INFORMACJA MARKETINGOWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Biznesplan.
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Ocena projektów inwestycyjnych
Strategie promocji.
Marketingowy system informacji
Gromadzenie informacji
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

INFORMACJA MARKETINGOWA Opracowali: Grzegorz Moskwa Jan Jędrasik Rok.3 Sem.V

Marketingowy system informacji Informacja marketingowa to wszelka informacja wykorzystywana w procesie marketingowego zarządzania firmą, która pozwala redukować niepewność decyzji związanych z realizacją marketingu strategicznego (cele firmy, marketingowe strategie działania). Aby informacje mogły stać się podstawą procesów decyzyjnych muszą być: dokładne, wiarygodne, trafne, spójne, porównywalne, aktualne, odpowiednio zredagowane, przekazywane w prostej formie.

Marketingowy system informacji Główne typy informacji według miejsca ich powstawania Każde przedsiębiorstwo wykorzystuje zestawy różnych informacji . Kryteria stosowanych podziałów informacji mogą być różne (np. miejsce powstawania , źródła, częstotliwość aktualizacji, horyzont czasowy, stopień dokładności). Stosując jako kryterium klasyfikacji miejsce powstawania informacji, można wyróżnić następujące typy informacji: Typ informacji Przykłady informacji Wewnętrzne Zewnętrzne Wspólna - wielkość sprzedaży przedsiębiorstwa przekroju produktów, rynków, nabywców, wielkość realizowanych dostaw przekroju produktów, rynków, dostawców, poziom i struktura zapasów, wielkość sprzedaży konkurentów, wielkość i struktura kosztów konkurentów, pojemność różnych segmentów rynku, zachowania nabywców na rynku, udział w rynku, udział w kosztach obsługi danego rynku,

Przykładowe rodzaje informacji z głównych źródeł zewnętrznych Marketingowy system informacji Przykładowe rodzaje informacji z głównych źródeł zewnętrznych Szczególną rolę przy podejmowaniu decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie pełnią informacje zewnętrzne. Są to informacje znajdujące się w bliższym i dalszym otoczeniu przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo Popularność firmy, konkurencyjność, obrót, koszty, sprawność instrumentów marketingowych(cena, dystrybucja, promocja, itd.) Mocne i słabe strony produktu, image, fazy cyklu życia produktu, możliwości rozwoju produktu (nowości) Produkt Nabywcy Liczba i wielkość grup nabywców, siła nabywcza, lokalizacja przestrzenna , stosunek nabywców do oferty przedsiębiorstwa Segmenty rynku, kanały rynku, tendencje zmian rynku (wielkość, struktura, dynamika, udział własnego przedsiębiorstwa w rynku) Rynek Liczba konkurentów, intensywność konkurencji, image konkurentów, podobieństwa i różnice oferty konkurentów(produkt, cena, kanał dystrybucji) Konkurenci Tendencje rozwojowe gospodarki (wzrost, ceny , opodatkowanie, itd.), rozwój techniczny, system wartości w społeczeństwie (stosunek do przemysłu, ochrony środowiska, itd.), polityka gospodarcza państwa, rozwój infrastruktury rynku. Otoczenie

Marketingowy system informacji Struktura marketingowego systemu informacji Marketingowy system informacji to sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół ludzi, urządzeń, i procedur, służących gromadzeniu, przetwarzaniu, analizowaniu potrzebnych informacji dla osób podejmujących decyzje marketingowe. Zadania systemu informacji: wspieranie procesu decyzyjnego, wyeliminowanie błędnych decyzji, zmniejszenie strat informacyjnych, efektywne wykorzystanie dostępnej informacji, zwieszenie szybkości analizy problemów i podejmowania decyzji, dostarczeniu wiedzy o otoczeniu, spełnienie roli środka komunikacji z otoczeniem.

Marketingowy system informacji W strukturze marketingowego systemu informacji można wyodrębnić dwie powiązane ze sobą grupy podsystemów: Podsystem gromadzenia informacji, Podsystem wspierania decyzji. Podsystem gromadzenia informacji obejmuje trzy podstawowe części systemu, tj. : Podsystem informacji operatywnej, Podsystem „wywiadu” marketingowego, Podsystem badań marketingowych. Podsystem wspierania decyzji obejmuje : Bazę danych, Podsystem analityczny marketingu.

Metody zdobywania informacji Marketingowy system informacji Metody zdobywania informacji Niezależnie od typu badanej zbiorowości istnieją określone sposoby zdobywania informacji od poszczególnych obiektów badania. Są to: OBSERWACJA - postrzeganie badanych obiektów w ich naturalnych warunkach. WYWIAD - rozmowa w której badający chce uzyskać od udzielającego odpowiedzi określone informacje. ANKIETA – może mieć charakter pytań zamkniętych czy otwartych. EKSPERYMENT – polega na badaniu zjawisk wywołanych przez badającego w kontrolowanych przez niego warunkach. TEST – celem jest dotarcie do osobowości, postaw i motywów działania badanych osób na podstawie tego co mówią i piszą o innych ludziach.

Marketingowy system informacji Literatura J.Altkorn, „Podstawy marketingu”, Wydanie III zmienione i poszerzone, Kraków 1998, K.Karcz, Z.Kędzior, „Marketing w firmie”, Podstawy teoretyczne – studia przypadków, Katowice 1999,