania ucznia do pracy. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

Czynniki wspierające kształcenie na odległość : Proces kształcenia Bogdana nie byłby możliwy bez wsparcia: ♦ jego rodziców, ♦ pedagoga szkolnego, ♦ wychowawcy klasy, ♦ dyrekcji szkoły. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Plany ucznia Po zakończeniu nauki w technikum Bogdan chciałby kontynuować naukę. Interesują go studia o kierunku politologia. Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r. Dziękuję za uwagę Konferencja "E-learning w edukacji szkolnej - przykłady dobrych praktyk” ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.