PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Gotycki Toruń (wycieczka 1-dniowa) 20 października 2012
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Szkół Promujących Zdrowie
Model treści nauczania
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Monitorowanie podstawy programowej w gimnazjum i pomoc w jej wdrażaniu
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Doskonalenie nauczycieli granty
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
Zapis prezentacji:

PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego

Diagnoza stanu nauczania języka polskiego, zgodnie z nową podstawą programową, na III etapie edukacyjnym (gimnazjum), oraz opis środowiska szkolnego i pozaszkolnego, które mogą warunkować ten stan. Ocena umiejętności uczniów w zakresie objętym zapisami podstawy programowej z języka polskiego dla III etapu edukacji Identyfikacja czynników mogących mieć wpływ na poziom lub możliwości rozwijania umiejętności (przebieg edukacji, otoczenie społeczne ucznia, w tym środowisko rodzinne; motywacje uczniów) Identyfikacja narzędzi dydaktycznych oraz metod kształcenia polonistycznego wykorzystywanych na III etapie edukacji Zidentyfikowanie słabych i mocnych stron kształcenia polonistycznego w kontekście wejścia w życie zapisów podstawy programowej kształcenia ogólnego OGÓLNE CELE PROJEKTU BADAWCZEGO I WYNIKAJĄCE Z NICH SZCZEGÓŁOWE CELE BADAWCZE DLA BADAŃ ILOŚCIOWYCH

Zasięg terytorialny i społeczny badań ilościowych Badane grupy docelowe: uczniowie klas I, II, III; nauczyciele języka polskiego badanych uczniów; rodzice badanych uczniów; dyrektorzy badanych szkół; bibliotekarze pracujący w badanych szkołach Liczba badanych gimnazjów, N=60

NARZĘDZIA BADAWCZE WYKORZYSTYWANE W BADANIACH ILOŚCIOWYCH kwestionariusz ankiety o przebiegu procesu dydaktycznego na lekcjach j.polskiego, jego postrzegania i oceny przez uczniów oraz o ich postawach i motywacjach; test kompetencji sprawdzający wiedzę i umiejętności uczniów w zakresie przewidzianym przez podstawę programową dla III etapu nauczania języka polskiego uczniowie

NARZĘDZIA BADAWCZE WYKORZYSTYWANE W BADANIACH ILOŚCIOWYCH kwestionariusz ankiety o przebiegu procesu dydaktycznego, przebiegu ich kariery zawodowej, a także ich kompetencji kulturowych; arkusz ewaluacyjny testów wiedzy i umiejętności uczniów; kwestionariusz ankiety „Nauczyciel o klasie”; „Nauczyciel o uczniach” nauczyciele

NARZĘDZIA BADAWCZE WYKORZYSTYWANE W BADANIACH ILOŚCIOWYCH kwestionariusz ankiety o kontekście środowiskowo-rodzinnym funkcjonowania szkolnego uczniów rodzice kwestionariusz ankiety „Dyrektor o szkole” dyrektor kwestionariusz ankiety „Bibliotekarz o szkole” bibliotekarz

Etapy procesu badawczego Zespół Projektowy KUL/ UJ Budowa modelu badawczego Budowa narzędzia pomiarowego i przygotowanie pomiaru Badania terenowe Analiza danych Przygotowanie raportu z badań Instytut Badania Opinii Publicznej GfK Polonia

Harmonogram badań ilościowych 30.07.2012 Zakończenie przygotowań związanych z tworzeniem kwestionariuszy ankiet i organizacją badań Wrzesień/ październik 2012 Badania pilotażowe w szkołach Listopad/ grudzień 2012 Korekta narzędzi badawczych na podstawie badań pilotażowych

Harmonogram badań ilościowych I połowa II semestru roku szkolnego 2012/ 2013: Badania zasadnicze w 60 gimnazjach II połowa II semestru roku szkolnego 2012/ 2013. Analiza danych z badań zasadniczych

Dziękuję za uwagę.