Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
WOLONTARIAT ZAWODOZNAWCZY
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zasady funkcjonowania
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach. dr Arkadiusz Kamiński

Skład Zespołu: mgr Joanna Kulesza z ORE dr hab. Justyna Siemionow z Uniwersytetu Gdańskiego, dr Mariusz Dobijański z Uniwersytetu w Siedlcach, dr Beata Bocian-Waszkiewicz z Uniwersytetu w Siedlcach, dr Hubert Kupiec z Uniwersytetu Szczecińskiego, dr Magdalena Staniaszek z Uniwersytrtu Łódzkiego, dr Aleksander Mańka z Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu dr Arkadiusz Kamiński z Uniwersytetu Wrocławskiego jako koordynator prac Zespołu, mgr Sławomir Moczydłowski z MOW w Goniądzu prof. zw. Marek Konopczyński,

Zakres działalności: Zespół wchodzi w skład większego Zespołu przedstawicieli MEN, ORE, Biura Rzecznika Praw Dziecka, Biura Rzecznika Praw Obywatelskich i dyrektorów MOW mającego na celu poprawę funkcjonowania pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Terminy spotkań: 17 marca, 6 kwietnia, 19 maja, 30 kwietnia 2017 r.

Zadania do realizacji: Jaki jest główny cel tworzenia narzędzia? Kto przeprowadza badanie? W jaki sposób ma być przeprowadzana analiza wyników badania? Komu udostępniane mają być wyniki badania? Kogo obejmuje badanie? (dyrektorów MOW, pracowników MOW, wychowanków, rodziców/opiekunów prawnych nieletnich?) Czy narzędzie ma zawierać minimum standardów określonych w Rozporządzeniu MEN? Czy narzędzie ma opisywać stan faktyczny i wszelkie działania realizujące standardy podejmowane przez placówkę? Czy badanie ma być jednorazowe czy ma być cykliczne? Czy badania zasadnicze mają zostać poprzedzone badaniami pilotażowymi?

Ustalenia do pracy: Planowane narzędzie nie może zastępować ewaluacji wewnętrznej ani zewnętrznej prowadzonej w MOW. Ma ono zostać wykorzystane do przeprowadzenia jedynie monitoringu ośrodków wychowawczych przez osoby wyznaczone w kuratoriach oświaty z terenu gdzie funkcjonują MOW. Powinno ono posiadać prostą i czytelną konstrukcję, gdyż ma posłużyć do zmonitorowania placówek, a nie do dokonania głębokich badań o charakterze naukowym. Oczywiście wyniki mogą zostać wykorzystane przez Twórców narzędzie do innego postępowania badawczego. Każdy członek zespołu dokona wyboru dwóch z 10 proponowanych obszarów, które znajdują się w prezentacji ORE i przygotuje wstępną propozycję narzędzia badającego dany obszar. Narzędzie powinno być krótkie w swojej objętości i wykorzystywać „łatwe” w przeprowadzeniu metody badawcze, np.: wywiad, rozmowę, obserwację czy też analizę akt. Musimy pamiętać, że dysponujemy krótkim okresem czasu do stworzenia i opracowania narzędzia, badanie zostanie przeprowadzone przez osoby z kuratorium i ma stanowić jedynie monitoring, a nie wysokospecjalistyczne badanie naukowe.

Obszary badawcze: Respektowanie praw wychowanków (dr M. Dobijański) Szczególne obszary działalności ośrodka dotyczące rozwiązywania określonych problemów wychowawczych i sytuacji nieletnich (dr A. Mańka) Organizacja pracy placówki (dr E. Gawlik, dr M. Staniaszek) Infrastruktura ośrodka (dr E. Gawlik, dr M. Staniaszek) Kadra (dr M. Dobijański) Praca z wychowankiem (dr H. Kupiec) Przygotowanie do usamodzielnienia wychowanków (dr H. Kupiec) Ewaluacja wewnętrzna pracy ośrodka (dr J. Siemionow) Współpraca z rodziną/ opiekunami prawnymi (dr J. Siemionow) Współpraca ze środowiskiem lokalnymi, z organizacjami pozarządowymi i innymi inst. działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży ( dr A. Mańka)

Zagadnienia do pracy: Doprecyzowanie obszarów badawczych przez Członków Zespołu Wybór koncepcji metodologicznej do planowanych badań Jednoznaczne określenie celu badań oraz nazwy narzędzia, co pozwoli doprecyzować istotę i charakter badań Zaplanowanie dalszych działań (terminów spotkań, składu zespołu, jego statusu oraz ewentualnych badań pilotażowych itp.)