Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
w nowej podstawie programowej
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Dojrzałość szkolna dziecka
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Szkoła Promująca Zdrowie
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
KWALIFIKACJE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Zapis prezentacji:

Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału przedszkolnego 0 B Wychowawca: Alina Golska

Zajęcia niezorganizowane (obszar nr 7) Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania fizycznego i nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia uczniów i wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej: odkrywamy pasje, zainteresowania i talenty.

Dla dzieci w wieku przedszkolnym taniec jest formą aktywności przejawiającą się w określonej formie ruchowej, sposobem przeżywania i przekazywania emocji. Ćwiczenia ruchowo - taneczne zaspokajają nie tylko potrzeby ruchowe dziecka, ale także rozwijają szereg jego dyspozycji psychofizycznych jak spostrzegawczość, pamięć, koncentracje uwagi, szybką reakcję, koordynację wzrokowo – ruchową. Aby przyczynić się do rozwoju zainteresowań i uzdolnień ruchowych dzieci w naszym przedszkolu, do popularyzacji tańca nowoczesnego i tradycyjnego uczestniczyłam w warsztatach i kursach metodycznych: Taneczne doznania łączące pokolenia, Klasyka dla syka (KLANZA), Rozwijanie zdolności i talentów dzieci przedszkolnych (ODN) Elementy muzykoterapii i relaksacji w pracy z dziećmi nadpobudliwymi (Edukator Oświaty K. Palińska) Wynikiem szkoleń jest opracowanie wielu układów tanecznych z dziećmi 5,6-letnimi. Moje cele: Kształtuję pozytywne postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką. Pokazuję muzykę i taniec jako jedną z form aktywności ruchowej. Rozwijam zainteresowania dzieci, przygotowuję do aktywnego życia. Wzmacniam motywację dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień. Rozwijam indywidualne zdolności każdego dziecka, jego inicjatywę, aktywność i samodzielność.

Kształtuję ekspresję twórcza. Udział w programach z okazji uroczystości przedszkolnych. Rozwijam umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością jak różne uroczystości przedszkolne.

Zapewniam dzieciom uzdolnionym ruchowo warunków do rozwijania swych umiejętności. Rozwijam postawy współdziałania zespołowego i wzajemnej współodpowiedzialności. Kształtuję odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz drugiej osoby. Rozwijam tolerancję wobec innych osób i zachowań. Dbam o prawidłową postawę ciała i przeciwdziałam wadom postawy. Opis osiągnięć dziecka: Poznanie podstawowych kroków, figur tanecznych, aerobikowych, tańca klasycznego, jazzu, funky, fitness i innych oraz łączenie ich w układ.

Wspólne tworzenie części i całych układów tanecznych. Wykonywanie układów tanecznych do choreografii nauczycielki. Zwiększenie koordynacji ruchowej, refleksu, zwinności, zręczności, poczucia rytmu. Łączenie elementów z krokami tanecznymi.

Diagnozowanie własnej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych. Hartowanie organizmu, dbałość o higienę i zdrowie. Dbanie o prawidłową postawę ciała, sprężystą sylwetkę.

Opanowanie podstawowych elementów ruchowych z przyborem

Opanowanie i doskonalenie podstawowych kroków wybranego tańca ludowego

Dziękujemy