W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Proces Boloński - co warto o nim wiedzieć?
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
ECTS - Przewodnik dla użytkowników
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować style wzorca tekstu Drugi poziom Trzeci poziom Czwarty poziom Piąty poziom Polski system.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
Stypendia Marii Curie dla Transferu Wiedzy. 1. Stypendium Rozwojowe (26,4 mln ) Naukowcy przekazują wiedzę umożliwiającą rozwój potencjału badawczego.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Proces Boloński: stan obecny i perspektywy
Decyzje/zobowiązania: Do 2005: Wszystkie kraje mają mieć systemy zapewnienia jakości kształcenia Wszystkie kraje mają wprowadzić studia 2-stopniowe Wszystkie.
Studenci w 2010 r Proces Boloński - co warto o nim wiedzieć? Elżbieta Walkiewicz.
Wprowadzenie do Procesu Bolońskiego
1 Maria Ziółek - Ekspert Boloński Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa 15 stycznia 2009 r. Wielostopniowy model studiów – jak wykorzysta.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jak studiować w warunkach reformy szkolnictwa wyższego?
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Język francuski na świecie
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym POL-on
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
Podstawowe informacje na temat programu
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
System kształcenia nauczycieli w Polsce
Zapis prezentacji:

w skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK a l i n a

Deklaracja Bolońska - Szkolnictwo Wyższe w Europie Wspólna Deklaracja Europejskich Ministrów Edukacji 29 państw /Bolonia, 19 czerwca 1999/ centralna rola uniwersytetów w budowie kulturalnego obszaru Europy znaczenie stworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego jako klucza do promowania mobilności obywateli, nowych możliwości pracy, ogólnego rozwoju kontynentu Deklaracja z Sorbony z 25 maja 1998 podpisali ministrowie: Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch

Głównym celem Deklaracji Bolońskiej jest stworzenie do 2010 roku Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego realizacja celu to: wprowadzanie przejrzystych i porównywalnych systemów stopni oraz wdrożenie Suplementu do Dyplomu, przyjęcie systemu kształcenia opartego na dwóch głównych poziomach: licencjackim i magisterskim ("pre-licence" i "post-licence"); powszechne stosowanie systemu punktów kredytowych (tj. ECTS- European Credit Transfer System); promocja mobilności studentów, nauczycieli akademickich, naukowców oraz personelu administracyjnego; promocja współpracy europejskiej w zakresie zwiększenia poziomu jakości szkolnictwa wyższego; promocja europejskiego wymiaru szkolnictwa wyższego, szczególnie w zakresie rozwoju zawodowego, mobilności oraz zintegrowanych programów nauczania, szkolenia i badań.

Komunikat Praski (2001) 33 kraje Komunikat Berliński (2003) 40 krajów Komunikat z Bergen (2005) 45 krajów w tworzeniu Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (EOSW) uczestniczy:

rozwój kształcenia przez całe życie współdziałanie uczelni i studentów w realizacji procesu bolońskiego propagowanie atrakcyjności EOSW poza Europą Komunikat Praski (2001) 33 kraje rozwój studiów doktoranckich powiązanie szkolnictwa wyższego ze sferą badań nadanie procesowi bolońskiemu wymiaru społecznego (dostępności do studiów studentom o niższym statusie społecznym) usuwanie barier w mobilności studentów i pracowników uczelni Komunikat z Bergen (2005) 45 krajów znaczenie badań jako integralnej części szkolnictwa wyższego rozszerzenie systemu studiów o trzeci stopień współpraca EOSW z Europejską Przestrzenią Badawczą Komunikat Berliński (2003) 40 krajów

kluczowe elementy systemu wdrożenia ustaleń Deklaracji Bolońskiej mobilność elastyczność

swoboda wyboru mobilność elastyczność atrakcyjność

skale mobilności elastyczności w przestrzeni edukacyjnej 1 2 mikro /szkoła/

zarządzanie elastycznym systemem studiów jest procesem złożonym, można sprowadzić go do istoty systemu punktowego (ECTS): punkty posiadają wymiar czasu i odzwierciedlają nakład pracy studenta koniecznej do zaliczenia przedmiotu (!!!!) punkty gromadzone przez studentów powiązane są z efektami kształcenia przypisanymi poszczególnym przedmiotom i całemu programowi studiów naturalną elastyczność systemu, ograniczają jedynie przepisy zewnętrzne i wewnętrzne uczelni rozliczanie studentów odbywa się na podstawie liczby zgromadzonych punktów

Nakład pracy studenta – liczba godzin pracy przeciętnego studenta niezbędnych dla osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia. Obejmuje ona godziny pracy w uczelni przewidziane planem zajęć (!), indywidualną pracę studenta w uczelni i poza nią, zarówno w okresie zajęć, jak i w czasie przygotowywania się do egzaminów. Należy tu doliczyć czas poświęcony na egzaminy i inne formy zaliczania przedmiotów. W związku z tym, że chodzi o przeciętnego studenta, trzeba również uwzględnić przeciętny czas niezbędny do dodatkowego przygotowania się do sesji i egzaminów poprawkowych.

według raportu z projektu Tunning średnie roczne obciążenie studentów pracą w krajach europejskich wynosi około 1520 godzin tygodniowy czas pracy studenta: 40 do 45 godzin jeden tydzień pracy studenta odpowiada 1.5 punktu jeden semestr pracy studenta odpowiada 30 punktom

1 punkt ECTS = nieco ponad 25 godzin nakładu pracy (maksymalnie 30 godzin) jeden punkt ECTS: 10,55 godzin zajęć godzin zajęć w semestrze nakład pracy studenta (wliczając zajęcia) godzin nakład pracy studenta godzin studia licencjackie kierunek wychowanie fizyczne: 180 punktów ECTS = 1900 godzin

15 godzin ćwiczeń: 1 punkt ECTS zasada elastyczności: przedmiot powinien kończyć się w semestrze przebranie się, zabiegi higieniczne, wypoczynek +

standaryzacja wielkości przedmiotu przedmiot mały 3 punkty przedmiot średni 6 punktów przedmiot duży 9 punków ( godzin) 6 przedmiotów w semestrze (30 punktów) 3 x 3 2 x 6 1 x 9 przedmioty bardzo małe 1-2 punkty godzin (?) + egzaminy poprawkowe

Tomasz Saryusz-Wolski System akumulacji punktów ECTS jako metoda zarządzania elastycznym modelem studiów /proces_bolonski/

Dziękuję za uwagę