„Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Działania podejmowane na rzecz dzieci romskich w ramach Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce na terenie woj. lubuskiego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

„Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich „Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich. Mała Szkoła miejscem rozwoju kompetencji kluczowych i aktywizowania środowiska lokalnego" Toruń, 29 listopada 2011

Cele projektu „Z Małej Szkoły w Wielki Świat” 1. Wsparcie uczniów w rozwijaniu trzech kompetencji kluczowych: matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, społecznych i obywatelskich, umiejętności uczenia się. 2. Rozwój ruchu naukowego Małych Szkół 3. Wypracowanie nowego modelu małej wiejskiej szkoły

Beneficjenci szkoły w woj. kujawsko-pomorskim Uczniowie 119 małych wiejskich szkół podstawowych z 9 województw: mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego, dolnośląskiego, opolskiego, w tym: - 38 szkół z liczbą uczniów 71-110 (w klasach I-VI) - 72 szkoły z liczbą uczniów do 70 (w klasach I-VI)

Beneficjenci szkoły w woj. wielkopolskim W tym: - 38 szkół z liczbą uczniów 71-110 (w klasach I-VI) 72 szkoły z liczbą uczniów do 70 (w klasach I-VI). Od roku szkolnego 2011/12 w projekcie mamy 9 nowych szkół

Beneficjenci szkoły w woj. pomorskim Nauczyciele i dyrektorzy małych wiejskich szkół podstawowych prowadzonych przez: - gminy, - lokalne NGO (stowarzyszenia rozwoju wsi), - osoby fizyczne.

Nasz Projekt …jest odpowiedzią na konkurs Ministerstwa Edukacji Narodowej „Ponadregionalne programy rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych…” - Program Operacyjny Kapitał Ludzki - Priorytet III „Wysoka jakość systemu oświaty” - Działanie 3.3. „Poprawa jakości kształcenia” - Poddziałanie 3.3.4 „Modernizacja treści i metod kształcenia”

Przyczyny takiego wyboru beneficjentów Przekonanie, że rozwijanie kompetencji kluczowych, aby było skuteczne, musi rozpocząć się jak najwcześniej – w przedszkolu, szkole podstawowej. SP w Bożejewicach

Przyczyny takiego wyboru beneficjentów Przekonanie, że istnienie małych wiejskich szkół jest bardzo ważne dla zwiększenia szans sukcesu dzieci w dalszej edukacji i rozwoju terenów wiejskich - trzeba je wspierać i promować. SP w Korzeczniku

Przyczyny takiego wyboru beneficjentów Przekonanie, że mała wiejska szkoła winna pełnić rolę centrum rozwoju wsi: społecznego, kulturalnego, sportowego, ma motywować i inspirować do wspólnych działań w środowisku. SP w Gąskach

Przyczyny takiego wyboru beneficjentów Doświadczenie Federacji Inicjatyw Oświatowych 12 lat wspierania społeczności lokalnych w ratowaniu zamykanych wiejskich szkół – pomoc w tworzeniu nowych organów prowadzących: Stowarzyszeń Rozwoju Wsi.

Jak rozwijamy wybrane kompetencje Metodą projektu edukacyjnego, ponieważ: pozwala rozwinąć zarówno wiedzę jak i umiejętności oraz kształtować postawy; umożliwia wspólną pracę uczniów w różnym wieku; umożliwia każdemu uczniowi wykorzystanie jego zasobów, różne formy ekspresji, bezpieczne trenowanie nowych umiejętności; pozwala na działania we współpracy ze środowiskiem lokalnym. SP w Garkach

Jak rozwijamy wybrane kompetencje Pracujemy w grupach projektowych zróżnicowanych wiekowo – złożonych z uczniów z trzech roczników: klasy 1-3 oraz klasy 4-6 (w b. małych szkołach: klasy 1-6) uczniowie w tych grupach uczą się od siebie nawzajem, tworzą wspólnotę szkolną (a nie klasową), każdy uczeń w ciągu roku szkolnego realizuje 4 projekty matematyczno-przyrodnicze i 4 projekty społeczno-obywatelskie, w każdym projekcie stosujemy ocenianie kształtujące.

