PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

STOWARZYSZENIE – LGD „BĄDŹMY RAZEM”
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Organizacje pozarządowe
Wprowadzenie do tematyki PPP
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
"Partnerstwo publiczno-prywatne"
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Gospodarka nieruchomościami
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
Sieć Informacyjna Funduszy Europejskich „Pomorskie w Unii”
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
Finansowanie w projektach PPP Marcin Bejm Adwokat 25 listopada 2010.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Regionalny Program Operacyjny (RPO)
Partnerstwo Publiczno-Prywatne w ochronie zdrowia
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw S.A.
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Fundusze celowe Fundusze celowe w publicznym systemie finansowym
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
CO TO TAKIEGO Statut?.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne – o co chodzi? I dlaczego ustawa o PPP lub jej brak nie jest tak istotna. Poznań 25 czerwca 2008 r.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
Wolność gospodarcza w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego.
Zatrudnianie nauczycieli
Wykorzystanie umów cywilnopawnych w administracji publicznej
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
z-ca dyrektora Dep. Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Zapis prezentacji:

PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie Elżbieta Szymanik Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie Filia w Ciechanowie ul. Wodna 1 tel. 0 23 673 07 33

Partnerstwo publiczno - prywatne PPP- współpraca oparta na umowie o ppp podmiotu publicznego i partnera prywatnego, służąca realizacji zadania publicznego na zasadach określonych w ustawie / Ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym z dnia 28 lipca 2005 r Dz. U. Nr 169, poz.1420 /

Partner prywatny . Przedsiębiorca w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej Ngo Kościół lub inny związek wyznaniowy Podmiot zagraniczny jeśli jest przedsiębiorcą i prowadzi działalność gospodarczą w Polsce

Podmiot publiczny Organy administracji rządowej Jst i ich związki Fundusze celowe Państwowe szkoły wyższe Jednostki B+R Samodzielne publiczne ZOZ Państwowe lub samorządowe instytucje kultury PAN i jej jednostki organizacyjne Państwowe lub samorządowe os. pr. utworzone na podst. ustaw z wył. Przedsiębiorstw, banków i s-k handlowych

Ustawowe zasady ppp 1/2 Zawarcie umowy o ppp Podmioty wskazane w ustawie Realizacja zadania publicznego Przedmiotem umowy o ppp jest realizacja zadania publicznego przez partnera prywatnego na rzecz podmiotu publicznego za wynagrodzeniem

Ustawowe zasady 2/2 Partner prywatny co najmniej w części poniesie nakłady na realizację zadania Korzyść dla interesu publicznego Przystąpienie do współpracy z partnerem prywatnym musi być poprzedzone analizą / art. 11 / Zamieszczenie informacji o planowanym partnerskim zadaniu-przedsięwzięciu w BZP i BIP Wybór partnera prywatnego na zasadach ustawy / art. 14 / Zawarcie umowy o ppp / art. 18 /

Przedsięwzięcie Zaprojektowanie lub realizacja inwestycji w wykonaniu zadania publicznego Świadczenie usług publicznych powyżej 3 lat / w tym eksploatacja , utrzymanie lub zarządzanie niezbędnym do tego majątkiem / Działania na rzecz rozwoju gospodarczego i społecznego Przedsięwzięcie pilotażowe, promocyjne, naukowe, edukacyjne lub kulturalne

Warunki zastosowania ppp Ppp może stanowić sposób realizacji przedsięwzięcia, jeżeli przynosi to korzyści dla interesu publicznego przeważającego w stosunku do korzyści wynikających z innych sposobów realizacji tego przedsięwzięcia Korzyści: oszczędność środków publicznych, podniesienie poziomu świadczonych usług, obniżenie uciążliwości dla otoczenia, korzyści czasu realizacji przedsięwzięcia, inne

Porównanie Ppp Metoda tradycyjna Koncentracja na „całościowym cyklu życia” danego projektu Zapewnianie środków finansowych należy do zadań partnera prywatnego ( w całości lub części) Obciążenie finansowe dla podmiotu publicznego (wynagrodzenie partnera prywatnego ) przybiera różne formy, a cały mechanizm zależy od poziomu wydajności i jakości realizowanego przedsięwzięcia Ryzyko związane z przedsięwzięciem dzieli się pomiędzy podmiot publiczny i partnera prywatnego Metoda tradycyjna Koncentracja na pojedynczym etapie Zapewnianie środków finansowych należy do zadań podmiotu publicznego Stałe obciążenie finansowe Wszystkie rodzaje ryzyka spoczywają na podmiocie publicznym

Mity Sektor publiczny dysponuje wystarczającymi środkami na finansowanie przedsięwzięć Ppp jest droższym rozwiązaniem- sektor publiczny zrobi to taniej Przygotowanie projektów w ppp trwa długo- czas inwestycji się przedłuża Koszty przedsięwzięcia w ppp muszą zostać pokryte przez końcowego użytkownika Ppp to większe ryzyko korupcji Dobre przedsięwzięci ppp powinno zapewnić przejęcie całego ryzyka przez partnera prywatnego Ppp powoduje , że partner prywatny bogaci się kosztem partnera publicznego

Prawdy Ppp to przedsięwzięcia „ kupuj dziś – płać jutro” Koszty finansowe są ......... przy zastosowaniu metody ppp Ppp jest metodą wymagającą wiedzy i doświadczenia

Koszty finansowe a pozostałe koszty

Podsumowanie zapewnienia wsparcia prawnego, instytucjonalnego, politycznego i społecznego określenia celów i zadań dla projektów partnerskich przygotowania i wdrożenia aktów wykonawczych dalsze umocowanie możliwości wykorzystania kapitału prywatnego w projektach w oficjalnych dokumentach programowych

Dziękuję Państwu za uwagę Elżbieta Szymanik Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie Filia w Ciechanowie ul. Wodna 1 tel. 0 23 673 07 33