Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością -prezentacja nowości wydawniczych Konferencja Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci niepełnosprawnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Prezentacja przygotowana na konferencję
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Dydaktyka ogólna.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
PEDAGOG SZKOLNY.
Podstawy prawne, rola psychologa,
PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Prezentacja instytucji
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością -prezentacja nowości wydawniczych Konferencja Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci niepełnosprawnych. Praca z dzieckiem z autyzmem 9 kwietnia 2014 r.

Omówiona została sytuacja rodziny z dzieckiem: Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym Możliwości i ograniczenia rozwoju Redakcja naukowa: Liberska Hanna Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2011 Omówiona została sytuacja rodziny z dzieckiem: niedosłyszącym, niewidomym, z zespołem Downa, autystycznym, przewlekle chorym, z chorobą nowotworową. Przedstawione jest pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnym stopniu niepełnosprawności

. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Wskazówki dla nauczyciela Autor: Thompson Jenny Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN Rok wyd. 2013 Omówienie siedmiu typów SPE: 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD) 2, Zaburzenia w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania 3. Dysleksja 4. Dyspraksja 5. Zaburzeniami ze spektrum autyzmu 6. Niepełnosprawnością słuchową 7. Niepełnosprawnością wzrokową Z praktycznymi wskazówkami: jak pracować z uczniem, radami doświadczonych praktyków, pytaniami sprawdzającymi, zagadnieniami do przemyślenia

O co pytają rodzice dzieci z niepełno- sprawnością Redakcja naukowa: Jakoniuk-Diallo Anna, Kubiak Hanna Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2010 Autorki przeprowadziły wywiady z matkami i ojcami dzieci o zaburzonym rozwoju, aby dowiedzieć się, co ich martwi, a co jest źródłem satysfakcji. Wywiady są opatrzone komentarzem zawierającym wskazówki dotyczące wspomagania rozwoju dziecka z danym typem niepełnosprawności. Autyzm Niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia widzenia Wada słuchu Mózgowe porażenie dziecięce Padaczka

Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością - nowości Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie późnego dzieciństwa i adolescencji Autor: Konarska Joanna Wydawnictwo: Uniwersytet Pedagogiczny Kraków Rok wyd. 2013 Autorka śledząc głównie naturalny bieg procesów rozwojowych stara się uchwycić jednocześnie czynniki zakłócające je z racji samej niesprawności

Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole Autor: Jegier Aneta, Kosowska Magdalena Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2011 - informacje dotyczące niepełnosprawności, jaką jest wada słuchu. - uczęszczania dzieci z wadą słuchu do szkół integracyjnych . relacji społecznych zachodzących w rodzinie oraz w klasie szkolnej - relacji zachodzących w klasie pomiędzy uczniami z wadą słuchu i ich rówieśnikami, - relacje pomiędzy uczniami w świetle wyników badań socjometrycznych Badania z zastosowaniem techniki socjometrycznej J.L. Moreno „Test wyboru” i techniki „Zgadnij kto?” pozwoliły na sprawdzenie rzeczywistych stosunków panujących w klasach integracyjnych

Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją Autor: Wiatrowska Leokadia Wydawnictwo: Impuls Rok wyd. 2013 Na podkreślenie ze wszech miar zasługuje zwrócenie […] uwagi na postawę nauczyciela jako kreatora indywidualnych podejść . Omówiona jest metoda werbalnego i obrazowego nauczania liter

Kariera szkolna uczniów z ADHD Autor: Paszkiewicz Aneta Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2012 Omówiono: - proces diagnozy ADHD, - formy pomocy, jakie mogą być udzielane dziecku nadpobudliwemu i jego rodzinie wskazano metody, które mogą być wykorzystane przez rodziców i nauczycieli w pracy z dzieckiem nadpobudliwym. - Adresatami publikacji są rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci pedagogiki i psychologii.

ADHD/ADD Jak pomóc dziecku ogarnąć chaos Autor: Carter Cheryl R. Wydawnictwo: Wydawnictwo Lekarskie PZWL Rok wyd. 2012 Rodzice dziecka z ADHD/ADD próbują na różne sposoby je "uporządkować". Walka toczy się nieustannie: o rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.

Autyzm Jak pomóc rodzinie Autor: Parker Jonathan, Randall Peter Wydawnictwo: GWP Rok wyd. 2010 Omówiono problemy: -diagnoza autyzmu -pomyłki diagnostyczne -wpływ autyzmu na rodziców -zachowania trudne -strategie nauczania -autyzm a dojrzewanie

Autyzm Od badań mózgu do praktyki psychologicznej Autor: Pisula Ewa Wydawnictwo: GWP Rok wyd. 2012 Najnowsza książka profesor Ewy Pisuli -kliniczna charakterystyka autyzmu -przyczyny autyzmu -diagnoza

Autor: Błeszyński Jacek Jarosław Wydawnictwo: Harmonia Rok wyd. 2011 Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju Skala Oceny Zachowań Autystycznych Autor: Błeszyński Jacek Jarosław Wydawnictwo: Harmonia Rok wyd. 2011 Autor charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii.

-zaburzenia komunikacji u osób z zespołem Downa Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną Redakcja: Błeszyński Jacek J., Kaczorowska-Bray Katarzyna Wydawnictwo: Harmonia Rok wyd. 2012 Zawiera m.in.: -zaburzenia komunikacji u osób z zespołem Downa -mózgowe porażenie dziecięce

Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji Redakcja: Buschnat Marzena, Tylewska-Nowak Beata Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2012 - diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju - Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej - Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej

Kariera szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna Autor: Paszkiewicz Aneta Wydawnictwo: Difin Rok wyd. 2012 W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Danuta Kolek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rzeszowie – Filia w Łańcucie