Staramy się, aby w naszych projektach edukacyjnych: uczniowie czuli się odpowiedzialni za proces i produkt, uczniowie świadomie uczyli się i doskonalili, uczniowie korzystali z różnorodnych źródeł wiedzy, ważny udział mieli rodzice, podstawą była współpraca w grupach zróżnicowanych wiekowo, uwzględniano potrzeby i możliwości lokalne, wykorzystywano jak najlepiej wszystkie zasoby lokalne.

Jak wspieramy nauczycieli Gotowe scenariusze projektów Literatura metodyczna Platforma Moodle – fora, czaty, wymiana doświadczeń ok. 600 nauczycieli i dyrektorów

Jak wspieramy nauczycieli Szkolenie wstępne – 5 dni Seminaria wojewódzkie – 2 dni dwa razy w ciągu każdego roku szkolnego Letnie konferencje metodyczne – 3 dni co roku Czaty i szkolenia Szkolnych Zespołów Projektowych

Skąd wiemy jak nam wychodzi Dzienniki projektów – sprawozdania składane przez nauczycieli po zrealizowaniu każdego projektu edukacyjnego Wizyty monitorujące w szkołach – 2 razy w roku szkolnym

Skąd wiemy jak nam wychodzi Ankiety ewaluacyjne podczas szkoleń Testowe badania kompetencji uczniów (Instytut Badań Kompetencji z Wałbrzycha) – 3 razy w ciągu projektu

Co jeszcze? – Ruch Naukowy Małych Szkół Letnie Obozy Naukowe Letnie Szkoły Odkrywców Certyfikacja Małych Szkół Promujących Ruch Naukowy

Letnie Szkoły Odkrywców W każdej szkole przez 3 lata pięć dni wakacyjnych zajęć ze studentami SP w Roszkowie

Letnie Szkoły Odkrywców Głównym celem LSO jest zapoznanie dzieci z metodą pracy naukowej. Dzieci uczą się wykorzystywać istniejące zasoby wiedzy i metodologię do wyjaśniania zjawisk zachodzących w otaczającym je świecie. SP w Roszkowie

Certyfikacja - wymagania Wstępne: Dostępność bazy szkolnej pozwalającej na prowadzenie ruchu naukowego. Obszar A. Szkoła podejmuje działania aktywnie promujące ruch naukowy wśród dzieci. Obszar B. Nauczyciele w szkole przejawiają (aktywną) postawę badawczą modelując w ten sposób postawy uczniowskie. Obszar C. Szkoła jest otwarta na szeroką współpracę w ruchu naukowym. SP w Grążawach

A teraz – jak to robimy? SP w Bożejewicach

Głosy nauczycieli po 1. roku realizacji projektu SP w Giemlicach Dzieci usamodzielniły się Ujawniły się nieznane umiejętności i zainteresowania uczniów Dzieci współpracują w grupie, nie tylko z najlepszymi kolegami Pogłębiła się współpraca z rodzicami Poszerzyła się współpraca ze środowiskiem lokalnym Lepsza adaptacja uczniów klas 1. od września 2011

Planowane rezultaty Podniesienie poziomu wybranych kompetencji u uczniów, którzy uczestniczyli 3 i 2 lata w projekcie Wypracowanie modelu małej wiejskiej szkoły – wykorzystującej w pełni zasoby swoje i okolicy, oferującej nowoczesną edukację Rozwinięcie Ruchu Naukowego Małych Szkół Przekonanie władz i opinii publicznej, że małe szkoły oferują dobrą edukację i jest im potrzebne wsparcie SP w Laskowie

więcej o projekcie: www.malaszkola.pl Dziękujemy  więcej o projekcie: www.malaszkola.pl SP w Łążynie II